بازدید 7067

⁠⁣بیانیه شورای‌ترویج‌فرهنگ‌شهادت در‌سالگرد دفاع‌مقدس

دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بیانیه‌ای عنوان کرد: خالقان و حماسه آفرینان دفاع مقدس با صلابت و اراده پولادین و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقاء بود و نشان داد که سرنوشت هر ملتی بدست خود اوست.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 19 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ‎متن بیانیه دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به شرح زیر است:

‎دفاع مقدس زیباترین و نام آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین در اسلام، نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات این ملت در دفاع از اسلام نبوی و مرز‌های جغرافیایی ایران اسلامی است. دفاعی که پایمردی، دلیری، رشادت، حماسه آفرینی، عزت و افتخار فرزندان این ملت در قالب آن برای همیشه تاریخ به ثبت رسیده است.

‎وقتی از دفاع مقدس نام برده می‌شود، اوج شکوفایی، بالندگی، شهادت‌پروری، وحدت و یکپارچگی کشور، پیروی و اطاعت از، ولی فقیه و تحقق همه آرمان‌های اسلام نبوی (ص) و نهضت حسینی (ع) در آن مشعشع و در برترین جلوه‌های زیبایی قرار دارد.

‎خالقان و حماسه‌آفرینان دفاع مقدس با صلابت و اراده پولادین و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقاء بود و نشان داد که سرنوشت هر ملتی بدست خود اوست.

‎دفاعی که دست‌آورد‌هایی عظیم‌تر از آنچه فکر می‌کردیم درخود دارد، دست‌آورد‌هایی که امام راحل و عظیم الشأن ما فرمود «در دفاع مقدس اسلام و انقلاب را به جهان صادر کردیم»، صدوری که یکی از ثمره‌های عملی آن را می‌توان، آزادی و استقلال طلبی مردم شریف عراق، یمن، سوریه و در آینده دیگر ملت‌های مظلوم نام برد.

‎از دیگر ثمرات دفاع مقدس فرهنگ‌سازی است. فرهنگ ارزشمند و زیربنایی از خودگذشتگی و ایثار اجتماعی که امروز از جوان و نوجوان تا پیر و کهنسال این ملت برای خدا جویی، خدا خواهی، خدا باوری و خدا محوری در قول و عمل به آن تمسک می‌جویند.

‎ثمره‌ای که شهدای آن امروز الگوی عملی و اسوه جوانان این ملت و دیگر ملت‌ها در ایثار و از خودگذشتگی هستند و جلوه‌های ارزشمندی همچون حماسه‌سازی مردم سرافراز ایران اسلامی در زلزله، سیل و بیماری کرونا تجلی پیروی از سیره و سبک زندگی شهداست.

‎شهدایی که ملجای برای انس و ارتباط و حاجت‌طلبی اقشار مختلف مردم و مزار مقدس آن‌ها زیارت‌گاه معنوی و مقدس همه ارادتمندان است.

‎دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، ضمن آرزوی علو درجات برای امام راحل «قدس سره» و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم، خصوصا سید شهدای مقاومت، سردار سپهبد شهید سلیمانی؛ صمیمانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس را که باعث مجد و عظمت و اقتدار ایران اسلامی گردید؛ به همه پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همه ارادتمندان و ملت اسلامی ایران و مستضعفان جهان عموماً و به، ولی فقیه و رهبر عظیم الشأن انقلاب (مدظله العالی) خصوصاً تبریک و تهنیت عرض نموده و همگان را به درس‌آموزی از عزت آفرینی و افتخارات و دست آورد‌های این حماسه عظیم فراهم می‌خواند.
دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر