بازدید 14097
۳

هواپیماهای ایرانی بیشترین زیان را دیده‌اند

در حالی که روز گذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که هیچ ایرلاینی در کشور از کرونا زیان ندیده است و اگر اینگونه بود صورت‌های مالی حسابرسی شده‌شان را ارائه می‌دادند، رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ایرلاین های ایران بیشترین ضرر را در این ایام تجربه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 19 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در پی مسائل به وجود آمده درباره ضرر و زیان ایرلاین‌ها در ایام کرونا و در خواست‌های چند باره آن‌ها از مسئولان دولتی مختلف برای برداشته شدن محدودیت‌ ۶۰ درصدی در راستای کاهش زیان شرکت‌های هواپیمایی، محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی- در این باره اظهار کرد: هیچکدام از ایرلاین های داخلی زیان ده نیستند.

وی با بیان اینکه محدودیت ۶۰ درصدی را شرکت‌های هواپیمایی باید فعلا تحمل کنند، الان در شرایطی سخت کرونایی قرار داریم و باید مملکت را از این وضعیت عبور کند، افزود: هیچ ایرلاینی زیان‌ده نیست. ما مهرماه از شرکت‌ها خواستیم که صورت‌های مالی خود را برای بررسی به وزارت راه ارائه دهند که تاکنون این کار را انجام نداده‌اند. البته نیازی به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده نیست، ‌ اما وقتی نها ادعا می‌کنند زیان‌ده هستند باید شواهد و مدارکی را برای این ادعا ارائه کنند که قابل رسیدگی باشد.

این اظهارات آقای وزیر در حالی صورت گرفته که یونس دقیق کیا - رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی- در این باره به ایسنا گفت: بر اساس گزارش‌های یاتا، شرکت‌های هواپیمایی در تمام کشورها از جمله ایران از شروع بحران کرونا بیشترین ضرر را متحمل شده‌اند و این در حالی است که پیش بینی می شود ترافیک هوایی تا سال ۲۰۲۴ به شرایط طبیعی باز نگردد.

وی ضرر شرکت‌های هواپیمایی ایران را به دلیل وجود تحریم ها برای تامین قطعات، افزایش نرخ ارز و اعمال محدودیت ۶۰ درصد مضاعف خواند و افزود : بسیاری از ایرلاین های ایرانی به سختی سرپا مانده‌اند و اگر پروازها با همه این سختی‌ها انجام می شود، نشانه سوددهی آن‌ها نیست، بلکه انجام مسئولیت اجتماعی ایرلاین‌هاست.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: تعدادی از ایرلاین‌ها صورت‌های مالی ۹۸ و شش ماهه ۹۹ خود را به موقع آماده و تحویل دادند و برخی نیز به دلیل عدم برگزاری مجامع قانونی بخاطر شرایط کرونا و تطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده شش ماهه اول سال ١٣٩٨ و شش ماهه اول سال ١٣٩٩، در حال تکمیل و ارسال آن‌ها هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
فصل الخطاب قانون است و استدلال وزیر کاملا درست . باید صورت های مالی شان را ارائه کنند . رسانه ی محترم شما هم اگر در پی ایرانی سالم و سرافراز است باید از شفاف سازی ها حمایت کند
مگر ما هواپیما هم داریم منظور شما این ارابه های مرگه
یقینا فرمایش وزیر محترم راه درست است و ایرلاین های ایرانی هیچ زیانی ندیده اند ! نه از کرونا و نه از تحریم ها !
در واقع ما هیچ ایرلاینی که متعلق به بخش خصوصی باشد نداریم و همگی متعلق به یک مرجع هستند و فقط اسامی ایرلاین ها فرق میکند. ( در واقع یک ایرلاین بیشتر نداریم که در مسیرهای متفاوت سرویس میدهد)
دلیل زیان ندیدن آن هم اینست که از روزی که قطعات هواپیما و خود هواپیما تحریم شد، با افزایش تصاعدی عوارض خروج از کشور مواجه شدیم که حدود 10% از قیمت بلیط پروازهای خارجی را بطور میانگین شامل می شود.
در واقع آقایان گفتند حالا که از محل پروازهای انحصاریمان درآمد نداریم، هر شخصی با هر پرواز و ایرلاین خارجی که قصد مسافرت دارد باید 10% به هزینه بلیط خود اضافه کند و به ما بدهد !
من فکر میکنم با این اوصاف به نفع مرجع انحصاری خطوط هوایی ایران است که اصلا هواپیما نداشته باشد ! و با سرمایه و هزینه دیگران 10% کسب درآمد کند !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر