بازدید 14337

خشکسالی در پرباران‌ترین استان کشور

استان گیلان با میانگین بارش ۱۱۰۰ میلی‌متر در سال به‌عنوان پرباران‌ترین استان کشور به حساب می آید. اما این روزها تشنه است و در بهارش، شالیزارها خشکیده و نشاها بر زمین مانده و شالیکارانش دست به دعا شده‌اند تا باران به موقع بر این خاک ببارد. گیلان هرچند سه درصد از تولیدات کشاورزی کشور را دارد؛ اما در برخی محصولات آن مانند چای با ۹۰ درصد و برنج بیش از ۴۰ درصد تولید کشور اثر این وضعیت می تواند آسیب‌های جبران ناپذیری نه تنها بر اقتصاد و معیشت مردمان این دیار که بر بازار این محصولات داشته باشد. تصاویر خشکسالی در روستاهای کینچاه، نازک‌سرا، نفوت و پیچاه از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 27 April 2021
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
باید گریست.
عوارض ساخت ویلا وقطع درختان کم کم داره خودشو نشون میده
چنين اتفاقاتي كم و بيش در همه جاي دنيا رخ ميدهد. در بعضي از مناطق طي چند سال باران مي بارد و چند سال بعد خشكسالي وجود دارد. آنچه كه مهم است و در بسياري از كشورهاي داراي مديريت صحيح رخ مي‌دهد، مديريت منابع آب است كه هم دولت بايد شرايطي را فراهم آورد كه نحوه استفاده از آب به صورت بهينه صورت گيرد و هم مردم بايد به مرور روشهاي سنتي كشاورزي را كنار گذاشته و بيشتر به منابع آبي توجه نمايند.
به هر حال حداقل تاكنون مشخص شده است كه سالي سخت براي ايرانيان در انتظار است و بايد منتظر بارانهاي سال آينده بود ولي مديران و مسئولان بايد از هم اكنون ترتيباتي اتخاذ نمايند كه وضعيت بيش از اين خراب نشود.
عوضش اورانیوم غنی شده با موشک میدیم مردم بخورن
همه دعا کنیم واقعا بهار خشکی است . ابرها می ایندو بدون بارش می روند. همه باید در مصرف اب هم صرفه جویی کنیم زیرا تابستان سختی در پیش است.
دشمن ما خشکسالی است نه امریکا و اسرائیل . همین حالا هم دیر شده . متاسفانه مجلس همش به فکر محدود کردن اینترنت و جبهه مقاومت و مرگ بر این و آن گفتن است
نابودی محیط زیست که همه برادران به نوعی پشت ان بودند الان اثرش دارد هویدا می شود
می گم مگر این مملکت حکومت اسلامی نیست چرا همه بلاها رو سر کشور ما می یاد؟؟
تقصیر دولته، تازه 6 اردیبهشت آب سد رو باز کرده با وجودیکه پول آب رو قبلا از کشاورزها گرفته، این آب تا به بعضی مناطق استان برسه ده روز طول می کشه، کشاورزان امیدوار به بارندگی در روزهای آتی هستند.
مسئولین واقعا بد عمل کردن، یه جورهایی آدم فکر می کنه با تولید و کشاورزی دشمنی دارن.
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم فرج عن کل مکروب
چرا دولت از روشهای جدید باران زایی استفاده نمی کنه
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات