چرا طراحی سایت فروشگاهی لازم است؟
طراحی سایت فروشگاهی در دنیای دیجیتالی امروزی به مقوله لازمی تبدیل شده که بدون آن نمی توان به موفقیت یک کسب و کار امید داشت. اما چرا طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارها تبدیل به یک ضرورت شده است؟
اما سؤال اینجاست که آیا طراحی سایت فروشگاهی را می توانیم خودمان هم انجام بدهیم یا حتما باید شرکت های فعال در زمینه طراحی و توسعه وب سایت انجام دهند؟
به جز در مواقعی که خودتان طراح وب سایت باشید توصیه اکید ما به استفاده از خدماتی است که شرکت های طراحی وب سایت ارائه می کنند چون آنها متشکل از تیمی از افراد بسیار حرفه ای هستند که هر کدام در یک زمینه خاص، تخصص دارند و به راحتی می توانند مشکلات شما را رفع کنند و از هر لحاظ طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را بدون عیب و نقص انجام دهند.
لذا حتی اگر نسبت به طراحی سایت فروشگاهی پیش نیازهای اولیه را هم داشته باشید، تنها با راه اندازی یک وب سایت نمی توانید موفقیت خود را تضمین کنید چون در واقع کیفیت سایت طراحی شده، رعایت اصول مرتبط با جنبه های مختلف آن و غیره تضمین کننده افزایش میزان فروش و موفقیت یک کسب و کار هستند.
در طراحی سایت فروشگاهی چه نکاتی باید رعایت شوند؟
همانطور که گفتیم شرکت های طراحی و توسعه وب سایت فروشگاهی مثل شرکت رایان، با تیمی حرفه ای، گزینه شایسته برای کسانی است که می خواهند با راه اندازی اصولی و حرفه ای یک وب سایت، وارد فاز جدیدی از کسب و کارشان شوند.
در این قسمت به نکاتی اشاره می کنیم که حتما باید در طراحی وب سایت های فروشگاهی رعایت شوند تا بتوان تجربه کاربری عالی و خدمات رسانی بی عیب و نقص را تضمین شده دانست که بواسطه آن فروش شما قطعا افزایش پیدا خواهد کرد:
تا جایی که امکان دارد باید از قرار دادن المان های مختلف مثل گرافیک های زیادی، تبلیغات، پاپ آپ های اذیت کننده و هر چیز اضافه ای که سایت را شلوغ می کند پرهیز کرد تا مشتریان به راحتی بتوانند در فضای سایت گردش کنند.
به جای مشتریان، خودتان فکر کنید. قطعا سایتی با پروسه خرید راحت و طراحی بخشی به شکل سبد خرید کار شما را راحت خواهد کرد که تنها با چند کلیک و پرداخت، منتظر دریافت محصول یا خدمات خریداری شده بمانید. پس از شرکت طراحی سایت بخواهید چنین پروسه ای را قرار دهد.
در طراحی سایت فروشگاهی باید به روانشناسی رنگ دقت شود و آن را در وب سایت بکار گیرند. منظور ما این نیست که یک رنگ را برای کل سایت انتخاب کنید. مثلا طبق تحقیقات مشخص شده که اگر دکمه های خرید را قرمز رنگ باشند، تا 34% میزان فروش افزایش پیدا می کند یا مثلا اگر رنگ آبی در طراحی وب سایت استفاده شود، باعث جلب اعتماد مشتریان می گردد. ضمنا بهتر است ابتدا رنگ لوگو و برند مشخص شود و سپس آن را در وب سایت هم استفاده کنید.
در طراحی سایت فروشگاهی لازم است که شرکت طراح و توسعه از تصاویر با کیفیت به عنوان اسلایدر استفاده کند و خودتان نیز برای هر محصول تصاویر واضح و مشخص استفاده نمایید تا مشتریان دقیقا بدانند محصول شما چه شکلی است. تحقیقات مشخص کرده چنین تصاویری تا 40% میزان فروش را افزایش می دهند. ضمنا بسیار مهم است که تصاویر محصولات را خودتان تهیه کنید و از تصاویر مشابه در اینترنت بارگذاری نکنید چون اعتماد مشتری نسبت به برند را از بین می برد.
هنگام طراحی سایت فروشگاهی حتما شرکت طراحی سایت باید بخشی را برای توضیحات فنی و مشخصات هر محصول در نظر بگیرد و بخشی نیز به عنوان کامنت و امتیازدهی مشتریان باشد در غیر این صورت هیچ مشتری از سایت شما خرید نخواهد کرد چون هیچ مورد جذاب و اعتمادسازی برای هر محصول وجود ندارد و 61% خریداران هم قبل از خرید هر محصول، ابتدا نظر خریداران قبلی را مطالعه می کنند.
منظور از ظاهر حرفه ای در طراحی سایت فروشگاهی یعنی یکسان بودن پالت رنگ، فونت و طراحی در تمامی صفحات، کار کردن تمامی قسمت های وب سایت و دسترسی راحت به محصولات است.
بسیار مهم است که مشتریان به محصولات خود از طریق دسته بندی های مرتبط به راحتی دسترسی پیدا کنند در غیر این صورت سایت شما را ترک خواهند کرد.
طراحی سایت فروشگاهی باید موبایل ریسپانسیو باشد چون حدود 52% کاربران از طریق گوشی و تبلت وارد اینترنت می شوند و اگر وب سایت شما به درستی روی این دستگاه ها بارگذاری نشود، بخش زیادی از مشتریان خود را از دست خواهید داد.
طراحی سایت فروشگاهی باید موبایل ریسپانسیو باشد
از شرکت مسئول طراحی سایت فروشگاهی خود بخواهید که میزان موجودی هر محصول در کنار آن نشان داده شود تا مشتریان دقیقا بدانند که آیا محصول مربوطه موجود هست یا خیر و تا چه تعداد می توانند سفارش دهند.
همه مشتریان به قصد مشاهده همه محصولات شما یا محصولات یک رده خاص وارد وب سایتتان نمی شوند بلکه برخی افراد از قبل محصول خود را مشخص کرده اند و صرفا می خواهند به قصد مقایسه قیمت، موجود بودن یا نبودن و سایر موارد وارد سایت شما شوند. پس در طراحی سایت فروشگاهی باید قسمتی هم برای نوار جستجو باشد تا فورا محصول مورد نظرشان را پیدا کنند.
در طراحی سایت فروشگاهی حتما باید بخشی قرار داده شود که مشتریان بتوانند لیست محصولات را برحسب نوع برند، بازه قیمتی و سایر مشخصات مرتبط با محصول فیلتر کنند تا فقط موارد مدنظر آنها نمایش داده شود در غیر این صورت احتمال ترک کردن سایت شما زیاد است.
صفحه درباره ما به برندسازی شما کمک می کند و بهتر است که مختصر و مفید و حتی به شکل داستانی باشد تا کلا مشتریان بدانند چه نوع خدماتی ارائه می کنید. صفحه تماس با ما نیز باید طراحی شود تا اگر مشتریان سؤالی داشتند یا خواستند پروسه سفارش خود را پیگیری کنند به راحتی امکان پذیر باشد.
در وب سایت فروشگاهی حتما باید مکانی (ترجیحا فوتر) برای قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و غیره قرار داده شود تا هم بازدید و فالوورهای خود را افزایش دهید و هم میزان فروش افزایش پیدا کند و از هر پلتفرم و کانالی امکان فروش محصولات و خدمات وجود داشته باشد.
به کدام شرکت طراحی سایت فروشگاهی باید اعتماد کنیم؟
موارد گفته شده مهمترین نکات و عواملی بودند که رعایت آنها بسیار ضروری و حیاتی است و موارد دیگر نیز در همین دسته بندی ها قرار خواهند گرفت اما مطمئن باشید که بدون همکاری با یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی این امر میسر نخواهد شد.
در این زمینه شرکت رایان با سابقه بسیار موفق و صدها پروژه شاخص و بزرگ، بسیار حرفه ای کار می کند که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.rayanitco.com مراجعه نمایید.
طراحی سایت فروشگاهی اگر حرفه ای انجام شده باشد، افزایش فروش قطعی است