به گزارش بورس تابناک، برخی از سهامداران از عدم مشاهده پالایشی یکم در پرتفوی خود شکایت دارد و در صورتی که سهام عدالت و دارا اول را در پرتفوی خود میبینند که نشان از عدم اشکال در ثبت نام و احراز هویت در مراحل سجام است اما این مشکل را فقط در پالایشی یکم دارند که شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره این مشکل و نحوه رفع آن توضیحاتی داده است.
طبق اطلاعات و توضیحات شرکت سپردهگذاری مرکزی برخی از اشخاص از طریق بانکها اقدام به خرید واحدهای پالایشی یکم کردهاند و این بانک کارگزارش را به عنوان سهام دار معرفی کرده است. بنابراین مانند همان پروسهای که برای دارا اول طی شد، برای انتقال پالایشی یکم هم سهام داران باید در سایت کارگزاری خود یا از طریق اپلیکشن موبایلی نسبت به تغییر کارگزار اقدام کنند تا انتقال واحدهای صندوق پالایشی یکم به پرتفوی خود انجام شود.