کلید خوردن استیضاح وزیر صمت

ایربگ‌های باز نشده کار دست وزیر داد!

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت گفت: استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ نفر امضا کردند، از کمیسیون صنایع هم ۲ یا ۳ نفر استیضاح را امضا کرده‌اند، استیضاح حداقل با ۱۰ امضا عملی می‌شود. به هرحال موضوع خودرو باید حل شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۷۷
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 16 January 2022
|
23766 بازدید
|

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا؛ نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد یک آزمایشگاه مناسب برای آزمایش خودرو ندارد، این سازمان وظیفه داشت که آزمایشگاهی برای خودرو تاسیس کند، در جاده قم زمینی هم برای این کار اختصاص داده شد تا در مورد تخریب و تصادف خودرو آزمایش‌ها انجام شود، اما سازمان ملی استاندارد چندین سال است که هنوز این پروژه را به نتیجه نرسانده است.

علی جدی در مورد تصادف بهبهان و اینکه ایربگ حتی یک خودرو از ۵۹ خودروی درگیر باز نشده اظهار کرد: این موضوع در مورد خودرو‌های داخلی عجیب نیست و با صرف ورود سازمان ملی استاندارد یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مشکل خودروسازان ما حل نمی‌شود. این موضوع می‌تواند بابی باشد برای اینکه بالاخره به فکر حل اصل مشکل باشند.

وی افزود: صرف جریمه مشکل خودروسازی ما را حل نمی‌کند؛ اگر ما می‌خواهیم اصل مشکل را حل کنیم باید به سمت رقابتی کردن خودروسازی و تقویت بخش خصوصی در این حوزه برویم. واردات در حدی که کسری تولید داریم برای ایجاد رقابت هم می‌تواند کمک کند. مجموع این عوامل می‌تواند باعث شود خودروساز حس کند که رقیبی دارد و از نظر کیفیت و کمیت مقایسه می‌شوند. در این صورت خودروساز سعی می‌کند که به سمت اصلاح کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش برود.

جدی تصریح کرد: اینکه ما همه راه‌ها را بسته‌ایم و هیچ مقایسه‌ای وجود ندارد، نه خودروی خارجی وارد می‌شود و نه بخش خصوصی را تقویت می‌کنیم و عملا به شکل انحصاری بازار در اختیار این خودروسازان است، دیگر انگیزه‌ای برای بهتر شدن ندارند چراکه بازار برای خودرو‌های خود دارند، قرعه‌کشی انجام می‌شوند و همه مردم در صف هستند؛ لذا انگیزه‌ای برای بهتر شدن ندارند و برای حل مشکل باید به سمت رقابتی کردن تولید خودرو برویم و علاوه بر واردات، بخش خصوصی را هم تقویت کنیم. این راه حلی است که باید پیش گرفته شود در غیر این صورت در هر مقطعی مشکلی پیش می‌آید، می‌گوییم خودروسازی مشکل دارد، حل هم نمی‌کنیم و تفاوتی هم در حال مردم نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از همه در این میان به محاق می‌رود حقوق مصرف‌کننده است، سازمان حمایت باید در این مورد ورود کند، آپشن ایربگ را روی خودرو گذاشته‌اند و پول آن را هم از مردم گرفته‌اند و اگر قرار باشد عمل نکند، سازمان حمایت باید ورود کند و این موضوع را دنبال کند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نقش سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان استاندارد هم در زمان پلاک‌گذاری و ... می‌تواند ورود کند و جلوی پلاک‌گذاری خودرو‌های بی‌کیفیت را بگیرد تا استاندارد‌ها مطابق آنچه الزام است رعایت شود. متاسفانه سازمان ملی استاندارد هم به وظیفه خود عمل نکرده است. ما در برنامه ششم هم تعریف شده که باید چه کنترلی انجام دهند تا خودرو‌ها به سطح مورد نظر دست پیدا کنند، سازمان ملی استاندارد هم در این حوزه ضعیف عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد یک آزمایشگاه مناسب برای آزمایش خودرو ندارد، این سازمان وظیفه داشت که آزمایشگاهی برای آزمایش خودرو تاسیس کند، حتی در جاده قم زمینی هم برای این کار اختصاص داده شد تا در مورد تخریب و تصادف خودرو آزمایش‌ها انجام شود، اما سازمان ملی استاندارد چندین سال است که هنوز این پروژه را به نتیجه نرسانده و عملا هنوز آزمایشگاه مناسبی هم ندارد. ما از سازمان حمایت خواستیم و سازمان ملی استاندارد را هم می‌خواهیم تا در جلساتی که برگزار می‌شود این موضوع مطرح شود.

جدی با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت گفت: مسئله اساسی در استیضاح وزیر صمت هم که کلید خورده، همین موضوع خودرو است. هنوز در هیئت رییسه اعلام وصول نشده، اما قیمت و کیفیت خودرو موضوع اصلی در این استیضاح هستند علاوه بر این موضوع واردات خودرو بود. سوالات استیضاح مشخص است و امضا هم شده، اما نظر هیئت رییسه مجلس بر این است که هنوز برای استیضاح زود است تا بتواند تعامل ایجاد کند از همین روی فکر نمی‌کنم تا قبل از عید استیضاح به صحن داده شود. استیضاح وزرای دیگری هم امضا شده، اما هنوز هیئت رییسه اعلام وصول نکرده و در حال تعامل است.

وی همچنین تصریح کرد: استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ نفر امضا کردند، از کمیسیون صنایع هم ۲ یا ۳ نفر استیضاح را امضا کرده‌اند، استیضاح حداقل با ۱۰ امضا عملی می‌شود. به هرحال موضوع خودرو باید حل شود. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از سوال‌هایی که از وزیر صمت از طرف نمایندگان وجود دارد و به کمیسیون صنایع ارجاع داده می‌شود، در حوزه خودرو است. وزیر هم برنامه‌ای ارائه داده و می‌گوید زمان می‌خواهد. مجلس هم بی‌تفاوت نیست و پیگیری می‌کند.

جدی افزود: خودروسازی باید به سمتی باید برود که خصوصی شده و دولت خودش را کنار بکشد و یک رقابت بین‌المللی در بازار شکل بگیرد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۳۱
شریفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
شاید به نظرتون مسخره بیاد ولی تجهیزات هر دوتا شرکت رو بفروشن و پرسنل رو باز نشست کنن یا بازخرید با همون پول و توی زمین ها هم یونجه بکارن برای تولید غذای دام و شیر سالم
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
این آقای فاطمی در روز اخذ رای اعتماد و پس از آن در جلسات مجلس جهت آزاد سازی واردات خودرو همش بر طبل کاهش قیمت افزایش تولید و کیفیت می کوبید و الان مشخص شد نه کاهش قیمتی اتفاق افتاد و افزایش تولید و کیفیت
پس چرا مجلس داره تعلل می کنه و این گزینه رو کنار نمی زنه وقتی این وزیر به وعدههای خود پایبند نیست مجلس چرا به رای اعتماد خود پایبند باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
آقا مرگ یکبار شیون یکبار... خودروسازها رو قطعه ساز کنید... و قطعه خودروسازان بزرگ و مطرح دنیا ولو چینی رو تولید کنند... یکی دو تا محصول کامل رو هم براشون کنار بزارید با کیفیت بالا با تیراژ کم تولید کنن... که اسمشون خودروساز بمونه... اینها این کاره نیستن... کلا مملکت ما این کاره نیست... بالخره باید بفهمید...
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
مجلس دنبال عوام فریبی است چنین وزیری اینکه خوب یا بد است کار ندارم در شش ماه چطور میتونه ساختار معیوب و‌فسادزای چهل ساله که کلی مدیر و وزیر دیده رو اصلاح کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
وزیر کذاب
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
اصلا همه چیز حل شد و بعد این درست تولید شد, تکلیف این همه خودروی ایراد داری که الان دست مردمه چی میشه؟؟؟؟؟ خداییش کشوری که ارزش جون انسان رو با شتر حساب کنه مگر براش مهمه که مردم اش داخل ماشین امنیت دارن یا نه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
جالبه الان که باید جوابگوی این افتضاح باشند همشون شانه خالی میکنند ومیاندازند گردن دیگری وقتی صحبت از ورود خودرو به کشور میشه همه میشن مسئول ونگران تولید داخل .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
تویوتایی سال 2116 از امارات اوردم پلاک کردم تالان فقط دوجفت لاستیک براش خریدم و بنزین زدم توش و روغن براش تعویض کردم و روغن گیربکس.برن خجالت بکشن خودرو سازها با این اشغالهایی که میدین دست مردم
ناشناس
|
Oman
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
اگر باز میشدن باید تعجب میکردیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
ننگ و شرم بر این خودروسازان

خدا ورشون داره این دو کارخانه مافیایی را
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟