بازدید 6821
۷

تولید داخلی واکسن کرونا به ۱۰ میلیون دز در ماه رسید

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: مجموعه تولیدکنندگان داخلی واکسن کرونا موفق شدند تولیدات ماهیانه این واکسن را به ۱۰ میلیون دز برسانند.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ 07 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر سیدحیدر محمدی روز یکشنبه اظهار داشت: در حال حاضر شرکت های شفافارمد (برکت) و سیناژن (اسپایکوژن) ماهیانه حدود هفت میلیون دز واکسن کرونا تولید و تحویل وزارت بهداشت می دهند.

وی افزود: مجموعه های تولیدکننده واکسن های پاستوکووک، کووپارس و فخرا هم اعلام کرده اند که در حال حاضر امکان تولید ماهیانه حدود یک میلیون دز را دارند و این ظرفیت در ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

محمدی ادامه داد: انستیتو پاستور ایران نیز تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز را تحویل وزارت بهداشت دادند و پیش بینی می شود از آذر ماه، ماهیانه حدود ۲ میلیون دز را تولید و تحویل وزارت بهداشت دهند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: فخرا و رازی هم اعلام کردند که یک میلیون دز واکسنی را که تولید کرده اند، به وزارت بهداشت تحویل می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن های داخلی فقط در دز یادآور استفاده می شود، گفت: تعدادی از واکسن های داخلی در قالب طرح واکسیناسیون به مردم تزریق می شود.

محمدی ادامه داد: تاکنون بیش از ۷۰ درصد ایرانی ها یک دز واکسن را زده اند و بیش از ۴۷ درصد هر ۲ دز را دریافت کردند و در این مرحله هم از واکسن های داخلی استفاده خواهد شد.

روند تولید واکسن‌های داخلی شتاب می‌گیرد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در ماه های پیش رو روند تولیدات داخلی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

محمدی افزود: تولیدکنندگان واکسن در کشور ما انستیتو پاستور و موسسه رازی بودند اما مجموعه های دیگر نیز اضافه شدند و جنبش واکسن سازی در کشور به راه افتاد.

وی در خصوص اینکه تولید واکسن نیاز استراتژیک هر کشور است، اعلام کرد و گفت: ما در این زمینه به پیشرفت های خوبی دست یافتیم.

چه واکسن‌هایی مجوز اضطراری دریافت کردند؟

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در خصوص واکسن های داخلی کرونا که مجوز اضطراری دریافت کردند، گفت: واکسن برکت از خرداد ماه امسال این مجوز را دریافت کرده است.

محمدی ادامه داد: بعد از آن واکسن پاستوکووک، اسپایکوژن و در نهایت واکسن های فخرا و رازی کووپارس موفق به اخذ این مجوز از وزارت بهداشت شدند و می توانند واکسن های خود را در سبد واکسن های کشور قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷
آنقدر بازی در نیاورید صادقانه بگویید واکسن کرونا وارداتی در داخل بسته بندی می شود شما که میدانید موفق به تولید نشدید ما هم که میدانیم پس این خزعبلات چیست دیگر ؟
تا جایی که ما یادمونه فخرا اعلام کرد داره متوقف میکنه خط تولیدشو
الان قسم حضرت عباسو قبول کنیم یا دم خروس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
تا جایی که یادمه، خیلی از این واکسن ها اصلاً فاز سوم مطالعاتیشون تموم نشده، حتی شاید شروع هم نشده باشه. بعد بر چه اساسی مجوز مصرف اضطراری گرفته اند؟
دریافت مجوز اضطراری برای زمانی است که واکسنی در دسترس نباشد نه وقتی که بهترین واکسن های دنیا آزمایش خود را پس داده است. از کشتار مردم در تعلل واردات واکسن درس نگرفته اید!!!.
جمع کنین بساطتونو بابا. این همه ادم بخاطر دروغ تولید واکسن داخلی و ممنوع کردن واردات واکسن معتبر از بین رفتن هنوز از روو نمیرین؟
به کوری چشم شما خودم و خانوادم واکسن ایرانی زدیم
یعنی الآن تعداد کل تولیدکننده‌های کشورهای دیگه که ایران ازشون واکسن می‌خره، کمتره از تعداد تولیدکننده‌های داخلی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی