بازدید 5614

آشنایی با روش‌های نوسان گیری در بورس

کد خبر: ۱۰۸۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 15 November 2021

آشنایی با روش‌های نوسان گیری در بورس

احتمالا واژه نوسان‌گیری را بارها درباره بورس و بازارهای مالی شنیده باشید. نوسان‌گیری یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌های خرید و فروش سهام در این بازارها به شمار می‌رود و با وجود ریسک بالا، محبوبیت زیادی در میان فعالان بازار سرمایه دارد. برای آشنایی بیشتر با روش‌های نوسان گیری در بورس با ما همراه شوید.

نوسان گیری در بورس چیست؟

نوسان‌گیری یکی از تکنیک‌های معاملاتی پرطرفدار بازار سرمایه است که در آن از تغییرات و نوسان قیمت‌ها در بورس برای کسب سود در این بازار استفاده می‌شود. به معامله‌گرانی هم که از نوسان‌گیری و تغییر قیمت‌ها در بازار سرمایه برای انجام معاملات در این بازار استفاده می‌کنند، نوسان‌گیر می‌گویند.

در نوسان‌گیری، سرمایه‌گذاران نه از خرید و نگهداری یک سهم، بلکه از اختلاف قیمت خرید و فروش آن به سود می‌رسند. نوسان‌گیری استراتژی پرریسکی هم هست و برای استفاده از این تکنیک و انجام معاملات با توجه به تغییرات قیمت‌ها در بازار باید دانش و اطلاعات کافی از این مفهوم داشته باشید.

بازار سرمایه از نظر جهت حرکت در یکی از سه حالت صعودی، نزولی و یا خنثی به سر می‌برد، بهترین زمان برای نوسان گیری در بورس زمانی است که بازار در شرایط خنثی باشد.

نوسان‌گیری برای چه کسانی مناسب است؟

معامله‌گران زیادی در بازار سرمایه از نوسان‌گیری برای انجام معاملات خود در این بازار استفاده می‌کنند اما این روش برای سرمایه‌گذارانی که ریسک‌پذیری بیشتری دارند، مناسب‌تر است.

استفاده از نوسان‌گیری در عین هیجان‌انگیز بودن، پرخطر هم هست و امکان کاهش سرمایه در این روش بسیار بالا است. بنابراین بیشتر توسط معامله‌گران ریسک‌پذیر بازار سرمایه استفاده می‌شود.

افق زمانی معامله‌گران نیز در استفاده از نوسان‌گیری تاثیر دارد و بیشتر سرمایه‌گذارانی که به دنبال رسیدن به سود در کوتاه‌مدت از سرمایه‌گذاری در بورس هستند، از روش‌های نوسان گیری در بورس استفاده می‌کنند.

نوسان‌گیرها معمولا توجه چندانی به ارزش ذاتی و بنیادی سهام شرکت‌های بورسی ندارند و این موضوع تاثیر چندانی در انجام معالات برای آن‌ها ندارد.

آشنایی با روش‌های نوسان گیری در بورس

از ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال بازار سرمایه می‌توان برای نوسان گیری در بورس استفاده کرد. در این روش نوسان‌گیرها از نمودارهای قیمتی سهم برای پیش‌بینی جهت حرکت آن در بازار و شناسایی نقاط حمایتی استفاده می‌کنند و در زمان مناسب به خرید سهم موردنظرشان در بازار دست می‌زنند.

توجه به اخبار و شرایط بازار نیز یکی از روش‌هایی است که توسط نوسان‌گیرها برای انجام معاملات در بورس استفاده می‌شود. اندیکاتورهای مختلفی هم برای نوسان گیری در بورس وجود دارند که می‌توانند به پیش‌بینی روند قیمت سهم در این بازار کمک کنند.

یکی از بهترین و معروف‌ترین این اندیکاتورها، اندیکاتور RSI است که با استفاده از آن می‌توان نقطه ورود و خروج به یک سهم را مشخص کرد. علاوه بر سیگنال خرید و فروش سهم اندیکاتور RSI برای تحلیل بهتر بورس نیز می‌تواند به سرمایه‌گذاران این بازار کمک کند. آموزش اندیکاتور rsi یکی از مهم ترین نیازهای هر سرمایه‌گذار است که می‌بایست از آن بهره‌مند شود.

تابلوخوانی و بازار خوانی بازار سرمایه نیز در نوسان‌گیری اهمیت زیادی دارد. در این روش نوسان‌گیر وضعیت سهم را در روزهای معاملاتی مختلف دنبال می‌کند و با توجه به اطلاعات مختلفی که در تابلوی هر سهم درباره وضعیت معاملات آن داده می‌شود، نقطه مناسب برای انجام معاملات را مشخص می‌کند.

آموزش نوسان گیری در بورس

استفاده از نوسان‌گیری برای انجام معاملات در بازار سرمایه نیاز به دانش و مهارت بسیار زیادی دارد و سرمایه‌گذاران نباید بدون آموزش نوسان گیری در بورس و کسب مهارت در این زمینه از این تکنیک برای انجام معاملات در بازار سرمایه استفاده کنند.

همانگونه که گفتیم ریسک استفاده از این روش هم بالا است و اگر سرمایه‌گذاران مهارت بالایی در استفاده از نوسان‌گیری نداشته باشند، استفاده از نوسان قیمت‌ها برای خرید و فروش سهام در بورس می‌تواند به قیمت کاهش یا از دست دادن سرمایه آن‌ها تمام شود.  

مدرسه بورس آگاه به شما کمک می‌کند با این مفهوم مهم و کلیدی و انواع روش‌ها و ابزارهای نوسان گیری در بورس بیشتر آشنا شوید و با اطمینان خاطر و داشتن دانش و تسلط کافی از نوسان‌گیری برای رسیدن به سود و موفقیت در بورس و بازار سرمایه استفاده کنید.

سخن آخر

نوسان گیری در بورس یکی از پرطرفدارترین استراتژی‌های معاملاتی است. فعالان بازار سرمایه در این روش از نوسان قیمت سهم در بازار برای کسب سود در بورس و بازار سرمایه استفاده می‌کنند. استفاده از این تکنیک با ریسک بالایی همراه است و معامله‌گران برای آشنایی با روش‌های نوسان گیری در بورس باید آموزش ببینند و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند. مدرسه بورس آگاه جایی است که شما را با نوسان‌گیری و استفاده از آن برای کسب سود در بورس بیشتر آشنا خواهد کرد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات