آمریکا بار دیگر دارایی‌های افغانستان را توقیف کرد

رئیس جمهور آمریکا طی حکمی، حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را در کنترل خود درآورد.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۳۰
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 12 February 2022
|
3902 بازدید
|
۳

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری­ صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، آمریکا بار دیگر دارایی مردم افغانستان در این کشور را توقیف کرد.

این گزارش می افزاید جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا حکمی را امضاء کرد که بر اساس آن حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان در کنترل آمریکا قرار بگیرد. جو بایدن روز جمعه، در اقدامی غیر معمول، حکمی را امضاء کرد که بر اساس آن، کنترل دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان که در آمریکا سپرده گذاری شده و معادل حدود ۷ میلیارد هست، در اختیار واشنگتن قرار بگیرد تا بتواند با نیمی از این دارایی ها، به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ غرامت بپردازد.

بنابر اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا با استفاده از اختیارات فوق العاده‌ی اقتصادی که قانون ۱۹۷۷ کشورش به او داده است قصد دارد این دارایی‌ها (حدود ۷ میلیارد دلار متعلق به افغانستان) را به حساب مسدود شده بانک مرکزی آمریکا به عنوان یک نهاد دولتی منتقل کند. بنابر اعلام کاخ سفید، جو بایدن قصد دارد نیمی از این مبلغ را برای درخواست غرامت خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ هزینه کند و باقیمانده آن را به عنوان کمک بشر دوستانه به افغانستان اختصاص دهد. اما این کمک بشر دوستانه به صورتی واریز می‌شود که به دست طالبان نیفتد.

طالبان تصمیم بایدن را دزدی توصیف کرد

طالبان تصمیم رئیس جمهور آمریکا را در مورد دارایی های مسدود شده بانک های افغانستان، دزدی توصیف کرد.

شبکه تلویزیونی طلوع نیوز افغانستان در حساب توئیتری خود به نقل از محمد نعیم، سخنگوی طالبان نوشت: تصمیم بایدن در مورد سرنوشت دارایی‌های مسدود شده بانک‌های افغانستان، "دزدیدن" پول مردم افغانستان است و نشان دهنده "انحطاط اخلاقی" است.

انتقاد عضو مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم بایدن

ایلهان عمر عضو مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تصمیم جو بایدن در مورد سرنوشت دارایی‌های مسدود شده افغانستان در حساب توئیتری خود نوشت: در میان هواپیماربایان (یازده سپتامبر) حتی یک افغانی حضور نداشت. در همین حال، ما میلیارد‌ها دلار به دولت‌های عربستان سعودی و مصر می‌دهیم که ارتباط مستقیمی با تروریست‌های ۱۱ سپتامبر دارند. حتی اگر اینطور نبود، مجازات میلیون‌ها نفر از گرسنگان برای این جنایات بی وجدانی است.

گفتنی است، رئیس جمهور آمریکا حکمی را امضاء کرد که بر اساس آن حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان در کنترل آمریکا قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه، در اقدامی غیرمعمول، حکمی را امضاء کرد که بر اساس آن، کنترل دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان که در آمریکا سپرده گذاری شده و معادل حدود ۷ میلیارد هست، در اختیار واشنگتن قرار بگیرد تا بتواند با نیمی از این دارایی ها، به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ (غرامت) بپردازد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
مخمد نعیم آیا همین که بگویید آمریکایی ها سارقند کافی است؟؟؟
شما هم مثل بعضی از مسئولین ایران هستید؟؟؟
چرا دست دزد را قطع نمی کنید؟!!! چرا هزینه سرقت را برای سارقان بحد بازدارندگی بالا نمی برید؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
اون موقع که عملیات تروریستی انجام می دادن باید حساب این روزا رو میکردن
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
فعلا آمریکائیهای قلدر تقریبا تو تمام کره زمین لانه کردن و هر طور که دوست دارند ظلم میکنند وخیلی راحت با کمک و پشتیبانی رسانه های حامی ، روی جنایاتشون رنگ موجه . حق بجانب .ودفاع از بشریت می پاشن . مطمئن باشین این امپراتوری مانند سایر امپراتوریهای ظالم جهان ، نابود و به ورطه فراموشی سپرده خواهد شد . اینشاء الله
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟