وزیر صمت: به جای خودروسازی، خودروبازی میکنیم/ سرانه مطالعه کتاب در ایران ۳۵ دقیقه است
از افشاگری رئیس سابق فدراسیون درباره دروغگویی به فیفا در پخش زنده تلویزیونی تا سقوط مرگبار بهمن و عملیات جستوجویی که فردا از سر گرفته خواهد شد، انتقاد رئیس اتاق بازرگانی به آمارهای وزیر اقتصاد، «جوانان سوال دارند؛ آنها را از دین فراری ندهیم»، «به آتش بس تا زمانی که دشمن بدان پایبند است، متعهدیم» و...، «فوتو نیوز» سومین روز آذرماه را مشاهده میکنید.
کد خبر: ۱۲۰۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴ 24 November 2023
قیمت لیتیوم برای تولید خودرو برقی از ۱۱۰ هزار دلار در تن بدلیل رقابت زیاد برای تولید رسیده له ۲۰ هزار دلار. نتیجه اینکه قیمت باطری از ۱۶۰ دلار در یک کیلووات در ۹ ماه پیش تقریبا نصف شده و رسیده به ۸۵ دلار برای هر کیلووات. یک خودرو برقی در حد تسلا ۹۰ کیاووات ظرفیت باطری اش هست. نتیجه اینکه از مدتها پیش دست اندرکاران پیش بینی می کردند اکر قیمت باطری خودرو به زیر ۱۰۰ دلار برای کیلووات برسد یعنی خودرو برقی ارزانتر از خودرو بنزینی خواهد شد و از ۲۰۲۴ رسیده به ۸۵ دلار. نتیجه اینکه ظرف ۳ سال اینده فروش خودرو برقی در چین و اروپا حتی به ۸۰ تا ۹۰ درصد می رسد و مسئولان ما در دور دو خدمت سید محرومان! اندر خم پژو و سمند و بحث بی پایان در مورد قیمت جدید بنزین هستند!
پاسخ ها
وحید
||
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
آقای علی آبادی انسان شریفی هستند و انشالله بزودی خط تولید خودرو برقی و اقتصادی در وزارت دفاع یا سپاه شروع می شود
ناشناس
||
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
آقای علی آبادی سال های سال مدیرعامل مپنا بودن. به اذعان خودشون خودکفا در نیروگاه و نفت و گاز و
پتروشیمی و انرژی نو و موتور جت و لوکوموتیو و خودرو برقی و تجهیزات پزشکی و ... ولی اکنون در همه
این زمینه ها مشکل داریم. نمونه اش کمبود برق و واردات خودرو و واگن از چین و ...
ناشناس
||
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
شما دوست عزیز باید بدانی همین که تصور می ونی تمام وزارتخانه ها و دانشگاهها و کارخانه های مرتبط در کشوری قادر به انجام وظبفه خود نیستند و وزارت دفاع و نیروهای مسلح باید در خودرو ساری یا هواپیما ستزی یا مدیریت اقتصاد تورم ک.... نقش داشته باشد بعنی عملا هیچ چیزی سر جای خود نییت
ناشناس
||
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
ضمن اینکه دوست عزیز ان باطری نیرو را که ده۶ا سال وزارت دفاع می سازد از زمین تا اسمان تکنولوژی متفاوتی از باطری های جدید با قاباین چند صد شارژ متعدد دارد. باطری های خودرو های چدید برقی دنیایی از تکنولوژی و دانش جدید می خواهد که ما حتی در الفبای ان هم نیسنیم
ناشناس
||
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
فقط اتوبوس برقی شرکت چینی بی وای دی ۲۴۵ هزار دلار قیمت دارد و حتی ۸۰ درصد اتوبوسهای برقی ناوگان شهری ژاپن ساخت شرکت بی وای دی هست
حسین
||
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
آقا وحید، هر وقت گوشی GLX تونست با شیامی و سامسونگ رقابت کنه، اونوقت سایپا و ایران خودرو هم میتونند با خودروساز چینی و کره ای رقابت کنه.
البته ایران میتونه هر اشغالی رو به عنوان خودروی برقی تولید کنه و با توجه به بازنبودن اقتصاد ایران و انحصار و رانت تولید خودرو، قطعا میتونه به زور به ما مردم بدبخت بفروشه و پز بده بگه ما خودرو برقی هم ساختیم.
الان چه کسی دلش میاد گوشی GLX داشته باشه؟
اما اگر در گوشی هم انحصار بود و اجازه ورود نمیدادنند، الان همه GLX و GLX-R و GLX+ داشتیم. تازش هم میرفتیم تو قرعه کشی، اسممون در میومد تازه یک سال زودتر پول میریختیم به حساب شرکت گوشی ساز تا بخت باهامون یاری کنه، برنامه فروش رو عوض نکنند، اندرویدش کار کنه و .... صاحب گوشی میشدیم.
مسخرس ، نه؟
وحید
||
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
ممنون از همه دلسوزان وطن امکانات وزارت دفاع در صنعت بی نظیر است و با توجه به شرایط صلح می توانیم از بخشی از این امکانات در جهت رفاه مردم استفاده کنیم نمونه آن شرکت دانگ فنگ چین که سهام آن کامل برای وزارت دفاع چین می باشد
ایشان طوری صحبت می کنند که خودشان را بی تقصیر و تافته جدا بافته تلقی می کنند!
سالهاست که پست های مدیریتی در این مملکت داشته اند و در به وجود آمدن شرایط موجود سهیم هستند.
پاسخ ها
عاشق ایران
||
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
رسیدن به پیشرفت و توسعه کشور ، تنها از راه تولید
رقابتی با کشورهای دیگر بازار آزاد جهان است
اینکار فقط در شرایط داشتن رابطه عادی و محترمانه با
به مدت ۸ سال مملکت را نابود کردید خوردید و چاپیدید و تقصیر را روی تحریم های بی اثر گذاشتید.الان هم که بالاخره یک دلسوز پیدا شده تا ما رو از دست شما ها نجات بده اونقدر به خوردن و خوابیدن عادت کرده آید که فکر کرده اید تا بوده همین بوده
ناشناس
||
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
ناشناس 6:55 واقعا تحریم ها بی اثر بوده. بابا از خواب بیدار شو.
وزير محترم صمت و مدير عامل سابق هلدينگ مپنا ( هنوز هم هم ارادت دارند)
بهتر نيست سابقه تحويل نگرفتن شما توسط خودروساز ها رو در زمان مديريت مپنا تون فراموش كنيد و اينقدر مقرضانه نسخه نپيچيد! اصلا حرف شما مورد قبول در مورد صنايع خودرو بازي! ولي يك مقدار منصفانه در مورد گريد نيروگاه هاي ساخته شده توسط گروه مپنا هم نظر بدهيد! كه حاصلش شده اين وضعيت هواي همه ي شهرها! در مورد كارخانه لوكوموتيو سازي مپنا هم كه با وجود حضور كارخانحات واگن پارس،ايريكو (به عنوان تكميل ترين و پشرفته ترين كارخانجات تنوليد ناوگان ريلي در خاور ميانه، به مپنايي كه اصلا كارخانه توليد لوكومتيو نداشت و با پول پيش پرداخت قرارداد از راه آهن،تازه در سال 1388 شروع به ساخت كرد! يادم نبود دكتر آقاي كه مدير عامل وقت راه اهن بود بعد از اخراج از راه آهن در مپنا استخدام شد! خودروي برقي تون رو هم كه در جين براتون ساختند! خجالت نميكشيد با اين پرونده ي درخشان ن ن ن ن و رزومه عالي تون دم از خود باوري تون ميزنيد. . . بس كنيد دكتر مهندس علي آبادي
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
شما از مديران خودرو ساز نيستي؟ در آلودگي هوا چند درصد خودرو و چند درصد نيروگاه تاثير دارد؟ در حدود يك دهه مديريت اين وزير بر مپنا اين شركت جزو افتخارات كشور بوده چنانچه روسيه با تحريم توربينهاي نيروگاه خود را از مپنا ميخرد و... ميشه بفرمايي نتيجه 30 سال انحصار خودرو براي شما چه بوده ؟
جناب آقای آملی جوانان هیچ سوالی ندارند چون همان دوران ابتدایی یاد گرفتند نماز بخوانند روزه بگیرند اگر پول داشتند به حج بروند (که 99 درصد ندارند) و مالیات هم که شکل امروزی خمس و زکات است می دهند و دیگر هیچ بقیه اش برای خودتان فقط مانده زندگی و آینده این جوانان که هیچ پاسخی برای ان ندارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
یک چیزی در دنیا وجود دارد به نام توسعه انسانی
ایا مسئولین کشور ایران به این امر توجهی کرده اند؟؟؟
این توسعه انسانی در برگیرنده همه رفتار و کردار و پندار افراد جامعه از جمله توجه به مطالعه کتاب هم می شود
حقیقتش اینه که شرایط اجتماعی سیاسی فرهنگی جامعه ما یک حالت استیبل یا ثباتی نداره تا به این مسائل مهم و حیاتی بذل توجه شود و قطعا عواقبش در اینده ضررش را خواهد زد
با سلام
متاسفانه در مملکت ما وزیر و نماینده مردم و خود مردم انتقاد و بازگو کردن مشکلات و مسائیل را می کنند و پس چه کسی می خواهد به حل آن بپردازد . وزیر صمت می گوید خودروسازی نداریم و خودروبازی داریم . خوب بسم الله مگر وزیر نیستی . اگر برنامه های پنج ساله هایی که نوشته شده است که بنظر کارشناسی نبوده و جزوه آمال و آرزو بوده است هر یک از وزیران و مسئولین در زمان تصدی خودش پنج تا ده درصد آن انجام میداند. و مجلس و نمایندگان در صورتی که از هر لحاظ صلاحیت نماینده مردم را داشتند پیگیر بودند . پس از گذشته 40 و اندی از انقلاب هنوز اندر خم یک کوچه ایم .
کو گوش شنوا
جناب آقای علی آبادی هم چند ماهی است که سکان وزارت صمت را بعهده گرفته فقط دور خودش می چرخه از این نمایشگاه به اون نمایشگاه یه مدیرعاملی هم داریم (ص ن د و ق ض م ا ن ت) که فقط رصد می کنه علی آبادی کجا می ره که قبل از اون خودشو بروسونه و باهاش عکس بگیره یا رصد می کنه که علی آبادی در چه موردی صحبت می کنه روز بعدش کل سازمان را بسیج می کنه که چند تا گزارش در مورد خواسته وزیر آماده تا برای ایشان ارسال کنه. بعدش مردم انتظار دارند با این مدیران کشور در ریل پیشرفت قرار بگیره.