مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با معرفی محصولات جدید این گروه خودروسازی
گفت: شرکت خودروسازی سیتروئن پذیرفته است 30 درصد از محصولات تولیدی شرکت
مشترک سایپا و سیتروئن را در شبکه بازار خود عرضه کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مهدی جمالی» امروز (یکشنبه) در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو در مرکز همایش های برج میلاد افزود: در 2 سال گذشته تولید خودروسازی در سایپا به عدد غیرقابل قبول 800 دستگاه در روز رسید که اکنون به 2 هزار و 500 دستگاه به عنوان یک هدف دست یافته رسیده ایم.
وی از رشد 54 درصدی تولید خودرو در یک سال اخیر خبر داد و گفت: از یک سال گذشته تاکنون، 6.5 درصد به سهم بازار جدید سایپا اضافه شده است.
جمالی افزود: تاکنون پنج هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه در بورس ارایه شده و 6 هزار میلیارد ریال اوراق جدید نیز هفته آینده ارایه خواهد شد.
وی گفت: محصول سراتو در بازار بورس پذیرفته شده و به زودی اوراق فروش محصولات سایپا در بازار بورس عرضه می شود.
جمالی با بیان اینکه نوع مشارکت سایپا و سیتروئن، مدل همکاری در قالب فروش نیست، افزود: یک مدل مشارکتی و منافع بلندمدت در این همکاری طراحی شده است.
وی در این زمینه گفت: 50 درصد سایپا کاشان توسط کارشناسی رسمی ایران قیمت گذاری شده و بقیه را سایپا شریک است؛ در این همکاری علاوه بر صادرات می توانیم در زمینه قطعه سازی نیز همکاری داشته باشیم.
مدیرعامل سایپا از عرضه محصول ساینای اتوماتیک به عنوان خواسته عمومی با کمترین قیمت به بازار تا پایان امسال خبر داد و افزود: محصول 2012 سایپا با طراحی جدید و امکانات جدید به زودی به بازار عرضه می شود که این محصول دارای استانداردهای اروپایی خواهد بود.
جمالی افزود: برند دوم قطعات یدکی را در گروه سایپا طراحی کرده ایم؛ این برند با نام سیپارت (cipart) در نمایشگاه جانبی همایش بین المللی صنعت خودرو رونمایی می شود.
مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پایان امسال خبرهای خوبی برای سهامداران گروه سایپا خواهیم داشت، افزود: تا پایان سال، سایپا و شرکت های زیرمجموعه آن می توانند سود عملیاتی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش به عنوان بزرگترین گردهمایی صنعت خودرو پس از برجام صبح امروز(یکشنبه) با حضور مدیران خودروسازی های بزرگ اروپایی و آسیایی از جمله پژو سیتروئن، اسکانیا، رنو و مدیران عامل انجمن قطعات خودرو ترکیه و رئیس هیات مدیره انجمن قطعات خودرو فرانسه، آغاز به کار کرد.
نقش و سهم خدمات فروش و پس از فروش در ارتقای برند، زنجیره ارزش خدمات فروش و پس از فروش، رضایتمندی و وفاداری مشتریان خدامت فروش و پس از فروش و همچنین اقتصاد خدمات فروش و پس از فروش از مهمترین محورهای این همایش است.
در کنار این همایش، نمایشگاهی با حضور شرکت های خودروسازی داخلی و همکاران خارجی آنها در مساحتی به وسعت حدود چهار هزار و 500 متر مربع در سایت نمایشگاهی مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شده است.
علاوه بر خودروسازان فرانسه، کشورهای ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، کره و چین نیز در همایش صنعت خودروی ایران حضور دارند.
** 5500 دستگاه خودرو «ساندرو استپ وی» امروز پیش فروش شد
مدیر فروش گروه خودروسازی سایپا نیز در حاشیه این همایش درباره پیش فروش اینترنتی خودروی «ساندرو استپ وی» به ایرنا گفت: امروز از ساعت 11 صبح در کمتر از یک ساعت پنج هزار و 500 دستگاه از این خودرو پیش فروش شد.
تقی زاده افزود: این تعداد پیش فروش در حالی انجام شد که براساس گزارش های دریافت شده، 360 هزار کاربر برای خرید این خودرو به پایگاه فروش اینترنتی سایپا مراجعه کردند.
وی گفت: سایپا محدودیت هایی برای ثبت نام قائل شده بود، از جمله اینکه هر متقاضی فقط یک بار می توانست از طریق شماره کارت ملی ثبت نام کند؛ علاوه بر این، عرضه خودرو از طریق نمایندگی ها نیز سهمیه بندی شده بود.
مدیر فروش گروه خودروسازی سایپا افزود: استقبال مردم از این خودرو را به شرکت رنو گزارش کرده ایم و خواستار افزایش ظرفیت تولید این خودرو شده ایم تا بتوانیم نیاز بازار را پاسخ دهیم.
وی گفت: در صورت موافقت رنو با این درخواست، می توانیم تا پیش از سال جدید نیز یک ثبت نام دیگر برای این خودرو داشته باشیم.
تقی زاده، دلیل استقبال از این خودرو را تحویل به موقع، قیمت مناسب و جدید بودن این خودرو در بازار عنوان کرد.
وی درباره تحویل خودروهایی که امروز ثبت نام شد نیز گفت: از هر ثبت نام 250 میلیون ریال بابت پیش پرداخت دریافت شد و بقیه در زمان تحویل - فروردین یا اردیبهشت ماه- مطابق قیمت روز دریافت خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، شرکت خودروسازی پارس خودرو از شرکت های تابعه گروه خودروسازی سایپا، شهریورماه امسال مدل جدید خودروی خود با نام ساندرو استپ وی را رونمایی کرد.
حجم موتور و حداکثر قدرت این خودرو مشابه مدل ساندرو هاچ بک است و در تفاوت ها حدود 50 کیلوگرم به وزن و به ترتیب 2، هفت و 50 میلی متر به طول، عرض و ارتفاع این خودرو اضافه شده است.
«مهدی جمالی» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم رونمایی از این خودرو در ایران ابراز امیدواری کرده بود با توجه به قیمت و کیفیت ساندرواستپ وی، امسال 20 هزار دستگاه وارد بازار می شود.
«ساندرو استپ وی» از نخستین روز عرضه، با استقبال زیادی مواجه و این تقاضای بالا موجب شده است تفاوت زیادی (حدود 80 میلیون ریال) میان قیمت کارخانه و قیمت بازار ایجاد شود.