بازدید 16259
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

همه روئسای جمهوری آمریکا / سخنان شهید بهشتی پس از تسخیر سفارت آمریکا / تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ترول‌های اینترنتی چگونه عمل می‌کنند؟ / کشتار بی‌رحمانه صبرا و شتیلا

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 20 January 2021

همه روئسای جمهوری آمریکا / سخنان شهید بهشتی پس از تسخیر سفارت آمریکا / تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ترول‌های اینترنتی چگونه عمل می‌کنند؟ / کشتار بی‌رحمانه صبرا و شتیلا

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی

پیش از آنکه آلمان تحت پیشوایی هیتلرجنگ جهانی دوم را آغاز کند دوره شکوفایی و قدرتی داشت که تصاویر این ویدیو نشانی از آن دوران است. در بخشی از این ویدیو مراسم اهدای پرچم طلایی به کارخانه هواپیماسازی سیبل فلوگزگورک در هاله را خواهید دید. در دوره ناسیونال سوسیالیسم (نازیسم) به آن دسته از واحدهای عملیاتی جبهه کارگری آلمان (ده آ اف) که بیش از 200 عضو داشتند پرچم رسمی داده می‌شد. این پرچم‌ها پیش‌زمینه سرخی داشتند که در مرکز آن سمبل دا آ اف قرار داشت. (یک چرخ‌دنده سیاه با 14 دندانه که درون آن یک صلیب شکسته بود)از ابتدا هم بسته به نوع واحد این پرچم‌ها اندکی با یکدیگر تفاوت داشتند اما در سال 1936 هیتلر برای افزایش بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی عنوان ناسیونال سوسیالیسم الگو را معرفی کرد. این عنوان به شرکت‌هایی داده می‌شد که توانسته باشند به بهترین شکل سبک زندگی نازی که رژیم هیتلر پروپگاندای آن را تعریف کرده بود پیاده کنند. اضافه بر این عنوان در اول می هر سال این واحد این امتیاز را پیدا می‌کرد که به عنوان یک شرکت الگو پرچم طلایی دا آ اف را داشته باشد که یک پرچم خاص به شمار می‌رفت. این پرچم تنها به مدت یک سال به آن شرکت داده می‌شد و در سال بعد شرکت الگو دوباره انتخاب می‌شد.

 


نظریه خود حقیقی و خود دروغین چیست؟

«دونالد وودز وینیکات / Donald Woods Winnicott» روانشناس اطفال و روانکاو انگلیسی بود که نظریه خود حقیقی و خود دروغین را در توضیح حالات روانی شخص در بزرگسالی ارائه کرد. او باور داشت که کودکان برای رعایت حال بزرگسالان خود حقیقی خود را که خواستار سرکشی و خودخواهی است تبدیل به خود دروغینی می‌کنند که خود را مطابق با نیازهای والدین سازگار می‌کند. او باور داشت که انسان نیاز دارد در دوره‌ای خودحقیقی خود را تجربه کند تا بتواند خود دروغینی که باید با قوانین و قواعد اجتماعی سازگار باشد به شکل سالمی حفظ کند.با جزئیات این نظریه و همینطور روش درمانی که بر اساس آن تعریف شده است در این ویدیو آشنا شوید.

 


تحلیل علمی ترول‌های اینترنتی

ترول‌ها افرادی هستند که با گذاشتن نظرات بی ربط، مخرب و توهین آمیز قصد تحریک سایرین و آزار و اذیت مردم را دارند. اگر در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید حتما با اینچنین افرادی رو به رو شده‌اید. در این ویدیو این افراد از نظر روانشناسی تحلیل شده و دلایل این رفتار آن‌ها بررسی می‌شود همچنین راهکارهایی برای مقابله بهتر با این رفتار موزیانه پیشنهاد می‌شود.

 


کشتار بی‌رحمانه صبرا و شتیلا

از حدود ساعت 6 بعد از ظهر 16 سپتامبر تا ساعت 8 صبح 18 سپتامبر 1982 گروه نظامی الشباب وابسته به حزب فالانژ لبنان عملا زیر چشم متحدان اسرائیلی‌ خود بین 762 تا 3500 غیرنظامی را در اردوگاه پناهندگان شتیلا در محله صبرا کشتند. گروه الشباب توسط ایلی حبیقه تشکیل شده بود، یک شخصیت برجسته حزب فالانژ که رئیس اطلاعاتی نیروهای لبنان و افسر رابط موساد نیز بود. هرچند باور می‌رود حبیقه از سر کینه شخصی به خاطر کشته شدن نامزد و خانواده‌اش توسط شبه نظامیان فلسطینی در کشتار دومار (که به نوبه خود انتقام کشتار کارانتینا بود) دستور این کشتار را داده باشد با این حال انگیزه این کشتار را انتقام ترور بشیر جمیل رئیس‌جمهور وقت لبنان از حزب فالانژ (معروف به کتائب) که گمان می‌رفت توسط شبه نظامیان فلسطینی انجام شده باشد عنوان کردند.از آنجا که این کشتار در محدوده تحت کنترل نیروهای دفاعی اسرائیل انجام شده بود، کمیته تحقیقاتی کاهان که به دستور دولت اسرائیل برای بررسی این واقعه تشکیل شد نیروهای دفاعی محلی را به دلیل سهل‌انگاری و دست کم گرفتن واکنش فالانژهای مارونی لبنان به ترور بشیر جمیل مقصر اعلام کرد. در این ویدیو تصاویری از کشته شدگان این کشتار ناجوانمردانه، اعتراض یاسر عرفات و مراسم خاکسپاری بشیر جمیل را ببینید. (اخطار: این ویدیو حاوی صحنه‌هایی دلخراشی است که مناسب بینندگان حساس نیست)

 


همه روئسای جمهوری آمریکا

ایالات متحده آمریکا از 30 آوریل 1789 که جورج واشینگتن نخستین روز ریاست جمهوری‌اش بر این کشور را تجربه کرد تاکنون، آمریکا با چنین ساختار سیاسی اداره شده و تاکنون 45 رئیس جمهور بر این کشور حکومت کرده‌اند. از این افراد 4 نفر به علت مرگ طبیعی (ویلیام هریسون، زاکری تیلور، وارن هاردینگ و فرانکلین دلانو روزولت)، 4 نفر به علت ترور (آبراهام لینکلن، جیمز آبرام گارفیلد، ویلیام مک کینلی و جان اف. کندی) و یک نفر به دلیل استعفاء (ریچارد نیکسون)، مسند را ترک کرده‌اند. ویلیام هریسون با 32 روز، کوتاه‌ترین دورهٔ ریاست جمهوری و فرانکلین روزولت با 12 سال، طولانی‌ترین دوره را طی کرده‌اند. تا پیش از ریاست جمهوری فرانکلین روزولت که در چهار دوره متوالی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد محدودیتی برای دوره‌های ریاست جمهوری در ایالات متحده وجود نداشت اما بعد از این که در 1945 روزولت در حالی که رئیس‌جمهور بود درگذشت، اصلاحیه بیست و دوم قانون اساسی ایالات متحده به تصویب رسید که طبق آن هیچ فردی حق ندارد بیش از دو دوره (جمعاً هشت سال) رئیس‌جمهور آمریکا باشد. در این ویدیو تمامی روئسای جمهور آمریکا از زمان تاسیس دولت اولیه آن توسط جرج واشینگتن تا حال را می‌بینیم.

 


سخنان شهید بهشتی پس از تسخیر سفارت آمریکا

اسوشتیدپرس در روزهای پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران، گزارشی خبری در این زمینه مخابره کرده است. در این گزارش ابتدا قطعاتی از سخنرانی حضرت امام (ره) و سپس سخنان شهید بهشتی به انگلیسی در این باره پخش می‌شود و با تصاویری از مجلس که در این باره بحث می‌کند تمام می‌شود. گزارش که مشخص است توسط خبرنگار نا آشنا با زبان فارسی تهیه شده است، برش‌هایی به سخنان امام و جلسه مجلس داده است که هیچ منطقی در سخنان مطرح شده را حفظ نمی‌کند. و کاملا مشخص است که آنچه مد نظر خبرنگار بوده نه حرف‌ها و مواضع مطرح شده، بلکه صرفا تصاویری است که نشان دهنده حس مورد نظر خبرنگار از شرایط باشد. دوران پس از تسخیر لانه جاسوسی یکی از چالش برانگیزترین دوران سیاست خارجه ایران بود. نظام جمهوری اسلامی که تازه در حال شکل گیری و اعلام موجودیت در سطح بین‌الملل بود باید با هجمه‌های آمریکا که سعی داشت تصویری مخرب از رابطه ایران با سایر کشورها بسازد مقابله می‌کرد. در این میدان که رسانه‌های بین‌المللی با کنجکاوی یا سو نیت متمرکز روی مواضع ایران بودند، شهید بهشتی با تسلط به زبان انگلیسی مواضع حکومت را بهتر منتقل می‌کرد. ترجمه سخنان شهید بهشتی را در این دوره در ویدیو تابناک ببینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
قدرت عکس های کچلی تابناک از قدرت ترامپ بیشتره. روز به روز هم بیشتر میشن. کابوس تابناک
با سلام واحترام
گذشت زمان نشان داد که تسخیر سفارت امریکا یک اشتباه تاریخی بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان