احتمال تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که با توجه به موج سوم شیوع کرونا احتمال تغییر ساعات اجرای طرح ترافیک وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۰۶
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲ 23 September 2020
|
27338 بازدید
|
۴

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید مناف هاشمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت طرح ترافیک با توجه به نزدیکی فصل سرما و آلودگی هوا به دلیل وارونگی به شهر گفت: همانطور که می‌دانید سال ۱۳۹۹ به لحاظ شیوع کرونا سال خاصی بوده و تاکنون به صورت تقریبی تنها ۵۰ درصد طرح ترافیک اجرا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن زمستان و از طرفی وضعیتی که ویروس کرونا در شهر ایجاد کرده است باید صبر کرد تا معلوم شود شورای عالی ترافیک چه تصمیمی در این باره می گیرد.

به گفته مناف هاشمی، قرار بود تغییراتی در ساعات طرح ترافیک از مهر ماه اعمال شود اما با توجه به وضعیت قرمز شهر تهران این تصمیم به جلسه شورای عالی طرح ترافیک موکول شده است.

به گزارش ایرنا، پس از شیوع کرونا و اجرا نشدن موقتی طرح ترافیک، بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران ساعت اجرای این طرح‌ها کاهش یافته بود و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا می‌شود.

به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

اختصاص اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومانی وزارت نفت به شهرداری تهران

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک‌ شهرداری تهران درباره کمک های دولت به ناوگان حمل و نقل شهری گفت: تا الان هیچ کمکی از سوی دولت به ناوگان حمل و نقل شهری برای خرید اتوبوس و واگن مترو نشده است در حالی که بدون کمک دولت هیچ شهری نمی تواند ناوگان حمل و نقل خود را نوسازی کند.

وی افزود: دولت تنها کمک هایی برای بازسازی اتوبوس های پایه دیزل فرسوده کرده با این حال شهرداری تهران به دنبال راه‌هایی برای تامین کسری ناوگان حمل و نقل عمومی است.

معاون شهردار تهران درباره خرید اتوبوس تولید داخل کشور نیز گفت: محدودیت های که تحریم ها ایجاد کرده باعث شده تولید اتوبوس در داخل با دشواری روبرو باشد. شهرداری قراردادها و تفاهمنامه هایی برای ساخت اتوبوس در داخل امضا کرده و از نظر مالی هم آمادگی تامین منابع لازم را دارد اما تولید کننده های داخلی با مشکل مواجه شده‌اند.

هاشمی درباره منافع منابعی که وزارت نفت به واسطه افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری در اختیار شهرداری قرار می داد گفت: در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۵۶ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت به شهرداری اختصاص یافت اما از آنجا که شاخص سنجش مقدار تخصیص منابع بر مبنای استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و شرایط کرونایی کشور است، باعث شده که مردم کمتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، این شاخص در شرایط فعلی نمی تواند معیار تخصیص این منابع باشد و شهرداری تلاش می کند در جلساتی با وزارت نفت به حل مشکل بپردازد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
یعنی ما حسرت به دل موندیم تو جمهوری اسلامی یه تصمیم درست و حسابی گرفته بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
اونموقع که مردم عز و جز میزدن که بابا کیفیت خودرو ها رو هم بالاببرید! خودروی برقی وارد کنید! موتور سیکلت برقی وارد کنید ! و دولتیان هیییییچ گوش نکردن امروز به نتیجه اون حرفای مردم میرسن!
اگه طرح رو آزاد کنن با این کیفیت وحشتناک پایین خودرو ها هوای بسیار آلوده ای خواهیم داشت! اگر طرح رو محدودتر کنن تعداد کشته های کرونا تصاعدی بالا میره!!!
وقتی به نیاز جامعه پاسخ داده نمیشه نتیجه میشه همین که میبینید!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
شهرداری فقط دنبال کاسبی خودشه و آلودگی هوا دستاوزی برای گوش بری ملت است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
دقیقن همینطوره
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟