رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

روزی ۵ هزار نفر در قزوین واکسن کرونا دریافت می‌کنند

کد خبر: ۱۰۵۴۹۹۳
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹ 29 May 2021
|
3895 بازدید
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر توانایی استان در اجرای واکسیناسیون روزانه حداقل ۱۰ هزار دوز است و روزی ۵ هزار نفر را در استان واکسینه می‌کنیم، همچنین ۴۰ الی ۵۰ رابط سلامت در مرکز واکسیناسیون واقع در نمایشگاه بین‌المللی استان فعالیت می‌کنند که بدون هیچ چشم‌داشتی در حال خدمت هستند.

پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر ۸ خرداد ماه در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: تاکنون حدود ۷۶ هزار و ۶۲۲ دوز واکسن به استان قزوین رسیده که ۷۰ هزار دوز آن تزریق شده است که ۶۶ هزار و ۴۰۰ مورد واکسن مربوط به تزریق نوبت اول بوده است.

وی افزود: ۸ هزار دوز واکسن در ذخیره استان باقی‌مانده است، در حال حاضر توانایی استان در اجرای واکسیناسیون روزانه حداقل ۱۰ هزار دوز است و روزی ۵ هزار نفر را در استان واکسینه می‌کنیم، همچنین ۴۰ الی ۵۰ رابط سلامت در مرکز واکسیناسیون واقع در نمایشگاه بین‌المللی استان فعالیت می‌کنند که بدون هیچ چشم‌داشتی در حال خدمت هستند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: تاکنون شهرستان البرز ۷ هزار دوز، قزوین ۴۳ هزار دوز، تاکستان بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ دوز، بوئین‌زهرا ۵ هزار و ۵۰۰ دوز، آوج ۲ هزار و ۸۰۰ دوز و آبیک ۴ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: استان قزوین وضعیت خوبی از نظر دریافت واکسن دارد و هزار و ۸۶۰ دوز واکسن کرونای بهارات هندی، ۲۸ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن آسترازانکا، ۳۶ هزار و ۸۱۴ دوز واکسن سینوفارم که بیشتر برای سالمند و بیماران خاص استفاده می‌شود و ۵ هزار و ۵۱۵ دوز اسپوتنیک در استان قزوین دریافت شده است.

نامدار یادآور شد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های آوج و البرز زرد است، در شهر قزوین نیز بیماری به نسبت کاهش پیدا کرده و به زودی بیمارستان بوعلی‌سینا به تنها مرکز بستری کووید ۱۹ تبدیل می‌شود و سایر بیمارستان‌ها با علامت پاکی به سایر بیماری‌ها رسیدگی می‌کنند، در ۲۴ ساعت گذشته پذیرش جدید ۳۷ نفر بود هر دو روز ۱۰ تا ۱۵ نفر کاهش بستری داریم و سرعت نزول بستری‌ها خیلی خوب است.

وی یادآور شد: هم اکنون در استان قزوین ۲۸۵ بیمار کرونایی بستری هستند که از این تعداد ۴۶ بیمار کرونایی در تأمین اجتماعی و ۲۳۲ بیمار در بیمارستان‌های علوم پزشکی بستری هستند، همچنین ۸۶ بیمار در آی سی یو بستری شده و ۳۰ بیمار متصل به ونتیلاتور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ فوتی بر اثر کرونا در استان به ثبت رسید، خوشبختانه تعداد فوتی‌ها از دو رقمی فاصله گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم که هفته آینده به جز قزوین همه شهرستان‌های استان تبدیل به وضعیت زرد شوند، بیماران بستری در اردیبهشت نسبت به آبان ۱۸ درصد و تعداد فوتی‌ها ۱۷ درصد کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: زنان خانه‌دار با ۴۲ درصد، کارگران و کارمندان شرکت‌های صنعتی با ۱۴ درصد و بازنشستگان با ۶ درصد همچنان در صدر مبتلایان هستند، می‌توان گفت در شرایط کنونی شرکت در مهمانی‌های بالای ۱۰ نفر و حضور در میتینگ‌های انتخاباتی از عوامل اصلی ابتلا است.

نامدار یادآور شد: واکسیناسیون فعلاً ادامه دارد و تا اواخر سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد، براساس سند ملی واکسیناسیون نیز ۷۸ و نیم درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۷۵ و نیم درصد افراد بالای ۷۰ سال و ۵۲ درصد افراد بالای ۶۵ سال در قزوین واکسینه شدند.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات