اتفاقی که شب گذشته در اینستاگرام رخ داد همه ی دنبال کننده های این برنامه ی پرمخاطب در ایران را به این فکر انداخت که ماجرا از چه قرار است. دیشب فارسی زبانان این شبکه ی اجتماعی زمانی که وارد صفحه اینستاگرام خود میشدند با پست های از هنرمندان، ورزشکاران و اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی با این مضمون مواجه می شدند: " هشتگ مدیا برگزار می کند"؛ بزرگترین کمپین اینستاگرامی سال
اما ماجرا از چه قرار بود ؟
هشتگ مدیا یک استارت آپ دیجیتال مارکتینگ با بنیان گزاری و مدیریت سینا فرحی و امیر تشکر است که در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ فعالیت دارد و همه ی این اتفاقات در راستای آغاز کمپین جدید این مجموعه که باحضور چهره های سرشناس بسیاری همچون ( نسرین مقانلو، نیوشا ضیغمی، بهنام تشکر، شقایق فراهانی، مهرداد میناوند، ارسلان قاسمی، مسی ایرانی، آرات، پارسا خائف پدیده ی برنامه ی عصر جدید، محمدرضا احمدی گزارشگر، حسن تفتیان سریع ترین مرد ایران، محمدامین کریم پور، عرفان علیرضایی و ده ها چهره ی سرشناس دیگر) بوده است.
این رویداد اینستاگرامی از نظر گوناگونی دسته بندی شرکت کننده گان در یک روز بی سابقه بوده است. ورزشکار المپیکی، هنرمند، بازیگر، اینفلوئنسرها ی داخل و خارج از ایران ، پدیده های مسابقات استعداد یابی ، فوتبالیست ها ، و... چهره هایی بودند که در روز نخست این رویداد حضور داشتند.
رکورد شکنی اینستاگرامی در کمتر از 24 ساعت
آمار و ارقام این کمپین در روز اول و کمتر از 24 ساعت توسط مجموعه ی هشتگ منتشر شد که در تصویر زیر به آن می پردازیم.
حضور 100 صفحه ی اینستاگرامی به صورت همزمان در این کمپین از نظر تعداد شرکت کننده در نوع خود بی سابقه بوده است و در کمتر از 24 ساعت مجموعا در این رویداد تبلیغاتی بیش از سه میلیون و ششصد هزار بار دکمه ی فالو توسط مخاطبین کمپین فشرده شد تا این رکورد و آمار خیره کننده در اینستاگرام فارسی زبانان ثبت شود.
مجموعه ی هشتگ مدیا در گذشته هم توانسته بود با ایده پردازی و اجرای کمپین رونمایی از بزرگترین لیوان چای جهان در صدر اخبار شبکه های اجتماعی قرار بگیرد.