بازدید 42422
دو هزار و چهارصد و نود و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

توصیه ی باهنر به کاندیداهای جریان انقلاب / واکنش آذر منصوری به ادعای مصلحی / برنامه محسن رضایی برای واگذاری اداره روستاها به مردم / پاسخ صریح فردوسی‌پور به شایعات درباره انتخابات ریاست جمهوری

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند قاضی زاده هاشمی: محکم خواهم ماند و کنار رفتنی در کار نیست / امیری: افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ تصمیم حاکمیتی بود / کواکبیان: شورای نگهبان دلایل رد صلاحیتم را منتشر کند / متکی: نگران تکرار تجربه انتخابات ٩٢ هستیم و … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳ 14 June 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

درخواست بهزاد نبوی از مردم برای شرکت در انتخابات

رئیس جبهه اصلاحات ایران از مردم برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا دعوت کرد.

دعوت ظریف از مردم برای حضور در انتخابات

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: جمعه روزی است که از طریق صندوق‌ رای می‌توانیم دریچه‌های روشنایی و امید را برای آینده خود و فرزندانمان باز نگه داریم. کمبودها، کاستی‌ها و اشتباهات کم‌ نبوده و نیستند، و من به سهم خود شرمنده سختی‌ها و ناروایی‌هایی هستم که کام مردم را تلخ کرده است؛ اما قهر با صندوق رأی قطعا راه‌حل نیست و اگر به مشکلات نیفزاید از آنها نخواهد کاست. ملت توسعه‌خواه ملتی است که هیچ فرصتی را — حتی ظاهرا کوچک — برای اصلاح و پیشرفت از دست نمی‌دهد. مشارکت مردم نه تنها لغو تحریم ها را تسریع می‌کند و بنیان جنگ اقتصادی علیه ملت دلاور ایران را درهم خواهد شکست، بلکه تحریم‌های آینده را نیز خنثی می‌کند.

واکنش میرسلیم به کاندیداتوری دختر سردار سلیمانی در انتخابات شورای شهر

مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در نشست خبری خبرآنلاین درباره کاندیداتوری دختر سردار سلیمانی گفت:زمانی که در استانداری بودم به همه ابلاغ کردم که از گروه‌های اجتماعی و از افراد صاحب وجهه بهره‌برداری سیاسی نشود، سراغ هنرمندان، ورزشکاران، زنان، کارگران و گروه های قومی نروید و آنها را ابزار سیاسی خود قرار دهید. بعضی از کاندیداها زبان محلی صحبت می کنند، این معنی ندارد چون در جلسه رسمی هستند و باید زبان فارسی صحبت کنند که نشان از استفاده ابزاری از زبان قومی است.بعضی عکس خود با رهبری یا امام (ره) را نشان می دهند که گویا خیلی بهم نزدیک هستیم، اما شان آنها بالاتر از این است که ابزار ما قرار بگیرند. اصل این قضیه اشکال دارد که از نام شهید سلیمانی برای این کار استفاده شود. به خود سردار سلیمانی پیشنهادات زیادی شد اما گفت من میخواهم سرباز باشم درحالی که اگر برای ریاست جمهوری نامزد می شد قطعا رای می آورد. حالا درست است از نام ایشان استفاده ابزاری شود؟ البته به این معنا نیست که دختر ایشان شخصیتی ندارد اما باید ملاحظه کنند.

واکنش جهانگیری به ادعای مصلحی درباره چگونگی رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات ٩٢

رشته توییت معاون اول رئیس جمهور: اظهارات دیرهنگام وزیر اطلاعات دولت دهم تامل برانگیز است، چه جریانی با چه رویکردی مصلحت نظام را در رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی که به شهادت تاریخ از استوانه‌های انقلاب و نظام بود، می‌داند؟ بر اساس چه گزارش‌ها و مستنداتي درباره مهم ترين مسائل كشور حتي در شورای نگهبان تصمیم سازی و تصيم گيري می‌شود؟‏ با انديشه انقلاب، منطق جمهوریت و قانون اساسی میزان رای مردم و انتخاب مدیران توانمند حق آنان است، چه مصلحتی بالاتر از این برای ایران؟ حتی امنیت و اقتدار کشور هم با انتخابات حداکثری تامین می شود و هر تقصير و قصوري در اين مهم لطمه به كيان جمهوري اسلامي ايران است. از تاریخ پند بگیریم و ناديده گرفتن قانون و حقوق اساسی ملت را در قبال مصلحت سنجی های امنیتی و سليقه هاي سياسي تهديدي براي جمهوریت، مردم سالاری، عدالت، آزادی وامنیت ملي بدانيم. به عنوان رئيس ستاد مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري ٩٢، از شوراي محترم نگهبان مي خواهم كه براي جبران حقوق پايمال شده و احترام به افكار عمومي به جاي هر گونه پاسخگويي غير موثر، اقدام به انتشار فيلم و صوت كامل آن جلسه مهم کند. دیروز مصلحی گفته بود که در انتخابات سال ٩٢ و پس از جمع‌بندی اینکه کسب رای مرحوم هاشمی رفسنجانی در انتخابات از «کف خیابان» قطعی است، با حضور در شورای نگهبان دلایلش را برای لزوم رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی را ارائه کرده بود و اعضای شورای نگهبان هم در برابر این استدلالها پاسخی نداشته‌اند./ایسنا

فهرست شورای ائتلاف برای شورای شهر تغییر نمی‌کند

رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب: پای فهرست منتشر شده می‌ایستیم و حق کاندیدا‌هایی که در فرآیند قرار گرفتند را رعایت می‌کنیم. این عین عدالت است که اجازه ندهیم در شب آخر تغییرات در فهرست اعمال شود؛ به همین منظور مصوبه تعهد به لیست را نیز امضا کردیم و طبق آن عمل می‌کنیم.فهرست ائتلاف همان لیست ۲۱ نفری است که منتشر شده و تغییری نخواهد کرد، فهرست‌های مختلف به صورت فیک منتشر می‌شود. کسی که خارج از فرآیند بخواهد عمل و بی قاعده رفتار کند کوتاه نمی‌آییم، چون حق سایر افراد را ضایع خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران

حل و فصل انتخاب اشتباه مردم در انتخابات، کار دشواری است

کیهان نوشت: گاهی یک تعارض میان آنچه مردم انتخاب کرده‌اند و آنچه می‌خواهند، پدید می‌آید. مثلاً مردم فردی را با رأی بالا برای ریاست‌جمهوری انتخاب کرده‌اند، اما پس از مدتی به دلیل آنکه رئیس‌جمهور انتخاب شده، نتوانسته در سطح انتظارات انتخاب‌کنندگان خود ظاهر شود، مورد اعتراض مردم قرار گرفته است. گاهی سطح اعتراضات بالا گرفته و دوره اعتراضات هم طولانی شده و اکثریت مردم عملاً خواستار برکناری رئیس‌جمهور شده‌اند که نمونه آن را در دوره فعلی مشاهده کرده‌ایم. در اینجا میان ساخت حقوقی که مبتنی بر حفظ نهاد‌های نظام است و میان حق مردم مبنی بر برکناری فرد منتخب نوعی تعارض شکل می‌گیرد و پای «مصلحت مردم» به میان می‌آید. از آنجا که در اینجا از یک نهاد عالی - ریاست‌جمهوری - صحبت می‌کنیم، این مصلحت طبعاً - براساس قانون اساسی - در بالاترین سطح نظام مورد بررسی قرار می‌گیرد.دشواری تصمیم در چنین موردی این است که اعمال حق مردم مبنی بر کنار گذاشته شدن فردی که قبلاً با رأی بالای آنان انتخاب شده با مصلحت عالیه کشور که عدم خدشه به ثبات و اعتبار کشور است، تلاقی پیدا می‌کند. کما اینکه گاهی - مثل سال‌های اخیر - کشور در وسط معرکه‌ای قرار دارد که سرنوشت‌ساز است و در چنین شرایطی علی‌رغم دلخوری شدید مردم، نمی‌توان دولت را برکنار و یا حتی تحت فشار قرار داده و کشور را در تنگاتنگ مواجهه با حریف‌های قدر بی‌دولت کرد، در اینجا مصلحت کشور در حفظ دولت موجود و اصلاح آن در حدی که میسور است، می‌باشد.این اصلاح‌گری هم چیزی نیست که رهبری بتواند در تریبون عمومی از آن شفاف و مکرر صحبت کند. پس واضح است که وقتی انتخاب توسط مردم با دقت صورت نمی‌گیرد، حل و فصل انتخابی که درست صورت نگرفته، کاری بسیار دشوار است.

واکنش کدخدایی به اظهارات مصلحی درمورد در ردصلاحیت هاشمی

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توییتی در واکنش به اظهارات وزیر اطلاعات احمدی نژاد در ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی نوشت: آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی ایشان نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آن را قبول نداشتند. نمی‌خواهم برخورد آقایان را در جلسه با ایشان بگویم. شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می‌کند و نهایتا بر اساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می‌گردد.

واکنش عضو سابق شورای نگهبان به اظهارت مصلحی درباره رد صلاحیت هاشمی

نجات الله ابراهیمیان، عضو و سخنگوی سابق شورای نگهبان در واکنش به اظهارات حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ گفت: بنده در آن زمان عضو شورای نگهبان نبودم و اطلاعی از این موضوع ندارم. وی با اشاره به اظهارات وزیر اسبق اطلاعات گفت: آقای مصحلی می‌گویند که اینگونه بوده و باید در خصوص صحت این اظهارات از شورای نگهبان سوال کرد. ابراهیمیان گفت: در زمان ما در جلسات رسمی شورای نگهبان چنین مواردی نبود و برخی همکاران ما مثل آقای اسماعیلی و بنده قطعا راضی به چنین مصلحت سنجی‌هایی نبودیم و دوره ما حداقل در جلسات رسمی اطلاعی نداریم که چنین چیزی رخ داده باشد. وی ادامه داد: آیا یک عضوی در جلسات غیر رسمی و در روابط شخصی تحت تاثیر این گونه موارد قرار گرفته باشد بنده اطلاعی ندارم. سخنگوی سابق شورای نگهبان گفت: من نمی‌توانم شهادت بدهم که چنین اتفاقی افتاده است یا خیر، اما مساله در خور بررسی است و باید با جدیت به این موضوع پرداخت. ابراهیمیان در پاسخ به این که اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد به کدام نهاد باید شکایت کرد، گفت: من دعای فرج می‌خوانم بقیه افراد را نمی‌دانم.

متکی: نگران تکرار تجربه انتخابات ٩٢ هستیم

منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت: اولین تجربه سیاسی ما انتخابات است و گوی سبقت را از دیگران ربودیم چون اولین تشکیلاتی بودیم، گفتیم اگر رییسی بیاید ما از او حمایت می‌کنیم. گفتند شورای وحدت دنبال لاریحانی است در حالی که گفتیم گزینه قطعی ما برای ریاست جمهوری رییسی است. وی افزود: دوستان ما در ائتلاف درپی محمد باقر قالیباف بودند و تا روز ثبت نام رییسی بر این موضع بودند و بعدش مصاحبه و از رییسی صحبت کردند. امروز موجی در کشور راه می‌افتد که آرمان‌های رییسی در فساد ستیزی و آرمان‌خواهی است و ما رییسی‌خواهی را به مطالبه اول تبدیل می‌کنیم. متکی اضافه کرد: ٦٠ درصد آرای مناطق اهل سنت متعلق به اصلاح طلبان بود اما الان این تغییر اوضاع و احوال به نفع رییسی جدی است. مولوی عبدالحمید به دوستان گفت که از همراهی اصلاح طلبان سودی بدست نیاوردیم و این دوره بنا داریم از رییسی حمایت کنیم. وی تصریح کرد: شنیدید پریروز شورای مدیریت اهل سنت بیانبه خود را در حمایت از رییسی داد. در ترکمن صحرا بسیاری از نمایندگان اصلاح طلب گفتند که از رییسی حمایت می‌کنیم. آرای بالای رییسی نکته ای است که می‌بینیم اما نگران تکرار حادثه سال ٩٢ هستیم که انتخابات برده را واگذار کردیم.

سعید محمد: قصد شهردار شدن ندارم

سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تاکید کرد، بر خلاف آنچه در فضای مجازی و رسانه ای بیان می شود، قصدی برای تصدی سمت شهرداری تهران ندارد.سعید محمد گفت: با اینکه توییت کردم در انتخابات شورای شهر از هیچ لیستی حمایت نمی کنم برخی گروه ها با ذکر نام من به عنوان شهردار آینده تهران دنبال سوءاستفاده هستند.سعیدمحمد افزود: رفتار برخی گروه های سیاسی در مورد اینکه مرا شهردار آتی تهران معرفی می کنند بی تقوایی سیاسی است.

پاسخ صریح فردوسی‌پور به شایعات درباره انتخابات ریاست جمهوری

عادل فردوسی‌پور یک بار دیگر اعلام کرد که از هیچ کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نمی‌کند.عادل فردوسی پور مجری و تهیه کننده ورزشی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری متن کوتاهی را در اختیار خبرآنلاین قرار داد: «همانطور که قبلا هم گفته بودم از هیچ یک از نامزدهای محترم ریاست جمهوری حمایت نکرده و نمی‌کنم و هیچ وعده و پستی را هم نمی‌پذیرم.»

برنامه محسن رضایی برای واگذاری اداره روستاها به مردم

محسن رضایی گفت: در طرح ایالت اقتصادی اداره روستا به خود مردم واگذار خواهد شد.این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در توییتر نوشت:۷۵ دستگاه دولتی و حاکمیتی در امر اداره یک روستا دخالت بی‌جا می‌کنند.‏در طرح ایالت‌های اقتصادی که از سالها پیش بر اجرای آن تأکید دارم، هم به دهیاران اختیارات بیشتری داده‌ و هم امنیت شغلی آنها تضمین می‌شود.‏در یک کلام اداره روستا به خود مردم واگذار خواهد شد.

واکنش آذر منصوری به ادعای مصلحی: به بهانه مصلحت نظام، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را رد صلاحیت کردند

آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران به اظهارات حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: به بهانه مصلحت نظام، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را رد صلاحیت کردند.

واکنش تلویحی ظریف به پایان نتانیاهو بعد از ۱۲ سال

وزیر امورخارجه کشورمان پس از پایان کار بنیامین نتانیاهو در یک توئیت به زبان عربی و در کنایه‌ای به نتانیاهو تاکید کرد: ظالم سقوط می کند و ایران به مسیر عزت خود ادامه می‌دهد.محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در اشاره‌ای تلویحی به پایان ١٢ سال نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو بدون ذکر نام او، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: پس از مدت های طولانی جنگ و تجاوز علیه فلسطینیان و تهدید علیه جمهوری اسلامی، الآن این ظالم است که سقوط می‌کند و این غزه است که نشانه پیروزی را بالا می‌برد و ایران به مسیر عزت و سربلندی خود ادامه می‌دهد.ظریف ادامه داد: شاید کسانی که بعد از او می‌آیند، یاد بگیرند ساختاری که بر اساس تجاوز و اشغالگری بنا شود، چندان دوام نخواهد آورد.روز گذشته دولت اشتراکی نفتالی بنت و یائیر لاپید در پارلمان رژیم صهیونیستی رای اعتماد گرفت و به این ترتیب دوران ۱۲ ساله نخست‌وزیری نتانیاهو پایان داد.

مهرعلیزاده: تا آخر انتخابات با قدرت هستم!

محسن مهرعلیزاده اعلام کرد تا آخر انتخابات با قدرت هستم و کنار نخواهم رفت!

توصیه ی باهنر به کاندیداهای جریان انقلاب

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: بنده از برخی از کاندیداهایی که در جریان انقلاب هستند خواهش می کنم با توجه به نظرسنجی ها با انصراف خود با افزایش آرای آیت الله رئیسی کمک کنند.در این نشست محمدرضا باهنر با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه و امام رضا (ع) در خصوص این جلسه اظهار داشت سعی کردیم دعوت محدودی از اعضای جام برای این جلسه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بعمل آوردیم ضمنا جلسه امروز بصورت برخط برای تمامی استانها پخش می شود.دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: 28 خرداد روز مهم و سرنوشت سازی برای مردم ایران است؛ ضمنا برای مردم تهران که چهار انتخابات را در روز جمعه در پیش روی دارند، بسیار مهم است.

کواکبیان: شورای نگهبان دلایل رد صلاحیتم را منتشر کند

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در توییتر نوشت:«ان الله یدافع عن الذین آمنو.»
از شورای نگهبان می‌خواهم مستند به بند ۱۱-۲ سیاست‌های کلی ابلاغی انتخاباتی (مبنی بر وظیفه پاسخگویی) دلایل عدم صلاحیتم را (اعم از شرایط قانونی، مستندات سیاسی، اخلاقی، مالی و...) منتشر سازد تا در مقایسه با ۷ نامزد تایید شده، آگاهی مردم نسبت به رفتار عادلانه آن شورا افزایش یابد.

توصیه انتخاباتی کروبی به اصلاح طلبان

فرزند مهدی کروبی موضع پدرش در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را بیان کرد. حسین کروبی در پاسخ به اینکه آیا پدرش نظری در خصوص حمایت از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارد یا خیر، اظهار کرد: با پدرم در این خصوص صحبت کردم و ایشان گفتند، «ما در آستانه انتخاباتی قرار گرفته ایم که با ردصلاحیت‌های بی سابقه مواجه شده و این تصور را پرورانده است که جریانی کوچک که هیچ مقبولیتی در مردم ندارد قصد دارد اندک باقی مانده‌ی جمهوریت نظام را از بین ببرد. آن‌ها در این صحنه آرایی به دنبال مشارکت حداقلی مردم در انتخابات هستند تا جشن نابودی جمهوریت را در ۲۹ خرداد برپاکنند. وی از قول پدرش ادامه داد: «در چنین شرایطی عده‌ای از دلسوزان و نیک خواهان مردم این سرزمین تصمیم دارند با عدم شرکت پاسخ این تحقیر ملی را بدهند؛ عده‌ای هم راه حل را در مشارکت کردن به منظور مقاومت در برابر این صحنه آرایی و اعتراض به چنین تحقیر ملی‌ می‌بینند. هرکدام از این دو دسته استدلال‌های خود را دارند، اما آنچه مهم است اینکه هر دو زخم و درد مشترک دارند. من مصرا از نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و چهره‌های ملی و مذهبی می‌خواهم بدون فوت وقت هرچه سریع‌تر مسیر اتحاد این زخم خوردگان را فراهم کنند و با معرفی نامزد اصلاح طلبی که مقبولیت بیشتری دارد، در این راستا گام بردارند.»

امیری: افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ تصمیم حاکمیتی بود

معاون پارلمانی رییس جمهوری در واکنش به ادعای سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر نقش معاون اقتصادی رییس جمهوری در تصمیم‌گیری درمورد افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ گفت: این موضوع یک تصمیم حاکمیتی بوده که با حضور سران سه قوه اتخاذ شده و ارتباطی به محمد نهاوندیان ندارد.حسینعلی امیری روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر خودداری معاون اقتصادی رییس جمهوری از حضور در کمیسیون اصل ۹۰، اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰ چند روز پیش مکاتبه‌ای مبنی بر حضور نهاوندیان برای پاسخ‌گویی به موضوع افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ به ریاست جمهوری واصل شد که در جواب، پاسخ داده شد مسئولیت متوجه وی نیست و تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی که یک نهاد فرابخشی که در آن سران سه قوه حضور دارند، می‌باشد. معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه به ابتکار و دستور مقام معظم رهبری در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی تشکیل شده است، افزود: افزون بر اینکه وزیر کشور چند بار در کمیسیون‌های مجلس و صحن علنی درخصوص موضوع افزایش قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸ توضیح داده‌اند، اضافه می‌کنم، شخصا به نظارت بر انجام وظایف قانونی مقامات و نهادهای سیاسی معتقدم (البته سوال از اختیارات، قانونی نیست)، چون اگر نظارت صورت نگیرد، خودکامگی و استبداد شکل می‌گیرد.

قاضی زاده هاشمی: محکم خواهم ماند و کنار رفتنی در کار نیست

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: محکم و استوار در سراسر کشور اعلام کنید که بنده محکم خواهم ماند و کنار رفتنی در کار نیست.این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به برخی شایعات مبنی بر کناره گیریش از عرصه انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: با توجه به این که حضورم در انتخابات هم گفتمان متفاوتی مطرح کرده و هم باعث شور جوانان شده است و از طرفی به مشارکت نیز کمک کرده، شرعا کنار رفتنم را دچار اشکال می‌بینیم، مگر این که حجت بالغه بیشتری به من برسد؛ بنابراین تا آخر هستم.وی خطاب به هوادارانش، تاکید کرد: محکم و استوار باشید و نگران هم نباشید. اگر چه متاسفانه شایعات زیادی مطرح می‌کنند و برخی آقایان جبهه انقلاب اخلاق را رعایت نمی‌کنند، به همین علت است که کارهایشان برکت ندارد، نمی‌شود که انسان ادعای کار دینی کند، اما روشش غیر دینی باشد.کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: محکم و استوار در سراسر کشور اعلام کنید که بنده محکم خواهم ماند و کنار رفتنی در کار نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۵۱
شورای نگهبان به سفارش وزارت اطلاعات کشور را از فتنه ۸۸ دیگر نجات داد خواهش می کنم بیایید رای بدهید
حل و فصل انتخاب اشتباه مردم در انتخابات، کار دشواری است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعاً درست میفرمایید جناب شریعتمداری ، وقتی مردم سالهاست عدم رضایت خویش از مدیریت ، نحوه اداره و خصوصاً اظهار نظر و مداخله های گاه و بی گاه سیاسی یک مدیر مطبوعاتی اعلام میکنند و جایگاه این مدیر لایتغیر می ماند و انگار نه انگار که بخش عظیمی از یک ملت از این مدیر مطبوعاتی ناراضی اند وقتی جابجایی یکنفر در این حد اینقدر سخت و ناممکن باشد ببینید تغییر در حد ریاست جمهوری چقدر سخت و جانکاه است !
جالبه! اونایی که دیروز روحانی رو به اسم قناری به مردم قالب کردن،
امروز به جای عذر خواهی و پاسخگویی فریاد «رأی بی رأی» سر دادن...
به نظرتون دوباره به حرفشون گوش کنیم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
چرا
با نزدیک شدن به زمان آنچه شما انتخابات می نامید یادآوری می کنم که رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
دیشب داشتم توییت های «رأی بی رأی» رو نگاه می کردم
به زور پست فارسی توشون پیدا می شد.
آدمهای معلوم الحال
فیروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
آیا گذاشتید روحانی برنامه هایش را اجرا کند؟
من فکر می کنم روحانی برنامه های شما را اجرا کرده است که به این روز افتادیم!
اگر رئیسی رئیس جمهور شود می خواهم بدانم این صدا و سیمایی میلی چطور رفتار اطوار و عملکرد دولت او را پوشش می دهد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
سکوت علامت رضاست!
کسایی که رأی نمی دن از ادامه ی دولت روحانی حمایت می کنند.

جناب فیروز: «نمی گذارند کار کنیم» رو از زبان خود روحانی یاد گرفتی!
وقت کار ما انقلابی ها داره نزدیک میشه!
کم کم آستین بالا بزنید که وقت استراحت نیست...
منصوری: به بهانه مصلحت نظام، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را رد صلاحیت کردند!!!
خیلی جالب بود
موضع اصلاحطلبان جالب است تا حالا میگفتند ما نامزدی نداریم حالا یکمرتبه از خواب بیدار شده خواهان شرکت در انتخابات شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
هنوز از نفر قبلی که به ملت قالب کردند عذرخواهی نکردند!
وقتی 70 درصد اختیارات و تصمیم گیری های مهم و اساسی مملکت در دست افراد و یا نهادهای غیر انتخابی است ، اصلاحات از طریق انتخابات یا غیر ممکن و یا حرکت آن لاک پشتی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
طبق قانون اساسی 93 درصد تصمیمات اقتصادی دست رئیس جمهور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
با اینکه سیاست های خارجی دست دولت ها نیست، ولی این دولت اجازه ی مذاکره با آمریکا را هم از رهبری گرفت!
چه گلی ب هسر ما زد؟
جز اینکه طرف مقابل هر روز پررو تر شد و گفت: موشکی را هم بدهید!
رای بی رای .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
بیچاره رونی که به حرف تو گوش بده...
کی باشه امثال باهنر، حداد عادل، ولایتی و آدمای همیشه رییس را نبینیم
انشاااالله
مصلحی با هدف انشقاق و اختلاف افکنی در بین صفوف اصلاح طلبان ، با کارگزاران سازندگی که از همتی حمایت کرده اند
در مورد رد صلاحیت آیت الله هاشمی در این برهه دست به افشاگری زد
والا هیچ دلیل منطقی دیگری وجود نداشته است
و اصلاح طلبان باید حواسشان را جمع کنند که در تله ابتدایی مصلحی نیفتند .
در سال ۹۲ اگر ولایتی کنار میرفت ۸سال روحانی نابودمان نمی کرد
قاضی زاده هاشمی فکر کرده جنگ احد است که تا پای جان بایستد
برادر من بیخیال
رای نداری برو کنار رای رو نشکن
وقتی هیچ یک از کاندیدها بیش تر از مردم عادی نیستند چرا باید رای دهم؟ رئیس جمهور باید از هوش و شعور و...بالای برخوردار باشه.بعلاوه باید بستر دمکراسی وجود داشته باشه
راااای؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
مگه شناسنامه نداری؟؟
به آقای متکی در دوره پیش روی ریاست جمهوری سفارت ایران در سنگال داده شود . چون ایشون با اوضاع و احوال این کشور خوب آشنا هستند
محمد هاشمی به سایت مدارا گفت: "آقای مصلحی همان روز در شورای نگهبان گفته بود که اگر آقای هاشمی رفسنجانی بیاید ۳۰ میلیون رای دارد و هاشمی با ۳۰ میلیون رای قابل کنترل نیست
عدم کناره گیری رضایی صداقتش را زیر سوال می برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
وقتی گفته کنار نمیرم، صداقتشون نشون می ده ها، آدم بی صداقت
کروبی یادش رفته همیشه ته لیست آرا بوده و نظریه پردازی علیه مردم و دیگران میکنه
جدای از مستندها و بازدیدهای برنامه ریزی شده جناب آقای دکتر رضایی، در 30 سال گذشته هیچ سابقه اجرائی کلان نداشته و از متن و بطن جامعه فاصله گرفته است.
همچنین تجربه شرکت در انتخابات گذشته او نشان از عدم اقبال کافی رای مردم است.
بهتر است برای حفظ آبروی جبهه انقلابی هم که شده تصمیمی انقلابی بگیرد و با حمایت از سیددلها ماندگار در تاریخ انتخابات شود.
برادر محسن فردا دیر است.
(حل و فصل انتخاب اشتباه مردم در انتخابات، کار دشواری است)

اقای کیهان :

مگر شما خدائی هستید که از اینده منتخب مردم خبر دارید
یا با غیب در ارتباط هستید
یا یاسحر و جادو

مردم را با این سفسطه چه فرض گرفته اید

شاید جماعتی بواسطه جهل و یا عدم اطلاع

سفسطه ناپخته و بی رنگ ولعب وبی مزه را

از روی ناچاری و دوگانگی با باورهایشان

بپذیرند

اما اکثریت قاطع مردم همانهائی که

اری

جمهوریت را سالهاست با همه مصیبت هایش بدوش کشیده وتحمل میکنند

هرگز این سفسطه گری اها را که در قالب توجیهه به ظاهر دلسوزانه

بیان کرده اید

نه تنها باور نمی کنند

بلکه به می خندند
رضایی در توییتر نوشت؟! مگر توییتر ممنوع و فیلتر نیست؟! آها برای مردم عادی فیلتر است و برای مقامات که ماشاا.... .... هم هستند آزاد است.
سخنی مشفقانه عرض میشود جناب رئیسی دوران ابتدائی را در دبستان ودر20سالگی دادستان کرج وبعدا همدان شده ودرخلال این مسئولیتهای سنگین دروس حوزوی را تمام ودکترای مدرسه عالی شهید مطهری را گرفته ودکتر رضائی مقطع دکترای خودرا درحین خدمت گذرانده حقیقت اینه که اولی درفقه ودومی دراقتصاد شاید درحد مرور عناوین اطلاع دارند قطعا جناب رئیسی درقضاوت متبحر شده ورضائی هم در نظامیگری ولی هردو درامر اقتصاد کلان و کشورداری شطح میگویند دکتر رضائی حرف حق زیاد میگه ازجمله اینکه ننگ است که ما ازترکیه عقب بیفتیم من نمیدونم چرا دربین مراجع وزعمای حوزه پیدا نمیشود تا با اداره کشور براین نمط اعتراض کند عده ای که صراحتا وضع موجود را تایید ودیگران هم درنجف وایران به قف عندالشبهات بسنده میکنند مصلحی هم گفته بدلیل آرای سنگین هاشمی آن مرحوم مارک عدم احراز خورده بخدا به پیر به پیغمبر درچندماه گذشته چندین بار مشاهده کردم که به ائمه معصومین اهانت میشود ودرگیری فیزیکی پیداکردم دیگه اگر بخواهی دعوای خیابانی را با صلوات حل کنی ممکن نیست چون اکثرا صلوات نمیفرستند
متکی فکر کرده که او را وزیر امور خارجه میکنند ؟

زهی خیال باطل
راي بي راي
آقای رضایی مگه الان روستا توسط کس دیگه ای اداره میشه، مردم اکثر کارهای روستا رو خودشون انجام میدن
این کار ضد انقلابی است که جایی که باید انصراف دهید لجبازی کنید یا اینکه سهم خواهی کنید
آقای متکی درسال 92 انتخابات برده را واگذار کردید؟ حتما بخاطر عملکرد درخشان دولت هاله نورتان انتظار برد داشتید ها؟
آقای رئیسی خودشان گفتند که آن دو نفر در حد ایشان نیستند و نمی توانند دو قطبی ایجاد کنند . حداقل این 4 نفر تا آخر بمانند که بگوییم در یک رقابت درون گروهی آقای رئیسی با حداکثر آرا انتخاب شدند.
سلام کشور ما بجایی رسیده که امثال فردوستی پور هم ادعا دارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رئیس جمهور بدون ایده فقط بدرد لای جرز دیوار می خوره.
جناب آقای دکتر محسن رضایی ، مگر هم اکنون اداره روستاها با کدام نهاد است؟ چیزی که هم اکنون روستاها دارند را می خواهید بگیرید و مجددا به خودشان بدهید . فکر کنم اطلاعات جنابعالی از شرایط روستاهای ایران بسیار اندک است.
جایی که به نفعتان نیست سانسور می کنید وای به حال مملکت داری شما!
علی دایی هم حمایت خود را از کاندیدای مورد نظر تایید نکرده. یعنی همـتی به دروغ لیست حامیان خود را معرفی کرده.
آقای قاضی زاده هاشمی شما هم تا روز چهارشنبه انصراف خواهید دادبه شما فشار نیاورده زودتر اینکار را انجام دهید. همانطور که در کامنت روز یکشنبه نوشتم که زاکانی تا سه شنبه انصراف خواهد داد شما هم تا چهارشنبه بر مبنای فشار از انتخابات کنار خواهید رفت. نگید نگفتم.
پاسخ ها
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
سانسورچی محترم چرا واژه حجت بالغه که در متن سخنان آقای قاضی زاده هاشمی بود از کامنت بنده حذف کردید؟ اگر واژه ممنوعه بوه می بایست از متن قاضی زاده هم حذف می شد. بنده از متن وی استفاده کردم ونوشتم تا حجت بالغه بیشتر فشار نیاورده زودتر کنار بکشید. کجای این گفته به مقدسات یا امنیت ملی
.توهین بود که سانسور کردید و کل نوشته را بی معنی
حرفهای فتنه انگیز و مخرب آقای مصلحی باید توسط دادستانی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. متاسفانه حرفهای مفت پرهزینه در مملکت ما نه مالیات داره نه پیگرد حقوقی!!! ایشون در این مقطع فقط و فقط برای مطرح کردن خودش که بنده کسی بودم این حرفها را که معجونی از راست و دروغ بود را مطرح کرد...خدایا به همه ما ابتدا جنبه و ظرفیت بده بعد پست و مقام
استمرار طلبان همچنان در پی فریب مردم هستند آقای نبوی آقای محمد خاتمی دیگه فریب شما را نمی خوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
خاتمی دعوت به انتخابات نکرده مطالعه کن از منابع معتبر لطفا. نه تنور گرم کن ها
رای ندهیم تادوباره یک آدم ماله کشی نیادبگه خودتون انتخاب کردیدکه اینطوری زندگی کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
رأی ندهید تا دوباره دار و دسته ی روحانی بیاد سر کار
مگه ما گفتیم به روحانی رأی بدید؟؟؟
پس چرا فیلم بررسی صلاحیت رفسنجانی را پخش نمیکنید تا سیه رو شود هر که در او غش باشد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر