تلویزیونها امروزه جذابتر از همیشه هستند. سادهتر، سریعتر و دسترسی به اینترنت که محتواهای انتخابی نامحدودی را در اختیار میگذارند. حالا رقابت در حیطههای «شخصیسازی» افزیش یافته و موتور رقابت را «هوش مصنوعی» تشکیل میدهد. نسل چهارم صنعت قرار است تلویزیونها را پنجرهای فراتر از یک دریافت کننده و پخش کننده سیگنالهای تصویری را بسازد.
به گزارش Mordor Intelligence، انتظار میرود این جذابیتها باعث شود تا بازار تلویزیونهای هوشمند در دوره پیشبینی (2022-2027) نرخ رشد 3.17٪ را ثبت کنند. چرا که نفوذ روزافزون اینترنت، پیشرفتهای سریع فناوری، کاهش قیمت محصولات و تحول دیجیتالی در صنعت پخش، از جمله عوامل اصلی رشد بازار تلویزیونهای هوشمند قلمداد میشود که محبوبترین آن ها تلویزیونهایی با کیفیت پخش تصویر 4K UHD خواهد بود تا محتواها هر چه بیشتر شفافتر و جذابتر نشان داده شوند.
هسته رقابت در حیطه دسترسپذیر کردن محتواهایی است که برای مصرفکنندگان آماده میشود تا در تلویزیونهای هوشمند مصرف کنند و موضوعی بسیار جدی خواهد بود که در افزایش تقاضا بسیار مهم است. محتواهایی نظیر سرویسهای VOD و یا اخبارهای طبقهبندی شده تا بازیهای آنلاین.
بنابراین تلویزیونهای جدید تا کنون به مصرفکنندگان اجازه میدادند تا محتواهایی متفاوت را جستجو، اشتراکگذاری، به روزرسانی و دانلود کنند. فیلمها، اخبار، بازی، موسیقی. اما حجم چنین محتواهایی نیز با سرعت بالایی در حال رشد است و حالا نوبت آن است که میان حجم انبوهی از چنین دادههایی، تلویزیون، نقش دستیاری را بازی کند که بداند مخاطبش به دنبال چیست.
اسنوا اعلام کرده است که سیستم عامل جدید تلویزیونهای اسنوا قرار است برای کاربران فارسی زبان خود دستیاری هوشمند باشد. دستیاری که با درک آنچه کاربر به دنبال آن است در حجم عظیمی از دادهها به دنبال دقیقترین واکنش باشد و این خواسته به لطف کنترلهای جدید این شرکت که جایزه طراحی IF 2022 را هم دریافت کرده، میتواند به صورت کاملا محاوره هم باشد.
هرچند باید منتظر نتایج علمکردهای واقعی این سیستم بود اما به نظر میرسد اسنوا به دنبال تغییر زمین رقابت با سایر رقبایی باشد که در حال حاضر به جز تبلیغات و شیوه فروش، تفاوتی واقعی در آنها وجود ندارد.