افت تحصیلی دانش‌آموزان با ادامه آموزش مجازی

­معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی نسبت به ۲ سال قبل، دچُار اُفت چشمگیری در یادگیری و مهارت‌های سواد پایه شدند.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۸۶
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵ 09 January 2022
|
6271 بازدید
|
۳

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری، آموزش‌ها در نظام‌های آموزشی سراسر جهان و نیز کشور ما، از بستر فضای مجازی پیگیری شد و برای تعدادی از دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی نداشتند، تدابیری اندیشیده شد تا از بستر‌های دیگر آموزش ادامه یابد.

وی با اشاره به انجام پایشی در زمینه نحوه و میزان یادگیری دانش‌آموزان در مقایسه با آموزش حضوری بیان کرد: با بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که دانش آموزان، خصوصا دانش آموزان دوره اول ابتدایی نسبت به ۲ سال قبل، دچُار اُفت چشمگیری در یادگیری و مهارت‌های سواد پایه شدند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: در دوره متوسطه شاهد افت پنهان هستیم. نتایج تحقیقات به‌عمل آمده نشان می‌دهد، یادگیری واقعی دانش‌آموزان کمتر از آن چیزی است که در امتحانات کسب کرده‌اند.

حکیم‌زاده تأکید کرد: در مناطق روستایی و عشایری که مدارس به دلیل جمعیت کمتر باز بودند و آموزش‌ها به‌صورت حضوری بود در زمینه اُفت تحصیلی دچار چالش کمتری بودیم.

مهدی اسماعیلی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس دیگر مهمان برنامه گفت: تعطیلی مدارس و تغییر شیوه نظام آموزشی از حضوری به غیرحضوری و مجازی اجبار بدون توجه به آمادگی ما انجام گرفته است.
وی بیان کرد: در دو سال گذشته نظام آموزشی ما در زمینه‌های مختلف آموزشی، پرورشی و ورزش آسیب جدی دیده و از اهداف تعریف شده خود باز مانده است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس گفت: تمام اندیشمندان علم تعلیم و تربیت معتقدند که هیچ نظام آموزشی جای آموزش حقیقی و حضوری را نمی‌تواند، بگیرد.

اسماعیلی گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا دائماً موضوع کرونا را پایش می‌کند و اگر سلامت دانش آموزان در بازگشایی مدارس تهدید شود قطعاً در بازگشایی‌ها تجدید نظر می‌شود.

بهنام بهراد، عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: در شرایطی وارد بحران کرونا شدیم که معلم آمادگی لازم را برای تدریس در فضای مجازی نداشت، زیرساخت‌ها فراهم نبود، پلتفرم استاندارد نداشتیم و دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی نداشتند که مجموعه این عوامل سبب افت تحصیلی دانش‌آموزان شد.

وی بیان کرد: هر یک‌سال تعطیلی موجب کاهش ۶ درصدی تولید ناخالص داخلی کشور‌ها در ۵۰ سال آینده خواهد شد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
صابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
هر یک‌سال تعطیلی موجب کاهش ۶ درصدی تولید ناخالص داخلی کشور‌ها در ۵۰ سال آینده خواهد شد. با کدام تدریس مدارس دولتی، وزارت آموزش و پرورش آمده همه ساله دانش آموزان را غربالگری می کنه کسانی که درس خون هستند در نمونه دولتی و در مدارس استعداد درخشان جذب می کنند
و با مجازی هم هیچ خللی واسه درس آنها ایجاد نشده هیچ تازه بجای رفت و آمد به مدرسه دو کلام اضافی یاد گرفتند بقیه مدارس دولتی مثل اکابیر قدیم برای خواندن و نوشتن و بی سواد نماندن به مدرسه میرند خواهشا بی مورد با این نوع تدریس هاتون تو مدارس دولتی و با معلمان تبدیلی از نهضت با تولید ناخالص صحبت نکنید
مادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
کاملا مخالفم، اموزش تحت نظر مادر تحصیل کرده خیلی هم با کیفیت تر از مدرسه و معلم های خسته بازنشست نشده هست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
جای تاسف دارد که آموزش مجازی یکی از پیشرفته ترین آموزشها در جهان است و نجات دهنده سیستم اموزشی ایران در دوران کرونا-بجای اینگونه صحبت ها بهتر است موانع و مشکلات موجود را بررسی و حل کرد تا کل
اموزش مجازی را زیر سوال برد
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟