بازدید 6614

فرانسه،مذاکرات وین را سازنده خواند

سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه تصریح کرد: موانع فنی و سیاسی زیادی برای بازگشت به اجرای کامل برجام وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 21 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و 1+4 در پایتخت اتریش گفت: هدف از رایزنی ها در وین یافتن راه حلی دیپلماتیک است تا ایران و آمریکا بتوانند به پایبندی کامل به برجام بازگردند. موانع فنی و سیاسی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که باید بر آن‌ها غلبه کرد.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه فرانسه، وی در ادامه تصریح کرد: اما همان طور که نشست روز سه شنبه کمیسیون مشترک نشان داد، روند رایزنی ها سازنده است.

نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام در حالی پایان یافت که قرار است طرف ها پس از بازگشت به پایتخت های خود، بار دیگر اوایل هفته آینده در وین گرد هم جمع شوند و به رایزنی های خود ادامه دهند.

روسای هیات‌های مذاکره کننده کشورهای طرف ‌برجام روز سه شنبه به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفتگوهای فنی و پیش‌نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفت وگوها پرداختند.

در این نشست، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند که علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و تعهدات هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت وگو درخصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود.

سید عباس عراقچی رئیس هیأت ایرانی نیز در این نشست ضمن تصریح مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با بازگشت به برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفت وگوها را به رغم دشواری ها و چالش های موجود، رو به جلو ارزیابی کرد.‌

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفت وگوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی های غیرمنطقی برود، رایزنی ها را متوقف خواهد کرد.

هیات ها پس از مشورت در پایتخت های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سر گیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت و گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان