بازدید 116407
با سی و هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین

انجام نخستین حمله هوایی اوکراین به خاک روسیه از شروع جنگ+فیلم/ازسرگیری مذاکرات نمایندگان اوکراین و روسیه/فراخوان ۱۳۵ هزار سرباز جدید روس/نشست سران اروپا و چین برای فشار علیه مسکو

سی و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ 01 April 2022

انجام نخستین حمله هوایی اوکراین به خاک روسیه از شروع جنگ+فیلم/ادعای انگلیس مبنی بر خسارت غیرمنتطره به روسیه در جنگ

بین الملل تابناک: سی و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نشست سران اروپا و چین برای ترغیب پکن به فشار علیه مسکو
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۸:۵۵

اتحادیه اروپا امروز(جمعه) نشست مجازی با چین برای ترغیب این کشور به فشار بر روسیه برگزار خواهد کرد.

به گزارش سایت روزنامه عربی۲۱، کلمن بون، وزیر فرانسه در امور اروپا گفت: نشست مجازی اتحادیه اروپا و چین بر ترغیب پکن برای فشار بر روسیه و عمل به اصول قوانین بین المللی متمرکز خواهد بود.

این نشست در سایه نگرانی غرب از نزدیک شدن پکن به مسکو برگزار می‌شود.

اتحادیه اروپا قصد دارد چین را قانع کند که به مسکو در برابر تحریم‌های غرب کمک نکند.

ارسلا فوندرلاین، رئیس کمیساریای اروپا و شارل میشل، رئیس شورای اروپایی مذاکرات مجازی با رئیس‌جمهور و نخست وزیر چین خواهند داشت.

حمله روسیه به سیلوهای غلات اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۸:۵۴

تصاویر آمریکایی که به دست رویترز رسیده است، خسارات وارده به یک مرکز نگهداری غلات را در شرق اوکراین نشان می‌دهد و حاکی از شدت حملات ارتش روسیه است، حملاتی که عرضه جهانی غذا را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این دو تصویر سیاه‌وسفید ساختمان‌های مستطیل شکل بلندی در شرق اوکراین دیده می‌شود، یکی صحیح و سالم در در ماه ژانویه و دیگری با سقفی خراب شده در ماه مارس.

یک مقام آمریکایی در اظهاراتی درباره این تصاویر غیرمحرمانه گفت، آمریکا اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد نیروهای روسیه مکررا تاسیسات ذخیره غلات در شرق اوکراین را تخریب کرده‌اند.

این مقام گفت: از اواخر ماه مارس دست‌کم شش تاسیسات ذخیره غلات در این حملات آسیب دیده‌اند.

وی افزود: آسیب بی‌ملاحظه روسیه به این سیلوهای غلات نمونه بارز تاثیر مستقیم جنگ پوتین بر غیرنظامیان اوکراین و تهدید آن علیه امنیت غذایی سراسر جهان است.

این مقام آمریکایی تصریح کرد، از آنجا که کشورهای آفریقا و خاورمیانه به غلات اوکراین وابسته هستند، تخریب این ذخایر غلات می‌تواند منجر به کمبود و نتیجتا افزایش قیمت غلات در این کشورهای آسیب‌پذیر شود.

شهردار کی‌یف: خطر مرگ بالاست، فعلا به کی‌یف برنگردید!
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۸:۵۳

شهردار کی‌یف، امروز (جمعه) اعلام کرد که نبرد شدیدی در شمال و شرق این شهر درگفته است و از غیرنظامیان خواست فعلا به کی‌یف نیایند.

به گزارش شبکه خبری اسکای، ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف در هشداری به شهروندان پایتخت اوکراین گفت، در حال حاضر خطر مرگ در کی‌یف «بسیار بالا» است و از غیرنظامیانی که قصد بازگشت به این شهر را داشتند، خواست دست‌نگه‌دارند.

این حملات در حالی آغاز شده که فرماندار منطقه‌ای کی‌یف پیش‌تر از عقب‌نشینی نیروهای روسیه از برخی مناطق حومه پایتخت خبر داده بود.

کلیچکو در هشدار خود به شهروندان کی‌یف گفت: خطر مردن در کی‌یف بسیار بالاست... پس به هرکسی که قصد دارد به کی‌یف بازگردد توصیه می‌کنم که لطفا کمی بیشتر صبر کند.

ازسرگیری مذاکرات نمایندگان اوکراین و روسیه
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۸:۴۰

دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که مذاکرات صلح میان این کشور و روسیه امروز از سر گرفته شد.

به گزارش تارنمای شبکه الجزیره انگلیسی، دفتر ریاست جمهوری اوکراین به نقل از "میخائیلو پودولیاک" مذاکره کننده اوکراین اعلام کرد که این مذاکرات میان نمایندگان کی‌یف و مسکو امروز به صورت آن لاین برگزار شد.

این مذاکره کننده اوکراینی جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نکرد.

مذاکره کنندگان دو کشور سه‌شنبه گذشته در ترکیه دیدار و گفت‌وگو کردند که پودولیاک ان را مثبت ارزیابی کرده بود.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز امروز اعلام کرد که مسکو در حال آماده کردن پاسخ خود به پیشنهادهای مطرح شده در مذاکرات سه‌شنبه گذشته است.

اردوغان: برای میزبانی پوتین و زلنسکی تلاش می کنیم
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۸:۳۵

رئیس جمهوری ترکیه از تلاش کشورش برای میزبانی نشست روسای جمهور روسیه و اوکراین خبر داد و گفت که دوطرف در این باره رویکرد مثبتی دارند.

به گزارش پایگاه خبری النشره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز جمعه در سخنانی تصریح کرد: ما برای میزبانی نشستی با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین و تعیین زمان آن تلاش می کنیم و آن دو رویکرد مثبتی در این زمینه دارند.

قرار است امروز روسای جمهور ترکیه و روسیه با یکدیگر تماس تلفنی داشته باشند.

فراخوان ۱۳۵ هزار سرباز جدید روس
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۴:۰۴

ولادیمر پوتین، تحت فراخوان سالانه روسیه به خدمت سربازی در فصل بهار، در فرمانی ۱۳۵ هزار سرباز جدید را به خدمت فراخواند، اما وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این فراخوان با جنگ اوکراین ارتباطی ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پنج هفته پس از آغاز حمله‌اش به اوکراین صادر شده است. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اما تصریح کرد که هیچ یک از این سربازان به «مناطق ناآرام» اعزام نخواهند شد.

مسئله حضور سربازان وظیفه در جنگ موضوع بسیار حساسی است. در ۹ مارس، وزارت دفاع روسیه تایید کرد که برخی از این سربازان وظیفه به اوکراین فرستاده شده‌اند. این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه این مسئله را به تکرار تکذیب و تاکید کرده بود که تنها سربازان حرفه‌ای و افسران ارتش اوکراین اعزام شدند.

در آن زمان، سخنگوی پوتین گفت که او به دادستان‌های ارتش دستور داده تا کسانی را که از دستور وی در خصوص عدم اعزام سربازان وظیفه به منطقه جنگی سرپیچی می‌کنند، شناسایی و مجازات کند.

بر اساس فرمان پوتین، فراخوان سالانه خدمت سربازی روسیه در فصل بهار که از یکم آوریل تا پانزدهم ژوئیه در جریان خواهد بود، مردان ۱۸ تا ۲۷ ساله را در بر خواهد گرفت.

شویگو گفت، افراد فراخوانده شده، در اواخر ماه مه به پایگاه‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده اعزام خواهند شد.

او در اظهاراتی که در وبسایت وزارت دفاع روسیه منتشر شد، تصریح کرد: اکثر کارکنان ارتش به مدت سه تا پنج ماه تمرین نظامی خواهند داشت. بگذارید تاکید کنم که این سربازان تازه‌وارد به مناطق ناآرام اعزام نمی‌شوند.

این در حالیست که میخائیل بنیاش، یکی از وکلای چندین عضو گارد ملی روسیه که از شرکت در جنگ اوکراین سر باز زدند، گفت، بر اساس قوانین روسیه، سربازان تازه‌وارد می‌توانند پس از چند ماه آموزش، به اوکراین اعزام شوند.

ادعای انگلیس مبنی بر خسارت غیرمنتطره به روسیه در جنگ
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۳:۱۶

بر اساس آخرین ارزیابی ادعایی وزارت دفاع انگلیس از تحولات اوکراین، روسیه خسارت غیر منتظره‌ای را در جنگ اوکراین متحمل شده است.

وزارت دفاع انگلیس بامداد جمعه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد؛ روسیه در حال گسیل عناصری از نیروهای خود از گرجستان برای تقویت تهاجم به اوکراین است.

در این بیانیه آمده است که بین یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار تن از این نیروها در حال سازماندهی مجدد در سه گروه تاکتیکی هستند.

طبق ارزیابی ادعایی وزارت دفاع انگلیس، بعید است که روسیه قصد داشته باشد نیروهای کمکی جدیدی را مستقر کند و این نشان دهنده خسارات غیرمنتظره ای است که در طول جمله به اوکراین متحمل شده است.

سفر رئیس پارلمان اروپا به اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۲:۵۵

رئیس پارلمان اروپا به نشانه حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، راهی کی‌یف می‌شود. این دومین سفر یک مقام اروپایی به اوکراین طی یک ماه گذشته است.

 روبرتلا متسولا با اعلام این خبر در حساب توئیتری خود نوشت که پارلمان اروپا «جنگ پوتین» را محکوم کرده و با همه کسانی که در جریان درگیری‌ها در اوکراین گرفتار شده اند، ابراز همبستگی می کند.

وی افزود: "پیام اروپا واضح است. وقتی کسانی که در خیابان برای ارزش‌های ما می‌جنگند تا ماشین جنگی پوتین را پایین بیاورند، ما ایستاده‌ایم و نگاهمان را برنمی‌گردانیم. "

این سفر چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که «ماتئوش موراویسکی» نخست‌وزیر لهستان، «پتر فیالا» رهبر جمهوری چک و «یانز یانسا» نخست‌وزیر اسلوونی، در اوایل ماه گذشته میلادی به پایتخت اوکراین سفر کردند.

روسیه: اقدامات ضدروسی اتحادیه اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۲:۵۴

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو اقدامات دشمنانه اتحادیه اروپا را بی پاسخ نمی گذارد اما امیدوار است که بروکسل بفهمد تقابل به نفعش نیست.

 نیکلای کوبرینتس مدیر همکاری اروپایی در وزارت خارجه روسیه در گفت و گو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک خاطرنشان کرد: تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بر روی زندگی مردم عادی اروپا اروپا تاثیر منفی گذاشته است.

وی با طرح این سئوال که آیا ملت های اروپایی حاضرند برای کشته شدن شهروندان بیشتری در اوکراین و تبدیل اروپا از یک منطقه باثبات به یک منطقه جنگی هزینه کنند، گفت: فکر نمی کنم نظر مردم اروپا این باشد.

انجام نخستین حمله هوایی اوکراین به خاک روسیه از شروع جنگ

یک مقام منطقه‌ای روس گفت که دو بالگرد نظامی اوکراین، روز جمعه به یک انبار نفت در شهر «بلگورود» روسیه حمله کردند که به نوشته رویترز، اولین اتهام حمله هوایی اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو علیه کی‌یف است.

به نوشته رویترز، تصاویر منتسب به این حمله که در فضای مجازی منتشر شده، چیزی شبیه شلیک چند موشک از ارتفاع پایین و به دنبال آن یک انفجار را نشان می‌داد. این خبرگزاری افزوده که نتوانسته این تصاویر را تایید کند.

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار این منطقه در تلگرام نوشت: بالگردها پس از عبور از مرز در ارتفاع پایین به تاسیسات حمله کردند. وی افزود که آتش‌سوزی منجر به زخمی شدن دو کارگر شد، در حالی که برخی از مناطق در این شهر نزدیک مرز اوکراین، در حال تخلیه بودند.

تعداد بازدید : 7857

طبق این گزارش، با این حال، شرکت نفت روسی «روسنفت» (Rosneft) که مالک این انبار است، در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که در این آتش‌سوزی به کسی آسیب نرسیده؛ هرچند هیچ اطلاعاتی در مورد علت آن ارائه نکرد.

در همین حال، برخی رسانه‌های غربی در ادعایی، احتمال عملیات پرچم دروغین از سوی روسیه را مطرح کرده‌اند. غربی‌ها ادعا می‌کنند روسیه قصد دارد حملات «پرچم دروغین» را به عنوان توجیهی برای ادامه جنگ علیه اوکراین ترتیب دهد.

به نوشته رویترز، یک انبار مهمات در نزدیکی بلگورود روز چهارشنبه آتش گرفت و باعث یک رشته انفجار شد. در آن زمان، گلادکوف گفته بود که مقامات روس منتظرند تا وزارت دفاع روسیه علت آن را مشخص کند.

روسیه مقامات ارشد اتحادیه اروپا را در لیست سیاه قرار داد

ولادیمر پوتین، تحت فراخوان سالانه روسیه به خدمت سربازی در فصل بهار، در فرمانی ۱۳۵ هزار سرباز جدید را به خدمت فراخواند، اما وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این فراخوان با جنگ اوکراین ارتباطی ندارد.

به گزارش رویترز، این دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پنج هفته پس از آغاز حمله‌اش به اوکراین صادر شده است. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اما تصریح کرد که هیچ یک از این سربازان به «مناطق ناآرام» اعزام نخواهند شد.

مساله حضور سربازان وظیفه در جنگ موضوع بسیار حساسی است. در نهم مارس، وزارت دفاع روسیه تایید کرد که برخی از این سربازان وظیفه به اوکراین فرستاده شده‌اند. این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه این مساله را به تکرار تکذیب و تاکید کرده بود که تنها سربازان حرفه‌ای و افسران ارتش اوکراین اعزام شدند.

در آن زمان، سخنگوی پوتین گفت که او به دادستان‌های ارتش دستور داده تا کسانی را که از دستور وی در خصوص عدم اعزام سربازان وظیفه به منطقه جنگی سرپیچی می‌کنند، شناسایی و مجازات کند.

بر اساس فرمان پوتین، فراخوان سالانه خدمت سربازی روسیه در فصل بهار که از یکم آوریل تا پانزدهم ژوئیه در جریان خواهد بود، مردان ۱۸ تا ۲۷ ساله را در بر خواهد گرفت.

شویگو گفت، افراد فراخوانده شده، در اواخر ماه می به پایگاه‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده اعزام خواهند شد.

او در اظهاراتی که در وبسایت وزارت دفاع روسیه منتشر شد، تصریح کرد: اکثر کارکنان ارتش سه تا پنج ماه تمرین نظامی خواهند داشت. بگذارید تاکید کنم که این سربازان تازه‌وارد به مناطق ناآرام اعزام نمی‌شوند. این در حالی است که میخائیل بنیاش، یکی از وکلای چندین عضو گارد ملی روسیه ـ که از شرکت در جنگ اوکراین سر باز زدند ـ گفت: بر اساس قوانین روسیه، سربازان تازه‌وارد می‌توانند پس از چند ماه آموزش، به اوکراین اعزام شوند.

رئیس جمهور اوکراین دو فرمانده ارتش را به اتهام خیانت برکنار کرد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد، دو فرمانده ارتش این کشور را به اتهام خیانت به اوکراین برکنار کرد.

به گزارش "سی ان ان"، وی پنجشنبه شب در پیام ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی پخش شد گفت: امروز یک تصمیم دیگر در ارتباط با ضد قهرمانان گرفته شد. اکنون من وقت برخورد با تمام خائنان را ندارم، اما به تدریج همه آن‌ها مجازات خواهند شد.

این دو فرمانده نائوموف آندری اولهوویچ رئیس اداره امنیت داخلی سرویس امنیتی اوکراین و کریوروچکو اولکساندروویچ رئیس دفتر سرویس امنیتی اوکراین در منطقه خرسون هستند که از سمت خود برکنار شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴۸
پوتین باخت. بدجوری هم باخت. حتی دیگر در دنیا ارزش یک ساندیس هم ندارد. وای به حال کسانی که برای یک ساندیس هنوز به او امید دارند و از او و جنایاتش دفاع میکنند.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
کمتر منوتو و سعودی نشنال ببین، متوهم بدبخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
یعنی شما پیرزن پیرمردهای آلبانی چقدر بیکارید خداییش! تو الان باید وقتت رو با نوه هات بگذرونی. باعث تاسفه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
امیر جان. در واقعیت تغییری حاصل نمیشود. میلیون بار بگویید غربگدا یا متوهم و..... این واقعیت هست که مردم را به خود جذب می کند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
امیر هموطن
کاش پرچم ایران عزیز در کنار اسمت نبود. لطفا یادت باشد آخرین کشوری که خاک ایران را غصب کرد روس ها بودند. آن زمان هم بهانه داشتند و امروز هم بهانه ای دیگر دارند و به اکراین حمله کردند. حامی صدام همین روسها بودند. روسها همان هستند ولی دولت مردان ما با تصمیمات غلط گاهی آمریکا
گاهی روس گاهی چین گاهی این گاهی آنرا منجی میدانند.
کمی بفهمیم و هم دیگر را نکوبیم و عقلمان به این برسد که من و تو بایست حامی هم باشیم .
یقین بفهم که هیچ کسی در دنیا به اندازه ایرانی ها از هر جناحی که باشند منافعاشان در یک جهت نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
امیر آقا بیخودی سنگ دمپایی (پوتین) کمونیست کودک کش دو دره باز را به سینه نزن. یکی از کسانی که در نابود شدن اقتصاد ایران نقش اساسی را ایفا کرده است همین دمپایی کمونیست است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
اگر ساندیس ایرانی و وطنی بخوری خیلی شرافت داره تفاله های مونده در سطل اشغال آمریکا و غرب را بخوری
عزت پیمانی
| Netherlands |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
چشم امیرخان میشنیم رسانه ملی رو میبینیم واخباردرست وکرامات جناب دمپایی رو از اونجا دریافت میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
اونی باخت که گفت میام جلو و نیومد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
پوتین به اوکراین نباخت او مواظب پوست موزی که چین و امریکا زیر پاش انداختند نبود البته من قبلش گفته بودم متاسفانه گوش شنوایی نداشت
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
ببخشید برادر الان دیگه مثل قدیم کسی تلویزیون نگاه نمیکنه که منوتو ایران اینترنشنال ببینه الان هرکسیک
گوشی دستشه تمام اخبارو میبینه
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
الان اطلاع داد پوتین خودشو از طبقه شصتم پرت کرد پائین
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
من همیشه به همه سفارش می کنم که این شبکه های تلویزیونی رو نگاه نکنین.، چون ناخودآگاه خط فکریتون عوض میشه



ولی خطاب به امیر

همون اول کار پوتین با غرور بیجا، بدجور توی تله انگلیس و امریکا افتاد
متوهم تو وهمفکران تو أند

کمی تفکر
اقتصاد روسیه به پرتگاه رفت
دارایی های خارجی روسیه در اروپا و امریکا، صرف حل مشکلات اقتصاد اروپا و امریکا خواهد شد
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
سطح درک یه غربگدای بی سواد و درمونده کلا این کلمات رو شامل میشه
ساندیس
سایبری
بیشتر از این جماعت توقع نداشته باشید
چند روز دیگه جنگ اکراین هم تموم بشه و روسیه به اهدافش برسه بازم این جماعت دم از پیروزی اکراین میزنن
به امید پاک شدن خاک مقدس ایران از این جماعت بیمصرف
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
خودت یه بار جمله ت رو مرور کن
حتی توان اینو نداری که یه جمله نسبتا با معنی و مرتبط باهم بیان کنی
بی سوادی و در عین حال پر ادعا بودن از خصوصیات بارز شماست
من فقط میان تو تابناک به شما جماعت بی سواد غرب گدا بخندم و برم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
کمتر ساندیس گرایی کن بدبخت برو عین بقیه مردم کار کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
بدبخت تویی که چشاتو رو واقعیت ها بستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
به ساندیس توهین کردی و ساندیسی ها رو ... ناراحت کردی
یه نمونش بالا
مقاومت قهرمانانه مردم اکراین به رهبری یک کمدین ولی یک میهن دوست واقعی باعث شد که تاریخ عوض شود و روسیه تبدیل به یک کشور معمولی و فقیر ولی مسلح به بمب اتمی مانند کره شمالی بشود و حالا حتی چین هم غیر ممکن است که به فکر اشغال نظامی تایوان بیافتد. ضمنا تانک هم برای همیشه در جنگهای مدرن با وجود موشکهای ضد تانک ذوبین یا همان جاولین بی مصرف شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
کمدین باش ولی با رای تمام مردم بر مسند قدرت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
این نظر توی غربگداست که نشستی تو ایران امنتی داری این حرفها رو میزنی مردم اوکراین هز دلقک یهودی مهره غرب تنفر دارن
تاریوردی
| Netherlands |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
کمدین بودن مگه بده؟ یه رییس جمهوری بود همین الانشم هرکشوری میره خبرنگارهای نشریات فکاهی دنبالش راه میافتن برای عکس ومصاحبه تا تیراژشون بره بالا.
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
چارلی چاپلین هم کمدین بود..ولی حرف درد مردمو با فیلماش میزد.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
چند سال دیگه اربابت آمریکا مثل یه کشور معمولی و غیر ابرقدرت میشه
از الان برو دنبال یه ارباب دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
دماغ سوخته پوتین و نوکران بدبختش را خریداریم

البته به قیمت تمام شده مفت و بی ارزش!!!!!!!!!؟؟؟

خخخخخخخخخخخخهههههههههههاااااااااااااااا
این تازه اولشه. تا زمانیکه پوتین سر کار باشد مردم روسیه باید با پیشرفت و دنیا و رفاه خداحافظی کنند و فقیر ترین کشور اروپا و حتی به مراتب از همسایه سابقا فقیر خود یعنی چین فقیر تر بمانند و دهها سال زمان می برد تا خساراتی که تصمیم اشتباه پوتین بر ملت روسیه تحمیل کرد جبران شود. کمترین ان این است که سی سال اینده سالی 30 میلیارد دلار باید بابت خسارات به اکراین و اقتصاد جهانی بپردازند. وقتی ملتی نتوانند قدرت را با نظارت علمی محدود و پاسخگو کند فاجعه افریده میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
من روسیه از گرسنگی بمیرن بهتره تا مهره های غرب کشورشون رو بگیرن
اگر الان از ساندیسی ها بپرسید که نتیجه این همه هزینه و خسارات و تلفات و بدنامی برای روسیه چه بود خواهند گفت: اگر پوتین به اکراین حمله نمی کرد الان داعش مسکو را گرفته بود! همانطور که ملا نصر الدین گفته بود که اینجا که من هستم مرکز زمین هست و اگر کسی باور ندارد متر کند!
پاسخ ها
جمیل
| Netherlands |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
داعش محصول مشترک چندکشورازجمله خودروسیه بود.ولو سازنده هاش هرکدوم هدف خاص خوشونو داشتند.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
حمیل جان. ولی یکی از کارکردهای داعش برای پوتین و دوستان پوتین این است که هر کسی انتقاد کند می گویند اگر پوتین و ما نبودیم داعش خورخوره امده بود ها!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
ناتو از داعش بدتره اگه روسیه حمله نمیکرد الان ناتو تو مرز روسیه پایگاه اتمی زده بود
رائف علی اکبری
| Netherlands |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
ساندیسی ها سرخودچیزی نمیگن یعنی عقلشون به این چیزا قد نمیده.بزرگاشون به اونا میگن اوناهم دستوراتو اجرا میکنن.حالا دستورممکنه حمله به زنان باشه یا تایپ
نظرات فضایی درسایتها.
واقعا بگردید ببینید که پوتین چه جنسی می زند و چه کسانی چابلوسی او را می کنند که اصلا از واقعیت بطور کامل منفک شده. بنا بر های و هوی زیاد پوتین و قانونی که تصویب کرده بود و صدا و سیمای مسکو حسابی ان را تبلیغ کرده بود از امروز جمعه کشورهای اروپایی یا باید برای خرید گاز روسیه روبل بپردازند و یا پوتین صادرات گاز به اروپا را قطع می کند. پوتین نمی داند که اگر اینکار را بکند برای همیشه اروپا واردات نفت وگاز روسیه را قطع می کند و دیگر روسیه به فقیر ترین کشور در اروپا و بین همسایگان خشکی و دریایی خود( به غیر از ایران و کره شمالی!) تبدیل خواهد شد. اروپایی ها هم گفتند پس منتظر باشد تا بیاییم از بانک مرکزی روسیه روبل بخریم تا گاز ازت وارد کنیم! ولی پوتین با یک وقاحت مثال زدنی اعلام کرد که وارد کنندگان اروپایی را از قانون پرداخت روبل مستثنی! می کند. حتما فقط دوستان مانند ایران باید روبل بپردازند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
اره بابا پوتین عقلش کمه ولی تو خوبی و خیلی بارته. اصلا شما خدایی و نصف پیامای این صفحه هم خودت دادیو گاها به حرف خودتم ریپلای زدی. بابا ایول سیاستمدار کی بودی تو باهوش خان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
"پوتین چه جنسی می زند"
ساندیس تگری با تریاک ناب افغانستان....
ارباب پوتین فکر نمی کرد در چنین باتلاق خفت باری گرفتار بشه
دیکتاتورهای بیچاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
دیکتاتور اربابت یهودی های امریکا هستن که دارن به کا دنیا دیکته میکنن وگرنه پوتین نهایت دیکتاتور روسیه باشه اما اربابت دیکتاتور جهانیه
ساندیسی ها خیلی زوز نزنید. دنیا که ایران نیست که یک طرفه بگوینند ما بهترینیم و خوش باشید. سال پیش چنین روزی ارزش پول اکراین 28 واحد در برابر دلار بود. امروز با وجود جنگ وحشتناک روسیه و به هم ریختن اقتصاد ارزش پول اکراین برابر 29 واحد در برابر دلار هست! یعنی اصلا تقریبا تغییر نکرده! ولی سال پیش ارزش روبل پوتین از 67 روبل حتی به 140 روبل هم رسید و الان در حدود 90 روبل هست. تازه این اولشه. با فروپاشی و شکست ارتش روسیه و عقب نشینی پوتین و باقی ماندن تحریم تا یکی دو سال دیگر ارزوی مردم روسیه این است که از بهشت پوتین فرار کنند تا خود را به اکراین برسانند!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
بهتر خوب ببینید
تازه اولشه
الان ذخیره نفت جهان داره مصرف میشه
شش ماه دیگه معلوم میشه چه خبر میشه
امریکا نشون داد متحد خوبی نیست
و شمای فکر می کنید پوتین باخته شب دارزست قلندر بیدار
کریم باقری
| United States of America |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
پسر قیمت پول اوکراین اگه ثابت مونده به خاطر اینه که غرب پشتش هست.اگه این مورد رو لحاظ کنی مسله حله
نابود باد پوتین کودک کش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
دیکتاتور ۶۰ سانتی
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
این کودک کش خیلی تکراری شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
و نوکران و چاکران و دستمال بدستان فلکزده و بیچاره

، که سالها خودشان را با ریا کاری مخفی کرده بودند

ولی الان رسوای داخل و خارج شده اند . و تشت

رسوایی شان از بام کاخ پوسیده کرملین افتاده پایین
ساندیسی ها خیلی زوز نزنید. دنیا که ایران نیست که یک طرفه بگوینند ما بهترینیم و خوش باشید. سال پیش چنین روزی ارزش پول اکراین 28 واحد در برابر دلار بود. امروز با وجود جنگ وحشتناک روسیه و به هم ریختن اقتصاد ارزش پول اکراین برابر 29 واحد در برابر دلار هست! یعنی اصلا تقریبا تغییر نکرده! ولی سال پیش ارزش روبل پوتین از 67 روبل حتی به 140 روبل هم رسید و الان در حدود 90 روبل هست. تازه این اولشه. با فروپاشی و شکست ارتش روسیه و عقب نشینی پوتین و باقی ماندن تحریم تا یکی دو سال دیگر ارزوی مردم روسیه این است که از بهشت پوتین فرار کنند تا خود را به اکراین برسانند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
دنیا دست اربابته غربگدا اما به لطف ایران میزان زیادی از قدرت گلوبالیستی اربابت آب رفته و به زودی دنیا میوفته دست ایران و چین و روسیه
ناشناس
| Romania |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
خودتو کشتی غربگدا بی چاره تو هر خبری میایی این چرت و پرت ها رو میگی تو اگه غیرت داشتی آمریکایی که کشورت رو تحریم کرده تا از گرسنگی بمیرن یقه پاره نمیکردی
ولادیمیردمپایی اولش اصلا فکرشم نمیکرد اینطوری تو باتلاق بره.فکرکرده بود 3-4 روزه کارتمومه واینم قهرمان ملی روسها میشه.اگر اولش میدونست که شروع جنگ دست اونه ولی دیگه پایانش دست او نخواهدبود این افتضاح تاریخی برای روسیه رو بار نمیاورد.
پاسخ ها
نادری پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
دمپایی را خیلی خوب اومدی. خیلی خندیدم. واقعا آفرین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
تو از کجا میدونی آخه. اتفاقا روسیه اول فقط میخواست دونتسک رو بگیره اما دید مقاومتی نیست سه روزه تا نزدیکی کیف رسید که غرب سریع تروریست های معروف خودش در سوریه رو فرستاد اوکراین جنگ چریکی
محمد
| United States of America |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
ولادیمر دمپایی
میبینم نوچه های غربگدا خوب دارن ماموریتشونو انتجام میدن و کامنت میگذارن
پاسخ ها
مشهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
بنظرشما نوچه گی روس و چین بهتر هست
شما یک فوتبال نمیتونید مدیریت کنید خیلی پررویی میخواد نظر
هم بدهید
فعلا که طالبان ایرانی بشدت در حال سبقت از نو افغانی ان است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
کاش فقط غربگدا بودن سرداران البانی نشین و جنایتکاران بین المللی ورشکسته هستند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
امیر حان. حتی در اینجا هم ثابت شد که دلار بیشتر از روبل کارایی دارد. اخر هفته هست و بابت این کامنت ها خطی 50 سنت می گیریم! دلت هم بسوزه که باید بابت هر خطی یک روبل بگیری!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
داداش دیگه حقیقته دیگه چه غربگدایی آخه. نمی بینی مثل خر تو خنس گیر کرده. نمی بینی واقعا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
جنایت های پوتین دیکتاتور کودک کش مستبد رو دیدم و به غربگدا بودن خودم میبالم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
فکر کردی مجاهدین خلق تو البانی نشستن چیکار میکنن؟ مبارزه مسلحانه میکنن؟ تنها کارشون این روزا همین کامنت بازیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
درد و بلای غربگداها بخوره توی سر روس گداها و چین گداها
شهریار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
ساندیست رو بخور، از دهن افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
پوتین یه وقت ناراحت نشه
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
به کسی که وجود و ناموس و کشورش را با ساندیس تاخت زده چه می شود گفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
آقای شرقگدا چرا از واقعیت فرار میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
بابا اینا همشون از اسرائیل و اینور اونورن چند روز پیش یکیشون با آی پی اسرائیل کامنت گذاشته بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
شرق گدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
میبینم بعضیا شرافتو به یه ساندیس فروختن رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
شما نوکر کی هستی؟
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
اولا شما اون بالا فحاشی کردین چون منطقی غیر از زور بلد نیستین.
دوما شما هم وطن فروش وابسته به روسیه هستین که اگر یک درصد مفهوم وطن رو می دونستی اینجوری حراف نبودی!
شعار نه شرقی نه غربی را امثال شما نابود کردین
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
خب شما واقع گرا . نظر بزار ببینیم چند تا رای میاری !
برای اینکه بدانید پوتین ملت روسیه و ارتش روسیه را در چه شرمساری ملی فرو برد فقط باید حدس بزنید بزرگترین نیاز و درخواست روسیه از چین در این روزها در ارتباط با جنگ در اکراین چیست؟! شاید گمان ببرید مهمات یا پول یا کمک اقتصادی! ولی هیچکدام. فوری ترین و ضروری ترین درخواست پوتین از چین این است که چین غذا! به روسیه کمک کند. پوتین با غرور و بی فکری محض 200 هزار نفر سرباز و نظامی را بدرون میدان نبرد در اکراین فرستاده. تصورش پایان دو هفته ای نبرد بود و ارتش روسیه برای ان تدارک دیده بود. ولی الان رسیده به هفت هفته. دویست هزار نیرو برای سه وعده غذا نیاز به 600 هزار وعده غذایی دارد. روسیه و تدارکات ارتش روسیه توانایی تامین 600 هزار وعده غذایی در روز برای رساندن به عمق خاک دشمن ندارند. تمام امید پوتین این است که چین که استاد تولید انبوه همه چیز از جمله غذای اماده هست بتواند پوتین و ارتش در گل مانده او را از بی غذایی نجات دهد! البته چین هم مانندهمیشه برای فرار از تحریم غرب بهانه اورده . خودتان تا اخر سرنوشت پوتین و ارتش روسیه در اکراین را حساب کنید!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
نادان غربزده روسیه بزرگترین تولید کننده غله و غذای جهان است چه کسی این اراجیف را در ذهن بیمار شما کرده؟
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
مگه این ۲۰۰هزار سرباز تو پادگانهایشان ۳وعده غذا نمیخوردند؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
کل نیروهای روسیه برای اکراین یکصد هزار نفر هست که هنوز همگی وارد اکراین نشدند. شما و رفقاتون در بقیه کامنتها بشدت دست و پا میزنید
یکسری فکر می کنند پوتین باخت اما این اظهار نظرها خیلی احساسی می باشد چون که اوکراین از شمال و جنوب و ‌شرق در محاصره کامل می‌باشد و استراتژیک ترین مناطق اوکراین در تصرف روسیه می باشد و اما روسیه نتوانست شهر کیف و خارکف را تصرف کند و هم چنین حکومت زلنسکی را بعلت مقاومت زیاد سرنگون کند اما تمام زیر ساخته‌ای اوکراین و ارتش در روزهای اول نابود شدند و حکومت اوکراین را تنها جنگ های چریکی و دفاع مردمی سرپا نگاه داشته است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
جماعت عیاش و خوش گذران اسلاو ،یک کشور ۱۰۰ ساله و جنگ چریکی ؟نه برادر نصف اوکراینی ها فرار کردن این جماعت اهل وتکا مرد جنگ نیستند این تبلیغات غربی ها و جنگ روانی انهاست کمی صبر کن میبینی
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
کوروش جان. از نظر شما باخت یعنی چه؟ حتی نقشه اکراین را هم نگاه نمی کنید. کجای ان محاصره هست. بزرگترین و مهمترین بندر شوروی و حالا اکراین همان شهر اودسا هست که نیروهای روسی حتی نتوانستند به 100 کیلومتری ان برسند. مرزهای اکراین در غرب هم که اعضای ناتو از جمله لهستان و رومانی و مجارستان و اسلواکی هستند همه باز هستش. این روسیه و پوتین هست که عملا با تحریم محاصره اقتصادی شده. فقط به عنوان مشت نمونه خروار. قبل از جنگ در اکراین 110 فروشگاه مکدونالد کار می کرد. ولی بدلیل جنگ فعالیت انها متوقف شده. ولی با تحریم خود خوانده شرکتهای بزرگ غربی فقط یک قلم 850 فروشگاه مکدونالد و 900 فروشگا کی اف سی و 400 فروشگاه برگرکینگ و.... بسته شدند و دهها هزار از کارکنان انها بیکار شدند. میزان باختی که پوتین به ملت روسیه تحمیل کرد در کتابهای تاریخ خواهند نوشت. در بهترین و خوشبینانه ترین حالت پوتین روسیه تاریخی را که دولتها و نظامها را در چین و دنیا تغییر میداد تبدیل به مستعمره ضعیف و حقیر برای چین کرد که بدون حتی یک تیر حالا چینی ها نفت و گاز و ذغالسنگ و اهن و.... روسیه را نصف بها میخرند و به سر ملت روسیه هم منت می گذارند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
این غربگداها اصلا نقشه جنگ رو نگاه نمیکنن فقط چشمشون به دهن رسانه های اربابشونه
اسمت کوروش نیست
| Singapore |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
احمق باخت روسیه ازجنبه سیاسی وژئوپلتیک بود که تمام محاسبات تزار اشتباه دراومد.هرچند ازنظر نظامی هم دومین ارتش دنیا درمقابل یک کشور تقریبا بدون ارتش سنگین مثل ...تو گل گیرکرده.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
در این صورت ارزش دفاع قهرمانانه مردم وطن دوست اوکراین بیشتر مشخص میشود
حسین
| Germany |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
نگران نباش... ششصد میلیارد دلار دارایی روسیه توی بانک های غربی که بلوکه شده به زودی با حکم دادگاه های بین المللی به اکراین داده میشه. البته متاسفانه پول هرگز نمی تونه بیگناه هایی رو که روسیه کشته به زندگی برگردونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
حالا شما چرا از روسیه دفاع می کنید؟
ایرانی
| Netherlands |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
جنگی که الان روسیه با اوکراین شروع کرده تمام نقشه ان 20 سال پیش توسط نغزهای متفکر در اوگا و امریکا کشیده شده است ونتیجه ان 100 سال کشور روسیه
. رابه عقب می برد
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
این کسانی که احساسی نظر میدن حافظه شون از ماهی قرمز هم کوتاه تره
چه توقعاتی داری شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
امریکا و اروپا دو هزار میلیارد دلار از پولهای پوتین

دمپایی و رفقای مافیایی دزدش توقیف کرده است

و پس از خاتمه جنگ با انتقال آن دلار ها به اوکراین

تمام خسارات جنگ را به بهترین شکل و بهترین نقشه

مدرن و عالی ترین مصالح خواهد ساخت

پوتین دمپایی ، بیچاره و فلکزده دائم الخمر باید به گدایی زندگی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
مایل به ماله؟؟؟؟
با توجه به وضعیت جغرافیایی ووسعت بسیارزیاد روسیه که 80 درصد آنرا سرزمینهای اشغالی توسط تزارها طی قرون 17-19 میباشد ونارضایتی ملیتهای اسیر دراین کشور متشکل ازتکه های بزور بهم چسبیده مطمئنا غرب بدنبال تجزیه روسیه خواهدبود.بخصوص که ملیتها بشدت معترضند که چراماباید تاوان دیونگی های تزارروسیه رابدهیم.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
اگر چنین اتفاقی به فرض محال روی دهد پوتین قبل ان کل غرب را بمباران اتمی و نابود خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
روسیه باید تکه تکه شود و از دست پوتین دیوانه دیکتاتور خلاص شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
ملت روسیه عاشق پوتین هستن که هی بهش رای میدن
کیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
با پرچم شیطان بزرگ ،دارین نظر افاضه می کنین ،مجبور هستین ای حرفها را بزنین ،چون پوتین خانه شیشه ای امپراتوری دروغی غرب وناتو را شکسته و پایان برتری وهژمونی امریکا و غرب را شروع کردند ،پوتین واقعیت وفریب کاری غرب و امریکا را خوب می داند ،اگر ۶ ماه دیکر صبر کرده بود با عضویت اوکراین در ناتو و استقرار سلاح های هسته ای در انجا پوتین دیگر جرات نداشت به زلنسکی بگوید بالای چشمت ابروست .پوتین مثل تو به وطن ومردم خودش خیانت نکرد،ونیز به روس های شرق اوکراین . اتفاقا یک شخصی باید معادلات جهانی را تغییر می داد که رهبر معظم ما با موشکهای به عین الاسد ان را شروع نمودند و الان جناب پوتین ان را ادامه می دهند ،وبا حضور چین در این اردوگاه امریکا وناتو کف روی اب می شوند .ی
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
به امید شکست روسیه و تجزیه این کشور و رفع خطر این همسایه خطرناک برای ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
تجزیه روسیه به هفتاد کشور را در پیش رو داریم انشالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
نقشه جدید روسیه که به ۱۳ کشور مستقل تبدیل خواهد شد

را چند روز پیش یک موسسه جغرافیایی سیاسی و به زبان فنلاندی نروژی منتشر کرده است

پوتین با ندانم کاری و خودخواهی و توهم بیمار گونه دشمن انگاری و لجاجت های دیوانه وار خود

روسیه را نابود کرد و آه و ناله و نفرین مادران داغدار

شهرهای اشغال شده شمالی ما ، بالاخره دامن روسها

را گرفت ، خدایا عظمتت را شکر
سلام
نظرات سطحی و بسیار ساده بینانه
من طرفدار هیچ کشوری از غرب تا شرق نیستم فقط کشور خودم ایران
اتفاقا روسیه به هدف اصلیش رسید؛شما خبر ندارین
هدف اصلی تهدید مستقیم اروپا و خصوصا امریکا بود که کاملا و به دقت اجرا شد،ناتو و امریکا جرات نکردن یه نفر نیروی نظامی اعزام کنند و اوکراین اعلام کرد که نمیخواد عوض ناتو بشه
اگر دنبال باتلاق میگردین،از یانکی ها بپرسین تو باتلاق شناسی تخصص دارن
با همین وضعیت بریم جلو دنیا باید بره کمک روسیه خخخخخخ
آبرومون رو بردی پوتین. خاک عالم با این جنگیدنت. در دانشگاه های نظامی مسکو چیزی به اسم استراتژی تدریس نمیشه؟! به فرماندهاشون یاد دادن جنگ که شد تانک هارو روشن کنید و همینطور خط مستقیم رو بگیرید و برید؟!!
زرشک. چقدر مسخره. حتی حوثی های یمن هم حرفه ای تر از روس ها میجنگن
متأسفانه انسانهای بی گناه از هر طرف قربانی سیاست‌های احمقانه و خودخواهیهای سیاستمدارانی می‌شوند ک انسانیت رو فراموش می‌کنند و ب سمت حیوانیت تمایل پیدا می‌کنند

پوتین پتانسیل تبدیل شدن ب یک مصلح و قدیس در طول تاریخ را داشت و می‌توانست از شخصیت کاریزماتیکش بهترین خدمت را ب بشریت کند

ولی متاسفانه فریب نفس و اطرافیان بادمجان دور قاب چین را خورد و نابودی و بد نامی و تباهی را برگزید

آنهم بخاطر هیچ

فقط می‌توان تاسف خورد
چه پوتین و چه کیم به تنها چیزی که فکر نمی کنند استفاده از بمب اتم یا حمله به امریکا و یا ناتو هست. علت هم کاملا مشخص است. تمام هدف دیکتاتورهایی مانند پوتین و کیم مانند فراعنه زندگی و ادامه حکومت و زندگی جاودان است. بمب اتم می خواهند که دنیا را مرعوب کنند و باج بگیرند. غیر ممکن است که پوتین حاضر شود که از سلاح هسته ای و حتی شیمیایی در اکراین استفاده کند. چون در انصورت دیگر قدرت را از دست خواهد داد و امکان تضمین قدرت برای هفت پشت خود را از دست می دهد
مرگ بپوتینیسم نزدیک است ! نگاه پوتینیسم رو به نابودی است. او خودش خودش را نابود خواهد کرد. پوتینیسم یک بیماری خودایمنی است.
چه خوبه رهبر کشوری در صلح مردمش را هنرمندانه بخندونه و در جنگ اونچنان قهرمانانه نبرد کنه تا مغرورترین ارتش دنیا به خاک سیاه بشینه ..
باتوجه به سیاست بین املل ما باخت روسیه به ضرر ایران اما تضعیف روسیه به نفع ایران است. روابط ما با روسیه بشدت یکطرفه شده است . تضعیف روسیه دست ما را در روابط دوجانبه برتر میکند. اما اگر روسیه تضعیف شود و برجام هم امضا نشود در سطح بین الملل به ضرر ما خواهد بود.
بعيد است که با هلی‌کوپتر بتوانید از مرز محاصره شده از طرف روسیه ودر عمق اوکراین هلی‌کوپتر نه هواپیمای جنگی بعید است وخیلی بعید است مگر اینکه هلی‌کوپتر انتحاری باشد که نتواند برگردد.
کار انگلیس بوده روسیه باید هرچه سریع تر بمباران اتمی انگلیس رو شروع کنه
با تصمیم احمقانه پوتین کشور روسیه دیگه روسیه بشو نیست
ادامه جنگ به ضرر روسیه تمام خواهد شد و روس و اقمارش باز هم ضعیفتر خواهند شد حتی با اشغال کل اکراین هم دیگه بازسازی با منابع روس امکان نداره و کل ملتم که مخالف روسن و مهمتر از این همین موارد باعث بدبینی جهان به روسیه میشه روسیه مثل آمریکا بین ملتها محبوبیت نداره که دنیا اشتباه ویتنام رو نادیده گرفت واسش
مرگ بر پوتین و انهائی که از ظلم وجنایت و تجاوز حمایت می کنند و جرات ندارند موضعی مشخص بگیرند
زلنسکی می رزمد پوتین میلرزد
به امید قطع سر اژدها تا برسه به دم اژدها
پوتین احمق چی خیال میکرد و چی شد ؟
خاک بر سرت دیکتاتور
مادر پوتین به عزایش نشسته در میدان اوکراین
پوزه پوتین به خاک مالیده شد علی برکت الله
لازم است اوکراین از حالت دفاعی خارج و با تهاجم گسترده به خاک روسیه ، مادر پوتین را به عزایش بنشاند
هرچقدر روسیه‌ ضعیفتر‌ باشد‌ بنفع‌ کشور ایرانه‌
هرچقدر‌ روسیه‌ کوچکتر‌ باشد‌ بنفع‌ کشور ایرانه‌
هرچقدر‌ روسیه‌ قوی تر باشد‌ راه تنفس ایران را می بندد‌ چرا که روسیه‌ متجاوز‌ هیچ کشور‌ آباد و قوی را در همسایگی خود بر نمی تابد‌ !
تابی چندروزیه 90-80 درصد کامنتها درانتظاربررسی میمونن.خب این یعنی چی؟ یعنی مردم ایران درکشوری که مدعی مبارزه با ظلم وبرقراری عدالت جهانی هست حق محکوم کردن یک جنایت بین المللی روهم ندارن؟
پدر غرب و غربگدا رو در میاریم تمدن ایرانی با کسی شوخی نداره
ساده نباشید این حمله را ترتیب دادند که حواس ما را ماجرای استادیوم مشهد و فیفا پرت کنند کار خودشان است
امیدوارم روسیه مثل افقانستان شود
من نمی دونم این جماعت ساندیس خور چرا انقدر بی تربیت هستند...
توهر کامنتشون حتماً فحاشی و توهین به مخالفانشون باید صورت بگیره ....
رهبر اوکراین نامش در تاریخ جهان و به عنوان یک انسان وطن پرست و شجاع جاودانه شد.
تازه اولشه روسیه !!!!!!
تابناک برات متاسفم که حمله نظامی روسیه به اوکراین رو عملیات ویژه نظامی ذکر میکنی طبق خواسته روسهای کثیف....
اوکراین بجای حمله هوایی بهتر است دنبال صلح باشد این حملات فقط آتش جنگ را شعله ور تر میکند زلنسکی اوکراین را به سمت نابودی میبرد
ساندیسیها رفتن سیزده به در؟
فقط تو کف اینایی ام که کیلویی و با فیلترشکن کامنت میزارن. آلبانی هوا چطوره؟ خخخخ
چند روز پیش توی خبر مربوط به کشف گور دسته جمعی یکیشون یادش رفته بود آی پیش رو قایم کنه با پرچم اسرائیل کامنت گذاشته بود. دیگه تا تهش رو بخونید که اینا کیا هستن
واقعا طرفداری از پوتین و روسیه علتی نداره برای کشوری که مسبب بدبختی مردم کشور شده .
حق مردم بیگناه سوریه گرفته شد که توسط ارتش روسیه بمباران و کشته شدند .
جوجه رو آخر پائیز می‌شمارن
جنگی که پوتین شروع کرد ، حتی در صورت موفقیت نظامی برای روسیه یک شکست مفتضحانه بود و هیبت ارتش روسیه را برای همیشه در هم شکست. نیروی هوایی روسیه قادر به برتری مطلق هوایی در مقابله با هواپیما های قدیمی دوران اتحاد جماهیر شوروی نشد. تانک ها و نیروی زرهی روسیه توسط موشک های جاولین تار و مار شدند و در انتها مدیریت و لجستیک ارتش روسیه از فاجعه بد تر بود . غرق شدن دو ناو روسی در مقابله با نیروی دریایی با ۱/۲۰ قدرت هم جای تامل دارد. ارتش روسیه موفق به تسخیر هیچ شهر بزرگی نشد و در انتها تخریب اقتصادی که دامن روسیه را گرفت برای دهه ها ادامه خواهد داشت . حتی اگر غرب هم تحریم ها را لغو کند ، هیچ شرکت بزرگی تا سال ها جرات سرمایه گذاری در روسیه را نخواهد داشت
غربگدا می میره شرف نمی پذیره
افول آمریکا کار خداست ما فقط وسیله هستیم
روسیه و اوکراین در حال نبردن،ایران هم اعلام بیطرفی کرده.اونوقت این دشمنان کثیف،ایران ستیزان،تشنه به خون این مردم،چون زورشان به جنگ سخت نمیرسه از طریق فجازی جنگ رو کشیدن داخل ایران.
جنگی که هزینه های زیادی را به طرفین وارد کرده طرفی ظالم و مقابلش مظلوم واقع شده و این معنی در جهان مقبولیت عموم یافته است لذا پیروزی پوتین ویا چیرگی او بر اوکراین به جز تنفر جهانی علیه روسیه غنیمتی بهمراه نخواهد داشت
چی میزنین؟تصرف شهرها به چه درد این پوتین میخوره؟شهرا مال خود اوکراینی‌ها ،حکومت هم مال خودشون.
همان اول جنگ به ساندیس خور ها توصیه کردم از پوتین دفاع نکنید او هم متجاوز است هم جنایتکار است هم دچار اشتباه محاسبه شده هم فکر کرده اینجا سوریه است هم فکر نکرد حمله به اوکراین یعنی حمله به غرب
حالا بروید و سالها شرمنده باشید
توجه کنید اوکراین اولین حمله را انجام نداده بلکه اولین عملیات ویژه اش رو انجام داد
تسلیت به نوچه گان ارباب پوتین...ارباب خیلی ضعیفتر از اون بود که فکرشو میکردید
مردم اوکراین تاوان کم تجربگی زلینسکی رو میدن . که بعد از حمله روسیه به گرجستان و حل و فصل مسائل قره‌باغ باز هم پیوستن به ناتو مطرح کرد . این جنگ برای روسیه یک شکست و برای اوکراین یک فاجعه خواهد بود . ضمنأ غرب از اوکراین متشکر خواهد بود که عوض آنها با روسیه میجنگند و کشته میدهند و البته شهرهایشان به ویرانه تبدیل میشود . اگر نه باید خودشان این کار را میکردند .
جنایاتی که پوتین دریک ماه دراکراین انجام داده امریکا دربیست سال درعراق وافغانستان انجام نداد
درسته روسیه آغازگر جنگ است وهمیشه متجاوز محکوم است ولی من متعصفم برای کسانی که برای حمایت از اوکراین از آمریکا ،انگلیس، اسرائیل ومتحدانشان هم حمایت می کنند جنایات فراوانی که آنها انجام دادند پوتین در کابوس هایش نتوانست انجام دهد.
همه خرج روس از جیب ملت ایران است آینده مشخص میشه اگر زنده باشم
انجام نخستین حمله هوایی اوکراین به خاک روسیه از شروع جنگ
انشالله به حول قوه الهی مقر پوتین را هم با خاک یکسان کنند که این فاسد جنایتکار آدم کش به جهنم برود.
توهم پوتین
دیکتاتورها در اطرافشان چاپلوس بسیار است و این باعث توهم آنها می‌شود.
عدم رسیدن اطلاعات صحیح آنها را به اشتباه می‌اندازد.پوتین نمونه بزرگ دیکتاتور هست .اگر چه ملت روس نتوانست او را سرنگون کند ولی جامعه جهانی این‌کار را می کند ....
امان ازهوای نفس! بدون اطلاع حرف زدن نظر دادن تحلیل کردن وطرفداری کردن به خاطر منافع شخصی! اینانشانه چی میتونه باشه؟
تابی ازسرکارگذاشتن مردم خوشت میاد؟ وقتی کامنتدونت پرشد قسمت نظریاتو ببند مردم بیخود نیان کامنت بذارن بعدمنتظر چاپش بمونن. چندروزیه این روش دربخش روسیه-اوکراین تکرار میشه.والله خوبیت نداره.طبق امارخودت 90 درصد درانتظاربررسی هستند.دادگاه لاهه هم انقد بررسی رو لفت نمیده.
هموطنان پوتین پرست، گرچه پوتین سیلی محکمی از اوکرائینی ها خورده است اما اصلا بحث این نیست که پوتین بتواند اوکراین را شکست دهد یا نه! مسئله این است که ارتش روسیه در مواجهه با یک ارتش کوچک بعد از بیش از یک ماه با تلفات سنگین نتوانست به اهدافش برسد بنابراین تصورات شما مبنی بر تصرف اوکراین و لهستان و چک و آلمان و... و در یک کلمه غرب چنان واهی و مهمل است که باعث خنده میشود.

اینقدر توهم نزنید! برای سلامتی شما خوب نیست!
هر نظامی میداند که با ۱۲۰ هزار سرباز نمیتوان اوکراین را اشغال کرد.ولی میتوان سوزنهای بسیاری در بدن اوکراین فرو کرد.شمال،جنوب و شرق اوکراین از این کشور جدا شدند.نیروی هوائی و دریائی این کشور نابود شدند.سوخت گرانتر،پناهنده بیشتر برای اروپا.تورم بیشتر برای اروپا و آمریکا.روسیه اوکراین را نابود خواهد کرد.انگلیس و آمریکا نمی خواستند روسیه و اتحادیه اروپا با هم خرید و فروش سوخت و کالا انجام دهند.در این حالت انگلیس و آمریکا بیکار میشدند.توجه داشته باشید انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده ولی ازطریق فرانسه شریک کوچکش در کانادا،در امور اتحادیه اروپا دخالت میکند.
تابی واقعا درحال بررسی هستی؟ 16 تای اول که توی 2 دقیقه بررسی شد. درهرحال دوست داریم حداقل تو ایران تکی. هرچنددلخورتیم ولی هم خودتو دوس داریم هم حاج محسنمونو.
عخییییییییی ولادیمیر دمپایی
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری