به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، آقای علی قاسمیان مقدم میگوید: اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار افزایش یافته و تا زمانی که عرضه و تقاضا به نقطه تعادل نرسند، این اختلاف قیمت وجود خواهد داشت.
به گفته او، چه از طریق تولید داخل و چه از طریق واردات باید به عطش بازار جواب داد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل عرضه زیاد، خودروساز مجبور میشود خودرو را اقساطی و با سود صفر درصد به مشتریان عرضه کند تا تولید را ادامه دهد.
آقای قاسمیان مقدم میگوید: با عرضه خودرو در بورس امکان اصلاح قیمت وجود ندارد، چرا که بورس با حالت مزایده ای که دارد، شرایط را بدتر خواهد کرد.
کارشناسان بازار سرمایه مانند آقای سیاوش وکیلی گفته اند، در هر صورت مصرفکننده نهایی همیشه بهای بازار آزاد را جهت خرید خودرو میپردازد و چه بهتر که این تفاوت قیمتی نصیب تولید کننده شود.
پیشتر آقای محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه گفته بود که اکنون اختلاف قیمت برخی خودروها بین کارخانه تا حاشیه بازار، به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است .
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که یکی از خودروسازان بخش خصوصی اولین محصول خود را در بورس کالا عرضه کرد. این محصول حدود ۱۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار به فروش رسید.