سیاست‌های ضد دلاری چین و روسیه ادامه دارد

سفیر روسیه در چین اعلام کرد: سهم ارزهای ملی در مبادلات تجاری بین مسکو و پکن طی 7 سال گذشته حدود 13 برابر شده است.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۱۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 04 January 2021
|
8489 بازدید

به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، آندری دنیسوف سفیر روسیه در چین اعلام کرد: سهم ارزهای ملی از مبادلات تجاری بین مسکو و پکن افزایش چشمگیری داشته است.

وی تأکید کرد: سهم ارزهای ملی در مبادلات تجاری ما با چین به طور مداوم در حال افزایش است و در 9 ماهه نخست سال جاری به حدود 25 درصد رسیده است. این یک پیشرفت بسیار بزرگ است.

سفیر روسیه در چین ادامه داد: روند استفاده از ارزهای ملی در مبادلات دوجانبه سخت است اما با توجه به شرایط ژئوپلتیک کنونی بی‌نهایت مورد نیاز است.

وی تأکید کرد: به خاطر فشارهای اعمال شده علیه دو کشور که شریک تجاری هم هستند آنها مجبور شده‌اند که به سمت مبادله بر مبنای روبل و یوآن بروند.

دنیسوف گفته طی 7 سال گذشته سهم ارزهای ملی دو کشور از کل مبادلات انجام شده از 2 درصد به 25 درصد رسیده است.

سفیر روسیه در چین ادامه داد: مسکو و پکن در این زمینه تنها نیستند و بسیاری دیگر از کشورها هم مجبور هستند تا دلار آمریکا را کنار بگذارند چرا که این ارز فقط یک ابزار مالی نیست بلکه اهرمی برای اعمال فشار آمریکایی‌ها است. روسیه و چین در ابتدای سال 2019 توافقی را با هدف استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری دوجانبه خود امضاء کردند. در آن زمان دو طرف موافقت کردند که سهم ارزهای ملی خود از مبادلات تجاری را به 50 درصد افزایش دهند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟