مایکروسافت برای افزایش دامنه استفاده از خدمات کلود خود به شرکتهای هندی امید بسته و در 12 ماه گذشته بیش از 2000 مشتری از بین این شرکت ها را جذب خود کرده است.
به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت ضمن اعلام این خبر در جریان نشستی در شهر بنگلور هند با حضور مدیران شرکت های نوپای هندی، همکاری با برنامه نویسان و توسعه دهندگان هندی را فرصتی مناسب برای مایکروسافت دانست.
به گفته وی دو طرف برای همکاری های بیشتر اطلاعاتی و دیجیتالی آماده هستند و دولت هند در قالب طرحی موسوم به سازوکارهای استفاده از خدمات دیجیتالی و کلود را تسهیل خواهد کرد.
مایکروسافت قصد دارد زیرساخت های خدمات کلود را در هند توسعه دهد و از این طریق پایگاه های داده جامعی از ویژگی های شهروندان هندی نیز به وجود خواهد امد که برای برنامه ریزی های آتی اقتصادی و اجتماعی و شهر اقبل استفاده خواهد بود. سرمایه گذاری در حوزه تجارت الکترونیک و فروش آنلاین هم از جمله دیگر برنامه های مایکروسافت در هند اعلام شده است.
ارزش بازار خدمات کلود هند در سال 2016 بالغ بر 1.3 میلیارد دلار بوده که در سال 2017 به 1.8 میلیارد دلار و د سال 2020 به 4 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.