بازدید 27091
۵

اقدام برای شناسایی عاملان آزار مرغ‌های بیمار

ویدئو ناراحت کننده آزار مرغ‌های بیمار در یک مرغداری که باوجود پلشتی مشهود در آن بطور گسترده در فضای مجازی منتشر شده، باعث جریحه دار شدن احساسات مخاطبان شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 04 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما‏، انتشار تصاویری از یک واحد مرغداری که در آن، فردی به مرغ‌های بیمار لگد زده و سپس، به اصرار شخصی که مشغول فیلم گرفتن است، با شلنگ رفتار ناپسند خود را ادامه می‌دهد، باعث جریحه دار شدن احساسات بینندگان ویدئو و واکنش اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور شده است.

ماجراي ويدئو لگد زدن به مرغ ها

در این ویدئو که طبق اطلاعیه اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، قدیمی است، کارگران مشغول جمع آوری مرغ‌های بیمار برای معدوم سازی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اند، اما رفتار ناراحت کننده دو تن از آن‌ها در آزار مرغ‌های بیمار و تصویر گرفتن از این اقدام زشت که آشکارا با هدف فضاسازی و دلخراش‌تر کردن ماجرا صورت گرفته، باعث اعتراض جامعه زحمتکش این صنعت شده است.

در اطلاعیه اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح شده که بازنشر این ویدئو قدیمی، همزمان با ادامه روند مردمی سازی یارانه ها، نشان دهنده تلاش برای فضاسازی منفی با اهداف خاص است.

جامعه مرغداران کشور با تقبیح این اقدام، اعلام کرده که برای شناسایی عاملان این رفتار منزجر کننده اقدام کرده و از مقامات قضایی تقاضا دارد با عاملان پشت پرده آن که مشخص است اهداف خاصی داشته اند، برخورد قاطع نماید.

نیوکاسل مرغی

دکتر محمد دارابی، یکی از دامپزشکان فعال در صنعت دام و طیور نیز با تاکید بر ضروری بودن معدوم سازی حیوانات بیمار به منظور از بین بردن کانون‌های بیماری، تصریح کرد: در این ویدئو، شرایط غیرعادی مرغ‌ها و لاشه‌های پراکنده شده آن‌ها در سالن به وضوح نشان می‌دهد که مرغ‌ها بیمارند و بیماری آن‌ها در مراحل پیشرفته و غیرقابل برگشتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه از روی فیلم و مشاهده تصاویر نمی‌توان بطور دقیق درباره نوع بیماری اظهار نظر کرد، افزود: علائمی مانند بیحالی، عدم تعادل، تشنج، اسپاسم عضلات، فلج شدن بال‌ها یا پا‌ها و بی حرکت شدن و افتادن حیوان که در تصاویر مشهود است، از جمله علائم بالینی بیماری موسوم به نیوکاسل است که یک بیماری ویروسی و به شدت مسری است.

دارابی تصریح کرد: از بین بردن کانون بیماری و معدوم سازی مرغ‌های آلوده کاری است باید به سرعت و بر اساس ضوابط بهداشتی مربوطه انجام گیرد تا از سرایت آن به سایر سالن‌ها و مرغداری‌های دیگر جلوگیری شود.

وی با اشاره به تصاویر ویدئو مذکور، اظهار داشت: شرایط سالن این مرغداری نیز به هیچ وجه مناسب نیست و مشخص است که بسیاری از دستورالعمل‌های این حرفه در این واحد رعایت نشده و طبیعی است که در چنین وضعیتی و با این نوع بینش و مدیریت معیوب که گوشه‌هایی از نتایج آن در تصاویر مشهود است، مرغ‌ها بیمار می‌شوند.

این دامپزشک فعال در صنعت دام و طیور با قدردانی از زحمات مرغداران و بردباری آن‌ها در شرایط مختلف اقتصادی، تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق مرغداران می‌دانند که رعایت دستورالعمل‌ها و استاندارد‌ها در این صنعت، ارتباط مستقیم با سلامت محصول دارد و تضمین کننده سرمایه و سود تلاش‌های آن‌ها خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۵
باسلام
به فرض بیمار بودن و دستور به معدوم کردن مرغها ، کارشناس و مسوول بهداشت کجاست ؟ آیا نباید در حضور مقام مسوول و با رعایت پروتکل ها صورت پذیرد؟
چندش آوراست ذکراین خبراخرمرغ بیمارراکسی روی سرش نمیگذاردحلواحلواکندبلکه مرغ بیماررابایدبسرعت معدوم کرد مرغ سالم راهم بانوازش ومن بمیرم توبمیری سرش رامیبرندوبقیمت جان آدمیزادمیفروشند ولی ازاین حرفهاگذشته اگربجای مرغ بیمار انسان سالم ویاانسان بیماری موردآزارواذیت توسط کسانی قرارمیگرفت ایااقدامی برای شناسائی عامل ازارواذیت به انسان مذکورصورت میگرفت واگرهم باتلاش آزاردیده شکایتی
ازآزاردهنده میشدآیابسرعت وبه اصراربقول خودشان اشتی شان نمیدادندوقضیه رافیصله نمیدادند خوش بحال حیوانات درنده وچرنده که موردحمایت انجمن حیوانات هستندولی هیج انجمنی برای حمایت از انسانهانداریم
قصاوت و شقاوت قلب - اسممان هم هست مسلمان - کافر هم یک چنین کاری را نمیکند بعدش هم مرغ ها راهم سربریده و به خلایق زبان بسته خواهند داد.
یه مشت روانی
خوبه خودشون میبینن ومیدونن که اکثرا مرغداری ها شرایط بهداشتی واستانداردوندارن .خوبه ماله قدیم بود،الان مث فلفل دلمه های صادراتی ،مرغ هم میدادن مناطق محروم وفقیرفقرا ..بازم خوبه این ملت فهمیدن که بدون مرغ هم میشه زنده بود ،نخریدن تاازقیمت دولتی پایین تر آمد..معلوم نیست اخروعاقبتمون چی میشه .
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات