بازدید 5466
۵

ذخیره داخلی انسولین از سه ماه به ۴۵ روز کاهش یافت

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز، با اشاره به اینکه برخی از داروخانه‌ها اقدام به عرضه انسولین قاچاق می‌کنند، گفت: ظرفیت و ذخایر این دارو برای مصرف داخلی اگر در گذشته تا سه ماه بود که امروز به یک ماه تا ۴۵ روز کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰ 03 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، امیربقایی، مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص کمبود انسولین در بازار، گفت: متاسفانه پیش از این قسمت اعظمی از انسولین قلمی نیاز بازار توسط تولیده‌کننده خارجی تهیه و وارد کشور می‌شد که با توجه به بحران ارزی و تحریم ظالمانه که وجود دارد، برای ورود این دسته انسولین قلمی با مشکل مواجه هستیم.

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز در رابطه با میزان انسولین قلمی ذخیره استان البرز، ادامه داد: ظرفیت و ذخایر این دارو برای مصرف داخلی اگر در گذشته تا سه ماه بود در حال حاضر با توجه به آمار سازمان غذا و دارو استان البرز به یک ماه تا ۴۵ روز کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسؤول اظهار کرد: برای مدیریت این مسئله در استان البرز ناگزیر چند داروخانه در سطح استان به عنوان داروخانه منتخب در سطح استان معرفی کردند که آدرس داروخانه‌ها در وب‌سایت معاونت غذا و دارو استان البرز در دسترس عموم قرار دارد بیماران به داروخانه‌ها مراجعه و انسولین موردنیاز را دریافت کند.

وی افزود: داروخانه‌ها موظف هستند به بیمارانی که بیمه دارند انسولین با نرخ و تعرفه دولتی و کسانی که نسخه آزاد مراجعه می‌کنند با نرخ آزاد که چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان بستگی به نوع انسولین قلمی به فروس برسانند.

بقایی در پایان در رابطه به سودجویی بعضی داروخانه‌ها، تصریح کرد: تعدادی از داروخانه‌ها هستند که دارو از طریق قاچاق تهیه می‌کنند و به قیمت ناعادلانه به بیماران عرضه می‌رسانند که با گزارش مردم و بازرسی‌ها به بررسی آن پرداختیم و حتما با داروخانه‌های سودجو برخورد می‌کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
خودمون میسازیمش....کمی تحمل و صبر میخاد..مثل واکسن کرونا که ساختیم.....میکروب جان..ویروس جان...فقط تا ۱ سال دیگه صبر کنید....نابود میشین...بزرگان هنر ...ورزش..غیره از بین رفتن...بابا بجنبین
چرا انسولین را در کشور تولید نمی کنیم؟
چه اهمیتی دارد؟ اصلا هر که بیمار شد تقصیر خودشه و حقش است بمیره. عوضش صنعت هسته ای داریم و نفوذ منطقه ای داریم. اقایان هم ثروت فوق تصور! الهی شکرت
افرین به این مدیریت و درایت و کشورداری
اگر این پیشرفت نیست پس چیست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر