آیا می‌دانید چرا بازیافت باتری ماشین اهمیت زیادی دارد؟

کد خبر: ۱۱۱۶۵۳۸
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰ 06 June 2022
|
4858 بازدید

 

آیا می دانستید باتری خودرو بازیافتی ترین محصول دنیاست؟

 99 درصد باتری های سیلد اسید بازیافت می شوند. هنگامی که یک باتری سرب اسیدی به درستی بازیافت نمی شود، می تواند باعث رسوب سرب، اسید و جیوه در دریاچه ها، نهرها و محل های دفن زباله شود. بازیافت اصولی باتری باعث کمک به حفظ محیط زیست می شود. در مقابل بازیافت بطری های پلاستیکی یا قوطی های نوشابه، بازیافت باتری ماشین یک فرآیند کاملاً متفاوت است. بازیافت به دلایل متعدد برای حفاظت از محیط زیست ضروری است، اما بازیافت باتری خودرو یک موضوع ایمنی است. برخی از مواد موجود در باتری خودرو مانند اسید سولفوریک خطرناک هستند و باید در شرایط مناسب دور ریخته یا بازیافت شوند. با توجه به این موضوع، منظور از دفع صحیح باتری پژو 206 فقط این نیست که باتری خود را در سطل بازیافت بیندازید، 60 تا 80 درصد باتری خودرو قابل بازیافت است و مابقی با استفاده از ماشین آلات و مراقبت مناسب نیاز به دفع دارد.

اولین قدمی که شرکت‌های بازیافت باتری  هنگام بازیافت باتری برمی‌دارند، قرار دادن آن در آسیاب چکشی است که به طور موثر باتری را به قطعات کوچک می‌شکند. آن قطعات به داخل ظرفی می‌ریزند که مواد سنگین‌تر از جمله سرب به پایین می‌ریزد و پلاستیک در بالا باقی می‌ماند. پلاستیک برداشته می شود و مایعات جدا می شوند. سپس در بازیافت قطعات پلاستیکی را ذوب می‌کنند و آنها را به گلوله‌های پلاستیکی تبدیل می‌کنند و سپس به تولیدکنندگان فروخته می‌شود که از آنها برای ساخت جعبه‌های باتری جدید استفاده می‌کنند.

هنگامی که باتری پژو 405 خود را بازیافت می کنید، کارخانه بازیافت باتری آن را به سه بخش جداگانه ی پلاستیک، سرب و الکترولیت تقسیم می کند. پوشش پلاستیکی بیرونی به گلوله های پلاستیکی کوچک تبدیل می شود که این گلوله ها در نهایت به محفظه جدیدی برای باتری های دیگر خودروها تبدیل می شوند. سپس سرب به شمش های سرب تبدیل می شود. سرب نه تنها از شبکه باتری بلکه پایانه ها و پست ها نیز به دست می آید. قطعات باتری جدید از سرب بازیافتی تشکیل خواهد شد. خنثی کردن و بازیافت الکترولیت بخش مهمی از فرآیند بازیافت باتری است. باتری های خودرو تمایل دارند از اسید سولفوریک برای رسانای الکترولیت خود استفاده کنند. اسید سولفوریک، اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد و دفع نشود، می تواند بخارات سمی ایجاد کند که برای سلامتی و محیط زیست شما خطرناک است. یک ترکیب بازی اسید باتری را خنثی می کند و آن را به آب تبدیل می کند. سپس این آب تصفیه شده و برای دفع در سیستم فاضلاب آزمایش می شود. راه دیگر تبدیل اسید باتری به سولفات سدیم است. سولفات سدیم جزء مواد شوینده لباسشویی، منسوجات و شیشه است که قابل بازیافت نیز می باشد.

طبق گفته شورای بین المللی باتری، 90 درصد باتری های سیلد اسیدی فرآیند بازیافت را طی می کنند! این فوق العاده قابل توجه است و در واقع بدان معناست که مردم بازیافت باتری ماشین را جدی می گیرند. اسید باتری پژو پارس نیاز به پردازش مناسب دارد و عناصر دیگر مانند پلاستیک و سرب محصولات عالی برای بازیافت  و تبدیل به باتری‌های جدید هستند و در نتیجه ضایعات باتری خودرو بعد از بازیافت به طور کامل در تولید باتری های جدید مورد استفاده قرار می گیرند. با آگاهی بیشتر، بازیافت باتری‌های خودرو بخشی از فرهنگ و جامعه ما خواهد بود و به زودی آمار باتری‌های بازیافتی به 100% می‌رسند.

قطعات سرب ذوب می شوند و درون شمش ها ریخته می شوند و سپس دوباره ذوب می شوند تا صفحات سربی و سایر اجزای سربی باتری را تشکیل دهند. اسید باتری قدیمی فرآوری شده و به سولفات سدیم تبدیل می شود که در تولید مواد شوینده، شیشه و منسوجات استفاده می شود. بازیافت باتری به عنوان یک سیستم حلقه بسته در نظر گرفته می شود زیرا می تواند بارها و بارها تکرار شود و اجازه می دهد محصولات جدید از قدیمی ساخته شوند.

بازیافت باتری خودرو یک حرکت عالی برای محیط زیست است، اما از نظر قانونی نیز هوشمندانه است. بسیاری از شهر های دنیا قوانینی را تصویب کرده‌اند که دور انداختن باتری‌های خودرو را فقط با انداختن آنها در سطل زباله غیرقانونی می‌داند و اگر به دلیل دیگری برای انتخاب مسیر بازیافت برای دفع باتری خودرو خود نیاز دارید، این را در نظر بگیرید که برای بازیافت باتری خود پولی دریافت خواهید کرد!

موادی که در تولید باتری پژو 405 به کار میبریم مضر هستند، اما زمانی که آنها به درستی و ایمن استفاده شوند، خطری برای ما و دیگران ایجاد نمی کنند. شرکت‌های تولید باتری از مواد خام خاکی مانند لیتیوم، نیکل، سرب، کبالت برای تولید باتری‌های جدید استفاده می‌کنند. مشکل این است که این مواد تجدید ناپذیر هستند و استخراج  آن ها گران تمام میشود. نیاز روزافزون و استفاده از باتری ها به این معنی است که تقاضای بیشتری از این مواد وجود دارد.  فرآیند استخراج می تواند منجر به انتشار فلزات بالقوه سمی در هوا شود. ناگفته نماند، معدنچیان که برای استخراج این موارد حفاری می کنند، اغلب در شرایط خطرناک کار می کنند.  بازیافت باتری‌های قدیمی به این معنی است که منابع را حفظ می‌کنید و در عین حال نیاز روزافزون به این مواد خام را کاهش می‌دهید.

 مواد خام مورد استفاده در تولید باتری  تقریباً بی نهایت قابل بازیافت هستند. بازیافت باتری پژو 206 درصد زیادی از آلومینیوم و مس را برای ما ذخیره می کند که به این معنی است که این منابع برای نسل های آینده در دسترس خواهند بود.

تقریباً هر بار که باتری وسیله نقلیه سیلد اسید را تعویض می کنید، در جریان بازیافت قرار می گیرد چرا که باتری های اسید سرب یکی از قابل بازیافت ترین اقلام موجود در بازار هستند. قطعاتی که باتری خودروی شما را تشکیل می‌دهند احتمالاً زندگی قبلی خود را داشته‌اند و احتمالاً بیشتر آن‌ها پس از اینکه آن را به عنوان بخشی از فرآیند تعویض باتری به کارشناس مربوطه تحویل دادید، زندگی دیگری خواهند داشت.

منصفانه است که بپرسیم چگونه چیزی تا این حد سمی می تواند تا این حد قابل بازیافت باشد، زیرا به نظر نمی رسد که چنین باشد. اما با بازیافت باتری های اسید سرب، می توان اجزای سمی آنها را از آبراه ها و محل های دفن زباله دور نگه داشت. دربین قطعات خودروی شما، باتری بخشی است که بازیافت آن می تواند بسیار مفید و موثر باشد. در واقع، اکثر کشورهای جهان باتری ها به جای ارسال به محل دفن زباله، نیاز به بازیافت باتری های سرب اسیدی خودروها دارند.  امروزه در بسیاری از کشور ها، سیستم بازیافت گسترده و موثری وجود دارد که منجر به احیای بیشتر باتری‌های مصرف‌شده می‌شود.

از صفحه سربی و الکترولیت اسیدی موجود در داخل باتری گرفته تا محفظه پلاستیکی بیرون، تقریباً همه چیز در باتری سرب اسیدی خودرو قابل بازیافت است. بر اساس مطالعه ملی بازیافت که توسط شورای بین المللی باتری انجام شده است، باتری های اسید سرب دارای نرخ بازیافت 99.3 درصد هستند و آن را تبدیل به بازیافتی ترین محصول مصرفی در ایالات متحده می کند. این نرخ بازیافت پذیری بسیار بالاتری نسبت به سایر قطعات خودرو است. به عنوان مثال، لاستیک های خودرو فقط 26 درصد مواد قابل بازیافت دارند.

بازیافت همچنین هزینه تولید باتری های جدید را کاهش می دهد. در نتیجه، بازیافت باتری پژو پارس منابع را حفظ می کند، آلودگی را کاهش می دهد و به اقتصاد کمک می کند.

مواد مختلف در یک باتری سرب اسیدی بسیار قابل بازیافت هستند. هر باتری حاوی مقدار قابل توجهی سرب است که به راحتی ذوب می شود و به شمش سرب تبدیل می شود و سپس برای ساخت اجزای باتری جدید مانند شبکه ها یا پایانه ها استفاده می شود. هر باتری همچنین می تواند حاوی حداکثر یک گالن اسید سولفوریک باشد که می تواند در ساخت باتری های آینده یا سایر محصولات مانند شیشه، منسوجات یا مواد شوینده استفاده شود. همچنین هر باتری می‌تواند حاوی پلاستیک باشد که معمولاً برای تشکیل جعبه‌های باتری جدید پردازش می‌شود.

وقتی باتری‌های قدیمی به یک مرکز بازیافت می‌رسند  به اجزای سازنده خود تفکیک می‌شوند. در واقع، باتری‌های قدیمی و مصرف‌شده، ورودی مهمی در تولید باتری‌های جدید هستند. تمام تولیدکنندگان باتری در تولید باتری های جدید به جریان برگشت باتری های مصرف شده از طریق سیستم وابسته هستند. به طوری که در دوره‌هایی که جریان بازیافت کند می‌شود، قیمت باتری‌های جدید افزایش می‌یابد زیرا این باتری‌های جدید از درصد بیشتری از مواد اولیه تشکیل شده‌اند که گران‌تر از محتوای بازیافتی هستند.

شما می توانید باتری خودرو خود را با مناسب ترین قیمت از امداد باتری خریداری کنید و به صورت رایگان، باتری را درب منزل خود تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات