معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به تذکری که به اپراتورهای موبایل برای حل معضل پیامکهای تبلیغاتی که برای مشترکان ارسال میشود، داده شد، گفت: بهزودی این مشکل حل میشود.
به گزارش مهر، حسین فلاح جوشقانی درباره برخی ناکارآمدیها در سامانه قطع پیامکهای ناخواسته و نارضایتی مشترکان از تداوم دریافت پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اظهار کرد: موضوع الزام برای ایجاد سامانه متمرکز فعالسازی و غیرفعالسازی پیامکهای ارزش افزوده توسط اپراتورهای موبایل با هدف حل مشکلات فعلی در این خصوص تاکید شده است.
وی با بیان اینکه برای تخلفاتی که درخصوص پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی صورت گرفته است به برخی اپراتورهای موبایل تذکر داده شده است، افزود: هماکنون دو اپراتور برای مدیریت محتوایی که از سوی این پیامکها به مشترکان ارسال میشود، سامانه متمرکز را راهاندازی کردهاند و یک اپراتور نیز تا ۱۵ اسفندماه زمان دارد که این سامانه را راهاندازی کند. معاون نظارت رگولاتوری با اشاره به اینکه با متمرکز شدن فعالسازی و غیرفعالسازی خدمات پیامکی در سامانه اپراتورهای موبایل، همه چیز تحت مدیریت اپراتور درمیآید، اظهار امیدواری کرد که مشکل دریافت پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی که تعداد محدودی از مشترکان همچنان با آن درگیر هستند، پس از تاریخ ۱۵ اسفندماه بهصورت کلی حل شود.
فلاح جوشقانی همچنین در مورد تعیین تکلیف پیامکهای تبلیغاتی که با سیمکارتهای شخصی ارسال میشوند نیز گفت: در حال تدوین قوانین و مقررات لازم برای برخورد با این سیمکارتها هستیم و بهزودی این قوانین را در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مصوب میکنیم. وی با اشاره به اجرای فاز آزمایشی برخورد با ارسالکنندگان پیامکهای تبلیغاتی از سیمکارتهای شخصی اضافه کرد: در این فاز براساس فرمولهای مدنظر، فعالیت سیمکارتهایی را که طی یک دوره حجم عظیمی پیامک ارسال میکردند اسکن کردیم و مشخص شد که برخی سیمکارتها فقط پیامک ارسال میکنند اما هیچ پیامک دریافتی و مکالمهای ندارند.