یکی از بهترین روشهای جذب و استخدام در سازمانهای مختلف که در سراسر دنیا انجام میشود شرکت در نمایشگاههای کار است. نمایشگاههایی که به منظور ملاقات مستقیم و بدون واسطهی کارجویان با سازمانهای مختلف برگزار میشود. بازدیدکنندگان از نمایشگاه کار به غرفههای مختلف سر میزنند و با توجه به تواناییها و علاقهمندیهای خود برای فرصتهای شغلی مختلف ارائه شده درخواست همکاری میدهند. تفاوت اصلی درخواست همکاری در نمایشگاه کار با درخواست عادی این است که کارجویان فرصت دارند تا بدون واسطه و به صورت مستقیم با کارفرمایان تعامل کنند.
ارتباط رو در رو در نمایشگاه فرصتی است برای آنکه افراد بتوانند دغدغههای خود را راحتتر با کارفرمایان مطرح کنند و دید بهتری نسبت به فرهنگ سازمانی شرکتها پیدا کنند.
یکی از اتفاقات جالبی که در نمایشگاههای کار اتفاق میافتد، رقابتی متفاوت در سطح سازمانها از یک سو و کارجویان از سوی دیگر است. سازمانهای متعددی با تمرکز بر جذب و استخدام و معرفی ارزشهای سازمانی در نمایشگاه شرکت میکنند، چون کارجویان در ناخودآگاه خود آنها را با هم مقایسه میکنند، به نوعی یک رقابت بین آنها در معرفی سازمان خود ایجاد میشود.
از سوی دیگر فرصتی خاص برای کارجویان است که بتوانند در یک فضای رقابتی، شانس خود را برای استخدام در بهترین سازمانها و شرکتها امتحان کنند. مدیران سازمانها نیز میتوانند با تعداد زیادی از افراد جویای کار دیدار حضوری داشته باشند و از بین رزومههای آنها، مناسبترین افراد را برای سازمان خود انتخاب کنند.
نکتهی جالب توجه این است که این رویداد عموما در دانشگاههای معتبر دنیا از جمله دانشگاههای Michigan ،Minnesota ، MIT و... برگزار میشود. در ایران هم نمایشگاههای کار مختلفی هر سال برگزار میشود که از معروف ترین آنها میتوان به نمایشگاه ملی کار ایران و نمایشگاه کار شریف اشاره کرد.
هر سال طبق زمانبندیهای مشخصی نمایشگاههای کار ایرانی برگزار میشدند ولی در دو سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ فاصلهی اجتماعی برگزاری رویدادهایی که باعث تجمع مردم میشد ممنوع اعلام شد، به همین دلیل برگزارکنندههای این نوع نمایشگاهها هم به فکر مجازی کردن رویداد افتاند.
در ادامه ما شاهد نمایشگاههای کار آنلاین بودیم که متاسفانه به خوبی نمایشگاه کار حضوری نبودند و جذابیت و امکان تعامل کارجو و کارفرما مثل سابق نبود.اما در هفتههای گذشته نمایشگاه کار ایران به عنوان بزرگترین و معتبرترین رویداد کاریابی کشور خبر از برگزاری چهارمین دورهی این رویداد به صورت حضوری از پنجشنبه 14 بهمن تا شنبه 16 بهمن داده است؛ چهارمین نمایشگاه کار ایران به مدت سه روز و از ساعت 9:30 صبح تا 17:00 عصر در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار میشود.
طبق آمار در آخرین دور نمایشگاه کار ایران 12000 بازدید کننده حضور داشتند که منجر به تبادل بیش از 55000 رزومه در این نمایشگاه شد. نکته جالب توجه دیگر این است که تا کنون بیش از 600 سازمان معتبر در نمایشگاه کار حضور داشتهاند و در ادوار مختلف این رویداد بیش از 3700 نفر نیز استخدام شدهاند.
با توجه به اخباری که از نحوهی اجرای این نمایشگاه به دست ما رسیده است متوجه شدیم که نمایشگاه حضوری امسال با حضور دهها سازمان پنجشنبه 14 بهمن تا شنبه 16 بهمن در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار میشود.
از جمله ویژگیها و امکاناتی که در این نمایشگاه در اختیار کارجویان و کارفرمایان قرار میگیرد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
نمایشگاه کار ایران فرصت خوبی است که در فضایی به دور از تعصبات و آشناییگزینیها، افراد متقاضی بتوانند در هر سن، جنسیت، موقعیت و سطحی از تحصیلات از مزایای آن بهرهمند شوند.
بازدید و استفاده از تمامی خدمات نمایشگاه کار ایران برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.
کارجویان و علاقهمندان به بازدید از این نمایشگاه میتوانند از تاریخ 14 الی 16 بهمن ماه از ساعت 9:30 صبح تا 17:00 عصر به مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو مراجعه کنند. همچنین کارجویان عزیز میتوانند از هماکنون با مراجعه به صفحه نمایشگاه کار از موقعیتهای شغلی فعال در این نمایشگاه مطلع شوند.
انتهای رپرتاژ آگهی/