بازدید 7906

افشای گفتگوی محرمانه عبدالله صالح و رئیس سیا

شبکه تلویزیونی «المسیره» وابسته به حوثی های یمن، گزارش داد که به اسناد محرمانه و صوت گفتگوی تلفنی میان علی عبدالله صالح، رئیس جمهور اسبق یمن و جرج تنت، رئیس سازمان سیا دست یافته است.
کد خبر: ۱۰۴۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 17 March 2021

 

به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از عربی ۲۱ نوشت: این شبکه تلویزیونی اشاره کرد که در این گفتگوی تلفنی جرج تنت اصرار کرده است یکی از افسران اطلاعاتی که به دنبال انفجار کشتی تخریبگر « یو اس اس کول» در زندان امنیت سیاسی صنعا بازداشت شده است،آزاد شود.

تنت از علی صالح آزادی فردی را خواسته که در طی مکالمه از آوردن نام و جنسیتش خودداری کرده و ابراز داشته است که وی فرد مهمی است و به مدت ۵۰ روز است که مقامات یمنی او را بازداشت کرده اند.

المسیره در مورد دومین مکالمه تلفنی عنوان کرد که اداره ارشاد مکالمه تلفنی دوم را ارائه کرده که درطی آن، صالح در همان روز با رئیس تماس سیا برقرار کرده و موافقتش را با آزادی افسر اطلاعاتی بازداشت شده در یمن و تحویل آن به آمریکا اعلام کرده است.

همچنین این شبکه از سندی پرده برداشت که وزارت امور خارجه آمریکا در مورد برخی مسائل مهم یمن در سال ۱۹۹۸ منتشر کرده است.

این شبکه در گزارش خود افزود که سند وزارت امور خارجه آمریکا از راه اندازی مجدد معابد یهودی و مسیحی و نقش نیروهای امریکایی در حمایت از یهودیان ساکن صعده و صنعای یمن سخن گفته است.

بر اساس این گزارش، در این سند از تعیین مراکز لهو و لعب در عدن صحبت شده و این که این مراکز از حمایت غیر علنی برخی مقامات ارشد یمنی برخوردار است.
همچنین در مورد بهره وری از روسپی خانه ها در مناطقی از عدن صحبت شده تا در خدمت سربازان آمریکایی مستقر در یمن باشد، همچنین از تعیین چندین مرکز فروش مشروبات الکلی سخن رفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری