حمله روس‌ها به اوکراین بعید است

کارشناس مسایل بین الملل گفت: حمله روس‌ها به اوکراین بعید است، اما احتمال اینکه تحریکاتی از طرف مقابل صورت گیرد همچنان وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۰۹
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵ 13 February 2022
|
7574 بازدید
|
۳

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شعیب بهمن در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره ریشه تنش اوکراین افزود: این کشور در همه سال‌های پس از استقلال خود از اتحاد جماهیر شوروی همواره محلی برای اختلافات و نزاع‌های بین غرب و روسیه بود و بخشی از این مسئله به علت موقعیت جغرافیایی این کشور و بخش دیگر به علت دو پاره بودن و شکاف‌های جمعیتی داخل این کشور است.

او ادامه داد: آن چیزی که در سال‌های گذشته به این مناقشه و تنش‌ها دامن زده، تلاش گسترده کشور‌های غربی به ویژه آمریکایی‌ها برای مداخله در امور داخلی اوکراین بوده است که دستکم دو بار در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۴ به دخالت مستقیم در امور داخلی اوکراین و تغییر در قدرت سیاسی این کشور منتهی شد.

بهمن افزود: آن چیزی که اکنون از آن به عنوان بحران اوکراین نام برده می‌شود بحران ریشه دار و ناشی از تلاش‌های کشور‌های غربی به ویژه آمریکا برای مداخله در امور داخلی اوکراین و کشاندن این کشور به سمت غرب است تا بتوانند اوکراین را به عضویت اتحادیه اروپا و ناتو در بیاورند و این کشور را به محلی برای سیاست توسعه طلبانه ناتو تبدیل کنند.

او اضافه کرد: چنین مسئله‌ای با توجه به اینکه اوکراین برای روس ها، کشور حائل و کشور مهم به شمار می‌آید قابل پذیرش نیست و در عمل به تشدید این تنش‌ها در سال‌های گذشته دامن زده است.

این کارشناس مسائل بین المللی درباره توافق «مینسک» گفت: این توافق در سال ۲۰۱۴ و پس از بحران اوکراین در آن سال انجام شد که شبه جزیره «کریمه» به خاک روسیه ملحق و قرار شد آتش بس بین طرفین مخاصمه رخ دهد، اما در یک سال گذشته که در آمریکا قدرت به دست دموکرات‌ها افتاد دوباره تحرکاتی دیده می‌شود که با فشار آمریکایی ها، این توافق نامه در حال نقض است.

او ادامه داد: شرایط بیش از اینکه حاصل نقض توافق مینسک باشد حاصل تبلیغات سیاسی آمریکایی هاست که اهداف مشخصی از جمله تشدید روس هراسی، گسترش نفوذ در شرق اروپا و به ویژه اوکراین و وابسته کردن کشور‌های اروپایی از نظر امنیتی به خود بیش از گذشته را دارند.

کارشناس مسایل بین الملل گفت: در شرایط فعلی، روس‌ها دلیلی برای آغاز یک جنگ نمی‌بینند، زیرا اگر شرایط میدانی اوکراین را در هشت سال گذشته ارزیابی کنیم روسیه دست برتر را در تحولات میدانی دارد و به شروع جنگ نیازی ندارد.

بهمن افزود: شرایط فعلی ناشی از تبلیغات آمریکایی هاست برای اینکه اروپایی‌ها را مجاب کنند که تهدید بزرگی به نام روسیه در کنار آن‌ها وجود دارد و اروپایی‌ها بیش از گذشته از نظر امنیتی خود را در پناه آمریکا ببرند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
یاد بازدید دیکتاتور رومانی از ایران افتادم که سفارت ایران گفته بود اوضاع رومانی خوبه و اعتراضاتی نیست اما وقتی چاوشسکو از ایران برگشت توسط انقلابیون اعدام شد
یعنی بعضیا اینقدر تعطیل هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
نه اصلاً روسیه حمله نمی کنه فقط 100هزار نیرو با تجهیزات رو اورده مرز اوکراین برای هواخوری و بازی یه قل دو قل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
من مانده ام چرا کارشناسان ما وقتی گزارشی را کارشناسی می کنند باید چندین مرتبه کلمه آمریکا را بگویند اجساس میکنم از قبل کسی به آنها می گوید حتما از کلمه آمریکا استفاده کنید وگرنه گزارش بی گزارش .
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟