لیست مشکلات ناوگان بزرگ تاکسیرانی پایتخت

کد خبر: ۹۱۵۸۶۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 04 August 2019
|
5894 بازدید
|
۱

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران لیست چالش های ناوگان بزرگ تاکسیرانی در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک»، محمد علی کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با توجه به وظیفه ذاتی خود می‌بایست به صورت مستمر نسبت به پایش و رصد روند اجرایی در این بخش اقدام کند گفت : سازمان تاکسیرانی با استفاده از پتانسیل‌هایی همچون دفاتر مدیریت تاکسیرانی مناطق (و به تبع آن ناظرین خطوط و نیروهای کنترل و نظارت) و یا شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی می‌تواند به شناخت منشاء مشکلات جاری و حذف فرآیندهای نامناسب بپردازد.

وی ادامه داد: متاسفانه فعالیت‌های سازمان تاکسیرانی طی دوسال اخیر هم از جنبه های مدیریتی و هم در فرآیندهای اجرایی، عملکرد قابل دفاعی نبوده است. ضعف نظارت این سازمان بر اخذ کرایه تاکسی موجب ایجاد نارضایتی‌های گسترده در شهروندان شده است و از طرف دیگر اعمال سیاست‌های افزایش بهره‌وری و بهینه سازی فرآیندها در زیر مجموعه سازمان در امر مدیریت تاکسیرانی در شهر به دست فراموشی سپرده شده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد : وجود تعداد زیاد خطوط تاکسی از سالیان گذشته و عدم به‌روزرسانی مسیرهای این خطوط متناسب با توسعه شبکه انبوه‌بر حمل‌ونقل همگانی (مترو و بی آر تی) موجب شده است اولا تعدادی از خطوط تاکسی در طول مسیر با خطوط تاکسی دیگری همپوشانی گسترده داشته باشند و ثانیا برخی از خطوط به صورت موازی با خطوط انبوه بر اقدام به حمل مسافر کنند که این امر نیز مغایر با سیاست‌های مدیریت تقاضا و ترویج استفاده از حمل‌ونقل همگانی خواهد بود که نتیجه این امر افزایش ترافیک معابر و ارائه تسهیلات کاذب توسط تاکسی ها می‌شود.

به گفته کرونی، با توجه به سیستم عریض و طویل تشکیلات تاکسیرانی در شهر تهران و اعداد بسیار زیاد رانندگان آن که قریب به ۸۰ هزار نفر را شامل می‌شود، عملا طی دوسال گذشته سازمان تاکسیرانی توان اعمال مدیریت و نظارت صحیح و کامل در این مجموعه را نداشته و با بررسی وضعیت فعلی شبکه تاکسیرانی اعم از خطی و گردشی مشکلات متنوعی مشاهده می‌شود. مشکلاتی نظیر؛ فعالیت برخی از تاکسی‌های خطی در غیر از خطوط تعیین شده برای آن‌ها، فعالیت برخی از تاکسی‌های خطی به صورت گردشی، عدم الزام به استفاده از شیوه پرداخت الکترونیک و مواجه شهروندان با مشکل پول خرد که غالبا نیز به پرداخت کرایه بیش از مقدار مصوب ختم می شود که همین امر نیز یکی از دلایل عدم استفاده گسترده از این سامانه‌ها شده است و حتی به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی سازمان تاکسیرانی، بسیاری از رانندگانی که از این سامانه‌ها استفاده می کردند به دلیل برداشت‌های نادرست از سازوکار این سامانه‌ها اقدام به جمع‌آوری آن کرده اند، وجود تاکسی‌های غیر فعال که با اهداف غیر مرتبط، اقدام به سوء استفاده از مجوز تاکسی می کند.

امیدواریم با تصمیمات جدی شهرداری تهران در مجموعه معاونت حمل و نقل و سازمان تاکسیرانی، شاهد افزایش بهره‌وری و رضایت شهروندان در این زمینه باشیم.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
پايانه هاي تاكسي را جمع كنند و تاكسي ها را نه خطي بلكه چرخشي كنند و سپس نرم افزار اينترنتي نصب نمايند و لحظه به لحظه نظارت كنند و از ابزار هاي تشويقي ى تنبيهي مثل درجات رانندگان تاكسي تا ابطال پروانه تاكسي استفاده نمايند انوقت بجاي توقف بيش از ده هزار تاكسي در پايانه ها و ادعاي فراوان رانندگان تاكسي و عدم رعايت كرامت مشتريان را نخواهيم داشت الان تاكسي داري مافيايي شده كه حتي با مردم برخورد فيزيكي و لفظظي زشت دارند فقط بخاطر اينكه مثلا چرا حركت نمي كنند و يا چرا كولر و يا بخاري در هر فصل را روشن نمي كننو ووووو، حل مشكل اسان است به بهره وري ناوگان تاكسيراني تهران تا كنون ذره اي توجه نشده است ،
از شوراي شهر مي خواهيم بجاي مصاحبه و ،،،،، استين ها را براي حل مشكل بالا بزنند يا علي مدد
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟