بازدید 30713
۸

سردار وحیدی انتخابی درست برای تشکیل دولت قوی/ چرا انتخاب وزیر پیشنهادی کشور با وسواس انجام شد؟

سردار وحیدی از لحاظ سیاسی هیچ وابستگی به جریانات سیاسی نداشته و سلامت نفس و کاری و جدیت در امور و البته روحیه تعامل و همکاری او همواره زبانزد عام و خاص بوده و از او چهره‌ای موفق و مصمم ساخته است؛ فردی متواضع، ساده زیست، پاکدست، پارسا و باتقوا، مدیری اجرایی و در عین حال با دیدگاهی راهبردی و تحلیلگر پر کار و خستگی ناپذیر.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 16 August 2021

سردار وحیدی انتخابی درست برای تشکیل دولت قوی/ چرا انتخاب وزیر پیشنهادی کشور با وسواس انجام شد؟سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور، بیستم مردادماه، لیست کابینه را برای بررسی و اخذ رای اعتماد تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

به گزارش «تابناک»، در لیست ارائه شده به مجلس شورای اسلامی، همان گونه که انتظار می‌رفت، سردار احمد وحیدی برای تصدی وزارت کشور، یکی از مهمترین و بزرگترین وزارتخانه ها به مجلس معرفی شد.

سردار احمد وحیدی که سابقه وزارت دارد، هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام عضویت داشته و فرماندهی نیروی قدس، معاونت طرح، برنامه و امور بین الملل وزارت دفاع، جانشین وزیر دفاع، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت و رییس کمیسیون دفاعی و امنیتی شورای راهبردی روابط خارجی را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت و دکترای مطالعات استراتژیک را از دانشگاه امام صادق (ع) گرفته و هم اکنون در رشته علوم استراتژیک در مقطع دکترا در حال تحصیل است.

شاید بتوان گفت، یکی از نقاط قوت کابینه سید ابراهیم رییسی، معرفی احمد وحیدی برای تصدی وزارت کشور باشد؛ فردی که نشان داده در هر مسئولیتی که حضور داشته، خوش درخشیده است.

سردار وحیدی از لحاظ سیاسی، هیچ وابستگی به جریانات سیاسی نداشته و سلامت نفس و کاری و جدیت در امور و البته روحیه تعامل و همکاری او همواره زبانزد عام و خاص بوده و از او چهره‌ای موفق و مصمم ساخته است؛ فردی متواضع، ساده‌زیست، پاکدست، پارسا و باتقوی، مدیری اجرایی در عین حال با دیدگاهی راهبردی و تحلیلگری پرکار و خستگی ناپذیر.

شاید این سوال مطرح شود، چطور فردی با سابقه نظامی، می تواند در وزارت کشور موفق باشد و بتواند امور را دنبال کند؟ برای پاسخ به این پرسش، نخست باید شناخت درستی از برنامه‌ها و ماموریت‌های وزارت کشور ارائه کرد.

وزارت کشور که در حقیقت وزارت داخله محسوب می‌شود، موجبات حفظ نظم و امنیت در سراسر کشور را فراهم و آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین مملکتی را تامین می‌کند. اجرای سیاست عمومی دولت به منظور پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی با استفاده از مشارکت‌های عمومی، و نظارت بر اداره امور مناطق کشور از طریق استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهداران از دیگر اهداف وزارت کشور به شمار می‌آید.

این وزارتخانه همچنین با هدف شناسایی و تعیین هویت افراد و مدیریت و رفع بحران‌های ناشی از حوادث و وقایع غیر مترقبه فعالیت می‌کند.

وزارت کشور ماموریت‌ها و وظایفی چون تأمین و حفظ امنیت داخلی و استقرار نظم و آرامش در کشور و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و نظامی و حفاظت از مرزها، تمشیت امور نیروی انتظامی و تلاش در جهت تحقق و توسعه آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین کشور و تأمین توسعه سیاسی و اجتماعی پایدار و ارتقای سطح مشارکت عمومی را عهده دار است.

زمینه سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل‌های سیاسی و غیر دولتی و نظارت بر فعالیت آن‌ها، هدایت و راهبری و پشتیبانی شورا‌های اسلامی و نظارت بر فعالیت آن‌ها، ایجاد نظام مطلوب تقسیمات کشوری از دیگر ماموریت‌های وزارت کشور محسوب می‌شود.

استانداری‌ها و فرمانداری‌ها از زیرمجموعه‌های وزارت کشور محسوب می‌شوند و می‌توان یکی از مهم‌ترین وظایف این وزارتخانه را برگزاری انتخابات دانست. این وزارتخانه دارای پنج معاونت است و وزیر کشور اغلب جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی و رئیس شورای امنیت کشور است. با این تفاسیر، شخصی باید در این جایگاه قرار بگیرد که بتواند شرایط داخلی را به خوبی کنترل و هدایت کند، که باید گفت سردار وحیدی، دارای تجربیات سترگی در حوزه پژوهشی و مسائل راهبردی بوده و تجربیات بسیار ارزشمندی در امور امنیتی و شناخت کاملی نسبت به این حوزه دارد و بر مسائل کشور مشرف است و می‌توان با سکانداری او در این وزارتخانه، شاهد اعتلای هر چه بیشتر امنیت عمومی کشور، برقراری نظم اجتماعی، ساماندهی امور داخلی جامعه و امنیت مرز‌های ایران اسلامی باشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۸
شب دراز است و قلندر بیدار
یعنی تو این مملکت یک آدم غیر نظامی نبود که یک سردار سپاه وزیر کشور شود. تا این نگاه امنیتی به مسائل کشور وجود دارد، انتظار پیشرفتی نمی شود داشت.
آگهی تبلیغاتیه یا سایت خبری ؟
سردار احمد وحیدی با توجه به حساسیت های کشورهای دیگه مخصوصا آرژانتین بهتره انتخاب نشه اگه قراره روابط خوب بشه بهتره آتو دست کشوری ندیم
شاید این سوال مطرح شود که چطور فردی با سابقه نظامی می تواند در وزارت کشور موفق باشد، بتواند امور را دنبال کند؟
وقتی به همه چیز به دید امنیتی نگاه شود فرد نظامی بهترین گزینه خواهد بود!!!
فکر کردی مردم گلابی هستند ؟!! وحیدی وابسته به هیچ جناحی نیست ؟ !!! کشور موقعی در امنیت کامل است که مردم به خواسته هاشون رسیده و راضی باشند وگرنه همه این افراد و صد برابر اینها هم کاری از پیش نمی برند
وسواس برای وزارت کشور چه علتی داره؟ وزارتخونه مهمتر نداریم؟
هیچ وابستگیو خوب اومدی،مثل رئیسی که گفت مستقله و هیچ وابستگی نداره .
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری