بازدید 4287

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۱۶۵ میلیون تن

به رغم سرعت گرفتن روند واکسیناسیون کووید19 در بسیاری از کشورهای جهان، باز هم به فاصله دو روز، یک میلیون نفر بر شمار بیماران مبتلا به این بیماری افزوده شد. یک میلیون نفر که ابتلایشان به ویروس کرونا مسجل شده، نه آن‌هایی که مورد تست پی سی آر قرار نگرفته‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰ 19 May 2021
تابناک اجتماعیبه رغم سرعت گرفتن روند واکسیناسیون کووید19 در بسیاری از کشورهای جهان، باز هم به فاصله دو روز، یک میلیون نفر بر شمار بیماران مبتلا به این بیماری افزوده شد. یک میلیون نفر که ابتلایشان به ویروس کرونا مسجل شده، نه آن‌هایی که مورد تست پی سی آر قرار نگرفته‌اند.

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۱۶۵ میلیون تنبه گزارش «تابناک»؛ دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۶۵ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که حدود ۳۴ میلیون تن از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند، بیش از ۲۵ میلیون نفر از ایشان را هندی‌ها تشکیل می‌دهند و حدود ۱۶ میلیون نفرشان برزیلی هستند. سه کشور در سه قاره مختلف با شرایط اقلیمی و فرهنگی متفاوت.

بعد از این کشورها، فرانسه و ترکیه با بیش از ۵ میلیون مبتلا، روسیه، انگلستان و ایتالیا با بیش از ۴ میلیون مبتلا رتبه‌های چهارم تا هشتم را به خود اختصاص داده اند و چندین کشور با بیش از ۳ میلیون مبتلا در رتبه‌های نهم تا دوازدهم قرار گرفته اند. جایگاه کشورمان در این رتبه بندی چهاردهم است.

فارغ از آمار مبتلایان، شمار جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز رو به افزایش است و بر اساس آمار‌ها، از سه میلیون و چهارصد هزار تن عبور کرده است؛ عددی بزرگ که تصویر خوبی از مرگ و میر این بیماری به دست نمی‌دهد، مگر آنکه به جایش از «نرخ مرگ» استفاده کنیم که بر اساس آن، تا این لحظه نرخ مرگ در جهان ۲.۳ درصد است.

بر اساس این آمار، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۶۰۰ هزار، برزیل با حدود ۴۴۰ هزار و هند با بیش از ۲۸۰ هزار جان باخته، رتبه‌های اول تا سوم را در جدول جان باختگان را از آن خود کرده اند و جایگاه کشورمان با حدود ۷۸ هزار جان باخته، رتبه دوازدهم جهان است.

نکته قابل عرض دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از ۱۴۴ میلیون نفر فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول آن در اختیار آمریکاست که بیش از ۲۷ میلیون بهبود یافته دارد و هند با بیش از ۲۲ میلیون و برزیل با بیش از ۱۴ میلیون بهبود یافته، رتبه دوم و سوم را در اختیار دارند و رتبه کشورمان در آن یازدهم است.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی