بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

توفانی که آلمان را درنوردید و در ایران ترند شد/ کاربران ایرانی در جست و جوی نام سال جدید در گوگل/ سفر سحر قریشی به ترکیه در کانون توجه کاربران ایرانی/ قصیده گاو سفید چیست و چرا ترند شده است؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «توفان زینب»، «مهشید جوادی»، «قصیده گاو سفید»، « سال ۱۴۰۱ سال چه حیوانی است؟»، «سحر قریشی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۵۱
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 21 February 2022
|
15432 بازدید
|
۸

استعفای یحیی گلمحمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «طوفان زینب»، «مهشید جوادی»، «قصیده گاو سفید»، « سال ۱۴۰۱ سال چه حیوانی است؟»، «سحر قریشی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

توفان زینب

در ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در آلمان و چند کشور اروپایی توفانی رخ داد که برخی در فضای مجازی نام آن را زینب گذاشته اند و مدعی هستند که فردی به نام زینب در آلمان پیگیری کرده و نام این توفان را به نام خودش ثبت کرده است. همین مساله سبب شد تا نام این توفان به ترند جهانی تبدیل شود و کاربران ایرانی نیز در پی یافتن اطلاعات بیشتری در این باره باشند.

طوفانی که آلمان را در نوردید و در ایران ترند شد/ کاربران ایرانی در جست و جوی نام سال جدید در گوگل/ سفر سحر قریشی به ترکیه در کانون توجه کاربران ایرانی/ قصیده گاو سفید چیست و چرا ترند شده است؟

این توفان روز جمعه ۱۸فوریه بخش‌های وسیعی از نیمه شمالی آلمان از جمله نوردراین-وستفالن، شلسویگ-هولشتاین، هامبورگ، نیدرزاکسن و برمن را درنوردید.

گفته می شود هامبورگ روز شنبه ۱۹فوریه شاهد اوج تندباد بود و سازمان هواشناسی آلمان سرعت باد را در برخی نقاط این کشور بیش از ۱۴۳کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

همچنین در ایالت نوردراین وستفالن و نیدرزاکسن بر اثر این طوفان سه تن جان خود را بر اثر توفان از دست دادند.

گفتنی است کارشناسان هواشناسی هشدار می‌‌دهند توفان زینپ تا آخر هفته ادامه خواهد داشت و علاوه بر آلمان برخی کشورهای اروپایی نیز از توفان سهمگین در امان نبودند.

در همین رابطه ایسنا نوشت: در آلمان همچنین یک مرد ۳۷ ساله و یک مرد ۵۵ ساله که در حال رانندگی بودند بر اثر سقوط درخت کشته شدند. در این کشور مدارس نیز در چندین ایالت تعطیل شدند و پلیس به ساکنان هشدار داده که در خانه بمانند و از حضور در پارک‌ها یا جنگل‌ها خودداری کنند.

گزارش‌ها حاکی است، شرکت ملی راه‌آهن آلمان اعلام کرد که قطارها در سراسر شمال آلمان ازجمله در هامبورگ، برلین و برمن متوقف شدند. شرکت هواپیمایی لوفتهانزا همچنین ۲۰ پرواز به مقصد هامبورگ، برلین و مونیخ که از فرانکفورت حرکت می‌کردند را لغو کرد.

                                                   افزایش تلفات طوفان ویرانگر در اروپا

جمهوری چک نیز تحت تاثیر این توفان شدید قرار گرفت و برق بیش از ۳۰۰ هزار خانوار بر اثر توفان قطع شد. همچنین وزش بادهای شدید، اختلالات گسترده‌ای در تردد بین شهرها ایجاد کرد و در یک سانحه رانندگی مرتبط با توفان سه کودک آسیب دیدند که به دلیل جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند.

در هلند هم وزش باد شدید سه نفر از جمله یک افسر پلیس را مجروح کرد.

همچنین شرکت هواپیمایی "کی ال ام" اعلام کرد که تقریباً ۱۷۰ پرواز از فرودگاه اسخیپول آمستردام به دلیل توفان شدید لغو می‌شود. موسسه هواشناسی هلند اعلام کرد انتظار می‌رود توفان بعدازظهر جمعه هلند را با وزش بادی به‌ سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت درگیر کند. از مردم سراسر این کشور خواسته شده که در صورت امکان در خانه بمانند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از سوی دیگر ارتش بریتانیا پس از اعلام وضعیت قرمز در مورد خطر جانی ناشی از تندبادهای شدید در جنوب غربی انگلیس و جنوب ولز، در حالت آماده‌باش قرار گرفت. ایرلند هم نسبت به وزش بادهای شدید و مخرب و احتمال وقوع سیل در سواحل هشدار داد.

بیشتر بخوانید

مهشید جوادی

یکی از سریال‌هایی که در ماه‌های اخیر روی آنتن شبکه دو رفت و توانست بخشی از مخاطبان را همراه خود کند سریال نوار زرد بود. بازی مهشید جوادی در این سریال سبب شده است تا اکنون نام این بازیگر نیز به ترند گوگل تبدیل شود.

 سریالی که فصل دوم آن در حالی پخش شد که بخش زیادی از بازیگران آن نسبت به فصل اول تغییر کرده بودند و نقش اصلی آن هم که در فصل پیش امیر آقایی آن را بازی کرده بود، این بار به بانیپال شومون سپرده شد تا نخستین تجربه جدی بازیگری او در تلویزیون هم با این سریال شکل گیرد.

طوفانی که آلمان را در نوردید و در ایران ترند شد/ کاربران ایرانی در جست و جوی نام سال جدید در گوگل/ سفر سحر قریشی به ترکیه در کانون توجه کاربران ایرانی/ قصیده گاو سفید چیست و چرا ترند شده است؟

مهشید جوادی هم که با سریال بچه مهندس شناخته شده بود، در این سریال ایفاگر نقشی بود که با سریال قبلی‌اش کاملاً تفاوت داشت و ژانر پلیسی دارد.

او خود در این باره به رسانه ها گفت: من عاشق ژانر پلیسی هستم و خیلی دوست داشتم که آن را تجربه کنم، از این جهت بابت بازی این نقش آن هم در یک سریال پلیسی هیجان زده هستم.

بیشتر بخوانید 

قصیده گاو سفید

قصیده گاو سفید فیلمی به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی محصول سال ۱۳۹۸ است؛ فیلمی که به تازگی ترند شده و مورد توجه افکار عمومی به ویژه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

خلاصه این فیلم به این صورت است که مینا زنی سی‌وپنج ساله که شوهرش به علت قتل عمد قصاص شده، اکنون زندگی سخت و بی‌رمقی را می‌گذراند. این شرایط زمانی پیچیده‌تر می‌شود که مردی نزد پلیس آمده با ارائه شواهد، اعترافاتی می‌کند که زندگی مینا را در مسیری جدید قرار می‌دهد.

طوفانی که آلمان را در نوردید و در ایران ترند شد/ کاربران ایرانی در جست و جوی نام سال جدید در گوگل/ سفر سحر قریشی به ترکیه در کانون توجه کاربران ایرانی/ قصیده گاو سفید چیست و چرا ترند شده است؟

اخیراً خبر رسیده است که سازندگان فیلم سینمایی توقیف و قاچاق شده «قصیده گاو سفید» تماشای آن را به هر طریق ممکن در ایران برای علاقه‌مندان بلامانع اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، «قصیده گاو سفید» فیلمی به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها، نویسندگی او و مریم مقدم و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی است که سال ۱۳۹۸ در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و مورد توجه نیز قرار گرفت.

اما با وجود درخواستی که برای دریافت پروانه نمایش ارائه شده بود، مجوزی صادر نشد تا اینکه هفته گذشته نسخه‌ای با کیفیت از فیلم به طور غیرقانونی پخش شد.

حالا بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم در نامه‌ای با انتقاد از سختی‌هایی که در دو سال گذشته متحمل شده و تلاش بی‌فایده‌ای که در این یک هفته‌ی سپری شده، برای گرفتن پروانه نمایش انجام دادند، بیان کردند که فیلم «قصیده گاو سفید» قاچاق شده و از این پس تماشای این فیلم در ایران و به هر طریق ممکن برای همه بلامانع است.

بیشتر بخوانید

 سال ۱۴۰۱ سال چه حیوانی است؟

همزمان با نزدیک شدن به پایان سال ۱۴۰۰ و قرارگیری در آستانه سال جدید، یکی از سوالات پرتکرار مردم در فضای مجازی و گوگل این است که سال ۱۴۰۱ سال چه حیوانی است؟

حتما تا حالا دیدید و شنیدید که هر سال را به یک حیوانی نسبت می دهند و با توجه به خصوصیات حیوان سال‌ها، خصوصیات و طالع بینی متولدین سال‌های مختلف را با توجه به حیوان سال تولدشان ارائه میدهند. سال ۱۴۰۱ نیز سال ببر است.

 

طوفانی که آلمان را در نوردید و در ایران ترند شد/ کاربران ایرانی در جست و جوی نام سال جدید در گوگل/ سفر سحر قریشی به ترکیه در کانون توجه کاربران ایرانی/ قصیده گاو سفید چیست و چرا ترند شده است؟

گفتنی است که لحظه آغاز سال شمسی در تقویم هر سال ایران دقیقا مقارن با لحظه رسیدن خورشید به نقطه اعتدال بهاری (برج فلکی حمل) می‌باشد؛ یعنی لحظه تحویل سال جدید شمسی زمانی است که فاصله خورشید از نقطه اعتدال بهاری صفر گردد. زمان تحویل سال ۱۴۰۱ (یک هزار چهارصد و یک هجری شمسی) و آغاز بهار طبیعت و نوروز باستانی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران برابر است با: ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ هجری شمسی مطابق ۰۸ شعبان ۱۴۴۳ هجری قمری ۲۰ مارس ۲۰۲۲ میلادی

بیشتر بخوانید

سحر قریشی

سحر قریشی یکی از بازیگران پرحاشیه سینما و تلویزیون ایرانی است که به تازگی دوباره به صدر اخبار به ویژه در شبکه های اجتماعی آمده است.

Image result for سحر قریشی + تابناک

گفته می شود، او با تازگی به ترکیه سفر کرده و همین سفر حالا مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

در همین رابطه رسانه ها نوشته اند حسین فرحبخش، تهیه‌کننده و کارگردان سینما پنجشنبه ۲۸ بهمن مهمان برنامه «سینما معیار» در رادیو گفتگو بود و از شایعه مهاجرت سحر قریشی گفت.

 او در بخشی از گفت‌وگوی خود با این برنامه رادیویی در مورد آن‌چه این روزها درخصوص مهاجرت سحر قریشی به ترکیه به گوش می‌رسد، توضیح داد: «سحر قریشی، دو، سه ماه قبل به من گفته بود که می‌خواهد ازدواج کند و تا جایی که می‌دانم الان فقط برای ازدواج از ایران رفته است و مهاجرتی در کار نیست.»

این تهیه‌کننده ادامه داد: «سحر قریشی، کشورش را دوست دارد و به ایران برخواهد گشت اما این که آن‌جا چه اتفاقی خواهد افتاد، الله اعلم. به او پیغام دادم کشور، نظام و اعتقاداتش را فراموش نکند و برگردد.» «سینمامعیار» با اجرا و سردبیری امیرعباس صباغ و به تهیه‌کنندگی محمدجواد طالبی، پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۴۰ از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
تابناک جان چقدرررررر خبرهای بیهوده و پیش پا افتاده ای را تیتر خبرهای خودت قرار میدهی . اصلا مگر سحر قریشی کی هست . ول کن این خبرهای چرت را . یک تعداد افراد بیکار و علاف پیگیری خانم قریشی هستند . متاسفم برات . ما شیر زنهای زیادی در این مملکت داریم که ناشناخته هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
به او پیغام دادم کشور، نظام و اعتقاداتش را فراموش نکند و برگردد.
...اعتقاداتش؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
سحر قریشی زن چندم تتلو میشه الان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
این همه هنرپیشه زن قوی داریم گه متاسفانه بعضی از کارگردانها قدرشان را نمیدانند و از هنرپیشه ضعیفی مثل این خانم استفاده میکنند معروفیت این خانم نه بخاطر هنرش نیست بلکه بخاطر فیلم های الکی که نقش ضعیف و بازی بسیار بدی دارد است زودتر برود مگر کارگردانها بخود بیایند واز هنرپیشه های زن بهتر و قویتر استفاده کنند
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
مجیدجان طوفان نه توفان. واژه طوفان اگرچه از توفیدن فارسی منشعب شده ولی این انشعاب در زبان عربی اتفاق افتاده و واژه طوفان در نتیجه عربی هست و باید با املا عربی نوشته شود. واژه هایی با املا فارسی نوشته میشوند که اساسا ریشه فارسی داشته باشند مثل اتاق، تهران و استاد که در عربی به صورت معرب اطاق، طهران و استاذ نوشته میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
سپاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
حالا فهمیدید که بغضی هر چه سرشان بیاید شاید حقشان باشد ؟تو این بدبختی سفر یک هنرپيشه دست چندم و ارتباطش با یک بیسروپا مورد توجه بعضی قرار میگیرد و زباله گردی آبرومندانه به هیچ چیزشان.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
خبر رو نگاه تورو خدا. از تابناک این خبر های بیهوده ه انتظار نمیره.
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات