بازدید 6154

بنایی با سنجاق: تعمیر پله‌های سیمانی

گوشه‌ها و لبه‌های پله به مرور زمان و استفاده‌های متوالی، می‌شکنند و از بین می‌روند. هم چنین با قرار دادن اجسام سنگین روی پله‌ها، سطح‌ آن‌ها آسیب می‌بیند. شما می‌توانید به راحتی و با مواد و ابزاری که در دسترس همه است، پله‌های سیمانی را تعمیر کنید. در ادامه به شما یک روش راحت برای این کار آموزش خواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 02 November 2021

درست است که پله‌های سیمانی در برابر آسیب‌های مختلف بسیار مقاوم و بادوام هستند، امّا حتی این پله‌ها نیز با گذشت زمان، خراب می‌شوند و نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند.

برای گرفتن قیمت بنایی در شهرهای ایران بهترین کار سرزدن به بازار خدمات سنجاق است. اینکه در کدام شهر هستید را انتخاب کنید، مثلا اگر در تهران زندگی می‌کنید باید با بهترین بنا در تهران کار کنید بنابراین یک درخواست بنایی در تهران ثبت می‌کنید و بعد از چند دقیقه پیشنهاد انجام کار متخصصین این زمینه از بنایی را دریافت می‌کنید. در این مرحله با مقایسه قیمت و امتیاز و نظرات مشتریان قبلی یک متخصص می توانید انتخاب آگاهانه تری را تجربه کنید.

پله‌های که کف و گوشه‌های آن آسیب دیده‌اند، به راحتی قابل تعمیر هستند. برای تعمیر این پله‌ها، ابتدا محل را تمیز کنید، مقداری سیمان روی سطح بریزید و به کمک ماله آن را صاف و یکدست کنید.

برای تعمیرات جزئی فقط کافی است که از مقداری سیمان در محل استفاده کنید. قبل از انجام هر کاری، ابتدا بایستی سطح تمیز شود. وجود گرد و خاک؛ کثیفی و کپک در محل آسیب دیده می‌تواند مراحل بعد را دچار مشکل کند. نکتۀ بعدی هنگام کار با سیمان، سریع بودن است. از آنجاییکه سیمان سریعاً خشک می‌شود، بهتر است فقط به اندازۀ نیاز سیمان تهیه کنید و در کمتر از ده دقیقه آن را به مصرف برسانید.

چرا بایستی پله‌های سیمانی را بنایی کرد؟

بنایی با سنجاق: تعمیر پله‌های سیمانی

پله‌های آسیب دیده نه تنها سلامت شما را به خطر می‌اندازند، بلکه اگر شخصی در ملک شما آسیب دید، از نظر قانونی می‌تواند از شما شکایت کند. پس توجه به پله‌های سیمانی و رفع مشکلات آن، باید جز اولویت‌هایتان محسوب شود. 

از نظر علم فیزیک نیز اگر سطح سیمانی آسیب دیده به سرعت تعمیر نشود، مشکلات بزرگ‌تری را به دنبال خواهد داشت. ترک‌های کوچک تبدیل به ترک‌های بزرگ می‌شوند و تا به خودتان بیاید، مجبور خواهید شد که کل پلکان را عوض کنید.

بهترین زمان برای بنایی:

بنایی با سنجاق: تعمیر پله‌های سیمانی

همانطور که گفته شد، پله‌های سیمانی آسیب دیده می‌تواند سلامت و امنیت شما و خانواده‌تان را به خطر بیندازد پس بهتر است هرچه سریع‌تر در صدد رفع مشکلات آن برآیید. دقت کنید که سیمان برای خشک شدن، به دمای خاصی نیاز دارد. اگر دمای هوا از 45 درجه فارنهایت کمتر و یا از 90 درجه فارنهایت بیشتر بود، سیمان اصلاً و یا به درستی خشک نمی‌شود.

تجهیزات ایمنی برای بنایی:

از آنجاییکه ذرات سیمان به چشم، ریه و بینی آسیب وارد می‌کند، بهتر است از ماسک استفاده کنید. دقت کنید که استفاده از دستکش لاتکس و عینک ایمنی نیز هنگام کار با سیمان، الزامی است.

ابزار و وسایل مورد نیاز برای بنایی:

  • ماله
  • برس سیمی
  • چکش
  • مته
  • جاروبرقی
  • سطل 5 گالنی
  • اسپری آب
  • سیمان زودگیر
  • پودر سخت کاری
  • تمیزکنندۀ مایع آسفالت و سیمان 

مراحل بنایی و تعمیر پلۀ سیمانی:

بنایی با سنجاق: تعمیر پله‌های سیمانی

  1. محل را تمیز و آماده برای استفاده از سیمان کنید:

با کمک جارو، گرد و خاک محل را بروبید. به کمک برس سیمی، سطح را بسایید. اگر قطعه‌ای از پله در حال جدا شدن بود، به کمک مته و چکش آن را از محل جدا کنید. با کمک وایتکس، کپک‌ها را از بین ببرید. اگر روی پله، خزه دیده می‌شد؛ به کمک مایع ظرفشویی یا مواد حاوی زینک، آن‌ها را از بین ببرید. با استفاده از شلنگ و فشار آب، سطح را به خوبی تمیز کنید. اگر روی پله اثری از روغن، رنگ و یا صمغ درخت دیده می‌شد، با تمیزکنندۀ مخصوص این آثار را پاک کنید.

هشدار! حواستان به فشار آب شلنگ باشد. فشار بالای آب می‌تواند آسیب بیشتری به سیمان وارد کند.

  1. مخلوط سیمان را تهیه کنید:

سیمان را درون سطل بریزید و به آن آب اضافه کنید. سپس به نسبت 4 به 1، پودر سخت‌کاری به مخلوط اضافه کنید تا مخلوطی به غلظت کرۀ بادام زمینی حاصل شود.

  1. سطح را خیس کنید:

به آرامی و با کمک اسپری آب، سطح سیمانی را نم دار کنید.

  1. قسمت شکسته شده را پر کنید:

قسمت‌های خالی پله را با کمک سیمان پر کنید. در این مرحله فقط می‌خواهیم که قسمت‌های خالی، به کمک سیمان پر شوند.

  1. محل پر شده را صاف کنید:

درحالیکه هنوز سیمان خشک نشده است، با کمک ماله مقدار بیشتری از سیمان در محل بریزید. بهتر است مقدار سیمان ریخته شده، بیشتر از گنجایش محل باشد. سپس به کمک ماله، سطح را صاف و یکدست کنید تا قسمت‌های خالی کاملاً از سیمان پر شوند. اضافات سیمان را به درون سطل برگردانید.

  1. به سیمان زمان دهید تا خودش را بگیرد:

روی قسمت‌های پر شده، کمی آب اسپری کنید و اجازه دهید تا 24 ساعت بگذرد. تا قبل از خشک شدن کامل قسمت سیمانی، روی آن پا نگذارید.

چه زمانی بهتر است از متخصص بنایی کمک بگیریم؟

چنان چه خرابی پله به قسمت‌های پایین‌تر زده بود یا این که کل پلکان در خطر خرابی و ریزش قرار داشت، بهتر است خودتان دست به کار نشوید و با یک بنا تماس بگیرید.



انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات