این شرکت نوشت: با توجه به درگیر شدن جامعه جهانی با ویروس همهگیر کووید-۱۹، روی استراتژیهایی به منظور حفظ سلامت عمومیتاکید ویژهای شده است.
از جمله این موارد میتوان به اقدامات مربوط به فاصله اجتماعی اشاره کرد که میتواند سرعت انتقال این ویروس را کاهش دهد.
ما در گوگلمپ، از اطلاعات موقعیت مکانی کاربران برای آگاهی از میزان شلوغ بودن اماکن استفاده میکنیم. البته در بین، هویت کاربران ناشناس خواهد بود و تنها لوکیشن، لحاظ میشود. چنین اقداماتی میتواند در اتخاذ تصمیمات مهم برای مبارزه با ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت باشد.
به گفته گوگل، تمامی کاربران میتوانند این اطلاعات را که بیش از ۱۳۱ کشور را پوشش میدهد، مشاهده کنند. به این صورت که کاربر باید موقعیت جغرافیایی خود را انتخاب کند و در آخر، یک فایل PDF از اطلاعات گردآوری شده برای وی به نمایش درمیآید.
در هر یک از این گزارشها، اطلاعات به شش شاخه دستهبندی شدهاند: خردهفروشیها و مراکز تفریحی، بازدید از رستورانها، کافهها، مراکز خرید، موزهها، کتابخانهها، سینماها و مکانهای مشابه، فروشگاه مواد غذایی، داروخانهها، سوپرمارکتها و مکانهای مشابه، پارکها، سواحل عمومی، پارکهای حیوانات و مکانهای عمومیمشابه، ایستگاههای حملونقل، ایستگاههای مترو، اتوبوس و قطار، ادارات و مکانهای کاری و در نهایت اقامتگاهها و خانهها.
این اقدام درحالی صورت گرفت که اخیرا دولتها از شرکتهای فناوری دنیا خواستهاند تا به کمک نهادهای مرتبط با سلامت عمومی بیایند و اطلاعات مورد نیاز را برای مقابله با ویروس کرونا در اختیار آنها قرار دهند. همانند گوگل، فیسبوک نیز اطلاعات خود را در اختیار محققان قرار داده است. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، این اطلاعات هرگز نقض حریم شخصی کاربران نخواهد بود و جزئیاتی همچون نام یا تعداد مراجعتهای فرد به یک محل خاص، در اختیار نهادهای دولتی قرار نخواهد گرفت.
منبع: دنیای اقتصاد