مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا:

نخستین تکنوسنتر طراحی و توسعه خودرو کشور در سایپا راه‌اندازی شد/ استفاده از موتور سایر خودروسازان در محصولات سایپا کذب است/ آغاز طراحی خانواده موتور و قوای محرکه پیشرفته سایپا

مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا از راه‌اندازي نخستين واحد متمركز طراحي، مهندسي و توسعه محصول در اين خودروساز با نام تكنوسنتر (techno center) خبرداد و گفت: اين واحد در فاز نخست فعاليت خود برنامه توسعه و ارتقاي موتور و قواي محركه و همچنين گيربكس محصولات گروه سايپا به‌ويژه مگاپلت‌فرم SP را در دست اقدام دارد.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۴۳
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ 09 October 2021
|
4268 بازدید
نخستین تکنوسنتر طراحی و توسعه خودرو کشور در سایپا راه‌اندازی شد/ استفاده از موتور سایر خودروسازان در محصولات سایپا کذب است/ آغاز طراحی خانواده موتور و قوای محرکه پیشرفته سایپا
 
به گزارش «تابناک» به نقل از سايپانيوز، مهدي رادمنش افزود: اين مركز مجهز به تيم‌هاي متخصص طراحي استايل، طراحي بدنه و تزيينات، طراحي شاسي و سيستم تعليق، طراحي مجموعه‌ها و تجهيزات، محاسبات مهندسي، فناوري‌هاي پيشرفته و توليد است كه در كنار مجموعه كارگاه‌هاي نمونه‌سازي و آزمايشگاه‌هاي تخصصي، بزرگ‌ترين مجموعه متمركز طراحي، نمونه‌سازي و تست خودرو كشور محسوب مي‌شود.
 
به گفته وي در حال حاضر اين مركز، پروژه توسعه خانواده قواي محركه شامل موتور و گيربكس را در دستور كار دارد تا خانواده موتور منطبق با فناوري‌هاي روز و پيشرفته و نيازمندي‌هاي پلت‌فرم‌هاي جاري و آينده سايپا طراحي و توليد شود.
 
رادمنش ضمن تکذیبِ گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر استفاده از موتورهای متعلق به ساير خودروسازان داخلي در محصولات سایپا تأكيد كرد: موتورهاي عنوان شده، از لحاظ توانمندي و ويژگي‌هاي فني اعم از استانداردهاي آلايندگي و مصرف سوخت و همچنين استايل طراحي پلت‌فرم SP، هيچ‌گونه تطابق و قابليتي جهت استفاده در محصولات گروه سايپا ندارند و باتوجه به برنامه اين گروه براي طراحي و ساخت قواي محركه پيشرفته و به‌روز جهت استفاده در محصولات خود، استفاده از موتورهاي توليدي ساير خودروسازان در محصولات سايپا توجيه فني و راهبردي نداشته و در دستوركار اين مجموعه نيز نبوده و نخواهد بود.
 
مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا در ادامه گفت: گام بعدي تكنوسنتر گروه سايپا، توسعه پلت‌فرم‌هاي جديد خودرويي و طراحي محصولات جديد با فناوري‌هاي روز و منطبق با استانداردهاي ۸۵گانه خواهد بود.
 
به گفته وي تيم‌هاي مختلف طراحي خودرو در قالب فرآيند ايده‌پردازي كارشناسانه، استفاده از نظرات مراكز و نخبگان علمي و دانشگاهي، نظرسنجي‌هاي مردمي در كنار دانش موجود در نخبگان فعال در مركز تحقيقات سايپا و تكنوسنتر اين مجموعه در حال فعاليت بر روي طراحي محصولات آينده منطبق با پلت‌فرم‌هاي روز هستند تا خروجي مبتني بر ايده گروهي و جمعي را خلق كنند.
 
وي با بيان اين كه خروجي اين تيم‌ها محصول يك كار جمعي متشكل از كارشناسان و طراحان مختلف با سرپرستي رئيس بخش طراحي صنعتي مركز تحقيقات و نوآوري سايپا است خاطرنشان كرد: طراحي تمام بخش‌هاي محصولات گروه سايپا از جمله شاهين در انحصار يك شخص نبوده و اگر فردي به‌تنهايي مدعي طراحي خودروی شاهین شده به‌دور از واقعيت است و مي‌توان آن را حركتي رسانه‌اي براي كسب شهرت تلقي كرد.
 
مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري سايپا در پايان به برنامه توسعه محصول سايپا در سال جاري اشاره كرد و گفت: طبق اعلام مدیرعامل ارشد گروه سایپا، خودرو آريا با استفاده از فناوري‌هاي روز و گيربكس CVT در حال طي كردن آخرين تست‌ها است و پس از اخذ مجوز شماره‌گذاري به سبد محصولات سايپا اضافه خواهد شد.
 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟