فدراسیون فوتبال شب گذشته برای تأمین البسه ورزشی تمام تیمهای ملی فراخوانی داده تا از بین برندهای معتبر تولید کننده البسه ورزشی داخلی و خارجی، اسپانسر خود را در این زمینه انتخاب کند اما سوال اینجاست که مگر فدراسیون این امتیاز را چند ماه قبل به یک شرکت پرحرفوحدیث واگذار نکرده بود؟
در شرایطی که در آخرین اردوی تیم ملی فوتبال بازیکنان نسبت به کهنه بودن البسه خود اعتراض کردند و سایر تیمهای ملی هم لباسهایی بدون برند را به جای البسه آلاشپورت دریافت میکردند، حالا ابهام بزرگی درباره نحوه همکاری و قطع همکاری فدراسیون فوتبال با رابردومان پیش آمده است.
پس از اینکه ملیپوشان نیز اعلام کردند «یک سال است لباسهای کهنه را میپوشیم و هر بار پس از شستشو دوباره باید بپوشیم» فدراسیون فقط سکوت کرد، اما شرکت تأمین کننده البسه تیم ملی که قراردادش هم در دوران کرونا فسخ شده بود، دست به افشاگری زد.
وحید جعفری که نماینده شرکت آلاشپورت در خاورمیانه است، پس از اعتراض بازیکنان تیم ملی نسبت به کیفیت لباسها و کهنه بودن آنها در اطلاعیهای که برای رسانهها ارسال کرد به این موضوع اشاره داشت که در 9 ماه گذشته 850 دست لباس مسابقه و به همین نسبت سایر البسه اعم از گرمکن شلوار، لباسهای متعدد تمرینی، لباسهای هتلی، کفش، لباسهای دروازهبانی و... به صورت رایگان به فدراسیون فوتبال تقدیم کرده است. محمولهای که 360 هزار دلار ارزش داشته، اما فدراسیون در قبال این ادعا سکوت کرد.
همه این اتفاقات در حالی رقم خورد که 9 شهریور ماه 1400 و دو ماه پیش از رقم خوردن این حواشی، سایت رسمی فدراسیون فوتبال در مصاحبهای با غلامرضا علیخانی، مدیر شرکت رابردومان این شرکت را نماینده انحصاری شرکت آلاشپورت معرفی کرد و اعلام شد تا پایان سال 2023 آلاشپورت البسه تیم ملی را تأمین خواهد کرد. آن هم شرکتی که در طراحی سوپرمارکت تخصص و مجوز دارد و مشخص نیست فدراسیون فوتبال چگونه بخش مهمی از پشتیبانی تیمهای ملی خود را که تأمین البسه است، به چنین شرکتی واگذار کرد. جالب اینکه حتی همین ادعای فدراسیون فوتبال و شرکت رابردومان نیز توسط نماینده آلاشپورت تکذیب شد که متن آن در ادامه میآید:
«در خصوص شرکت رابردومان و حواشی مطروحه به استحضار میرساند در خرداد و تیر ماه 1400 پس از جلسات متعدد با فدراسیون فوتبال و نگاه آن فدراسیون به احیای قرارداد و تأکید بر ایجاد درآمدزایی برای آن فدراسیون از طریق فروش البسه هواداری و ایجاد فروشگاههای هواداری تیم ملی فوتبال از طرف فدراسیون شرکتی به نام رابردومان به آلاشپورت معرفی شد و طی قراردادی در تاریخ اول شهریور 1400 این شرکت صرفاً به عنوان شرکت همکار در ایجاد بستر فروش البسه هواداری تیم ملی فوتبال در حوزههای آنلاین و آفلاین آغاز به همکاری کرد، اما به دلایل مختلف پس از مشکلات به وجود آمده در فاصله یک ماه از شروع قرارداد، شرکت آلاشپورت نسبت به فسخ قرارداد و پایان همکاری با این شرکت و اعلام آن به فدراسیون اقدام کرد. همچنین مزید اطلاع است شرکت رابردومان هیچگونه نمایندگی از شرکت آلاشپورت در ایران نداشته، ندارد و همچنین هیچکدام از البسه رایگان تحویلی به فدراسیون توسط این شرکت تأمین نشده است».
تصویر زیر مربوط به خبری است که سایت فدراسیون فوتبال شهریور ماه سال جاری درباره تأمین البسه تیم ملی تا پایان سال 2023
توسط شرکت رابردومان به عنوان نماینده انحصاری آلاشپورت منتشر کرده بود:
چگونه فدراسیون فوتبال شرکت رابردومان را به عنوان نماینده انحصاری شرکت آلاشپورت معرفی کرد، آن هم در حالی که نماینده این شرکت هرگونه نمایندگی از این شرکت را تکذیب میکند؟ در ادامه مطلب تسنیم نوشته است: شرکتی که مدیریت آن بر عهده یکی از دوستان و البته شرکای تجاری حمیدرضا مهرعلی، سرپرست نایب رئیسی اول فدراسیون فوتبال است که حضورش در این سمت نیز غیر قانونی محسوب میشود.
پیگیریها نشان میدهد شرکت آلاشپورت با 850 دست لباسی که برای تیمهای ملی تأمین کرده، مستقیم به خود فدراسیون داده و شرکت رابردومان نقشی در این خصوص نداشت. لباسهایی که خام و بدون دوخت لوگوی فدراسیون فوتبال روی آن بوده و مشخص نیست چه سرنوشتی داشته، چرا که بازیکنان تیم ملی فوتبال مدعی شدند لباسهای آنها برای یک سال پیش است و هر بار پس از شستوشو مجدداً همان لباسها را به تن میکنند و تیمهای ملی بانوان، فوتبال ساحلی و زیر 23 سال نیز از البسهای متفرقه استفاده کردند که برند آلاشپورت نداشت و فقط تیم ملی فوتسال در جام جهانی از آلاشپورت استفاده کرد.