دومین کارت زرد مجلس به کابینه سیزدهم

مجلس از توضیحات وزیر جهاد کشاورزی قانع نشد؛ ساداتی‌نژاد کارت زرد گرفت / نماینده گناباد: ساداتی نژاد و همکارانش موشکی به دام و طیور کشور زدند که برای سال‌ها جا دارد به جای اول برگردد / ساداتی نژاد: سازمان تعاون روستایی به دلیل رویکرد حمایتی زیان‌ده است

محمد صفایی دلوئی به نمایندگی تعدادی از نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ تیر) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال ملی خود از سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی درخصوص علت تخلفات گسترده مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از پاسخ‌های وزیر قانع نشد.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 12 July 2022

مجلس از توضیحات وزیر جهاد کشاورزی قانع نشد ؛ ساداتی‌نژاد کارت زرد گرفت / نماینده گناباد: ساداتی نژاد و همکارانش موشکی به دام و طیور کشور زدند که برای سال ها جا دارد به جای اول برگردد / ساداتی نژاد : سازمان تعاون روستایی به دلیل رویکرد حمایتی زیان‌ده است

تابناک: نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت تخلفات گسترده‌ مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قانع نشدند.

محمد صفایی دلوئی به نمایندگی تعدادی از نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ تیر) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال ملی خود از سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی درخصوص علت تخلفات گسترده مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از پاسخ‌های وزیر قانع نشد که در نهایت توضیحات وزیر به رأی گذاشته شد و نمایندگان نیز با ۷۹ رأی موافق، ۱۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع نشدند.

بر اساس این گزارش، ذبیح الله اعظمی ساردوئی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در تشریح گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص سوال از وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نامه مورخ ۹ اسفندماه ۱۴۰۰ گزارش کمیسیون کشاورزی در خصوص سوال ملی محمد صفایی دلوئی و تعدادی از نمایندگان مبنی بر علت تخلفات گسترده مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در اجرای ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی سوال فوق در نشست ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کمیسیون با حضور ۱۲ عضو کمیسیون، نماینده سوال‌کننده و وزیر مربوطه مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین نظر به عدم اقناع نماینده سوال‌کنندگان از پاسخ‌های مطرح ساداتی‌نژاد، کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گزارش سوال را برای اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال کرد.

 

صفایی دلویی: وزارت جهاد کشاورزی با روال کنونی تا پایان سال ۲.۵ میلیارد دلار کارکرد منفی خواهد داشت

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس گفت: مقایسه‌ای که مرکز پژوهش‌های وزارت جهاد کشاورزی از عملکرد این وزارتخانه در فروردین امسال با سال ۱۴۰۰ انجام داده است نشان می‌دهد، اگر با این روال پیش برویم، عملکرد آن تا پایان سال ۲.۵ میلیارد دلار عملکرد منفی خواهد داشت.

محمد صفایی دلویی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال از وزیر جهاد کشاورزی، گفت: بنده این سوال را در بهمن ماه طرح کردم و در اسفندماه در کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، این مسائل و تخلفات بیان شد؛ اما وی حمایت کرد، حتی در جلسه‌ای هم که در دفتر وزیر داشتیم، دوباره و در سومین جلسه نیز که در خردادماه برگزار شد، متاسفانه همچنان از این روند حمایت کرد.

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز تنفیذ حکم آقای رئیسی فرمودند، این‌ها آن فساد‌هایی است که باید با این‌ها به معنای واقعی کلمه مواجه شد، با برنامه، با پیگیری، تجربه ما در این سال‌ها نشان می‌دهد گاهی یک کاری با شوق، همت و انگیزه شروع می‌کنیم، منتها در قدم دوم آن انگیزه قدم اول نیست. این فایده ندارد. باید انگیزه و همتی که انسان برای کار خرج می‌کند و به کار می‌برد ادامه پیدا کند تا وقتی به نتیجه برسد، مبارزه با فساد به این شکل لازم است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس ادامه داد: مرکز پژوهش‌های وزارت جهاد کشاورزی اقدامات این وزارتخانه را در فروردین امسال با سال ۱۴۰۰ که ۲۱۰ میلیون دلار منفی است مقایسه کرده که نشان می‌دهد اگر با این شرایط پیش برویم تا پایان سال ۲.۵ میلیارد دلار کارکرد منفی دارد؛ ضمن اینکه برنامه‌های این وزارتخانه همچون برنامه بازارگاه قرار بود مایحتاج مردم را به درب منازل برسانند که شعاری بیش نبود.

وی تصریح کرد: عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در زمینه خرید میوه شب عید، افزایش هزینه‌های دولت بین ۳۴۶۲ تا ۲۸۷۵ میلیارد ریال در موضوع تنظیم بازار بوده است، سیب درختی را ۵۸ درصد و پرتغال تامسون را ۷۳ درصد گران‌تر خریده اند و این پول به جیب باغداران نرفته بلکه نصیب دلالان شده است.

صفایی دلویی افزود: واگذاری غیرقانونی امر بازرسی و نظارت به کیفیت میوه خریداری شده به شرکت تازه تاسیس میزان سنجش سیمرغ آریا که فاقد پروانه بازرسی از سوی سازمان ملی استاندارد است یعنی میوه در دیماه خریداری و پروانه ایشان در ۲ اسفند ملغی شده که کاملا غیرقانونی است. از سوی دیگر بی توجهی به تکلیف ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و بی توجهی به تعیین تکلیف بند الف ماده ۳۲ قانون برنامه ششم توسعه و تخطی این وزارتخانه از تکلیف بند ر ماده ۳۱ قانون برنامه ششم توسعه از دیگر تخلفات صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ۱۸۰۰ میلیارد، ۱۸ هزار تن از این میوه فاسد شده بعد در ۳ صفحه به آقای جبلی نامه زده اند که چرا این موضوع از رسانه ملی پخش شده است.

صفایی دلویی خاطرنشان کرد: در بحث زعفران ۲ تن غیرقانونی از انبار خارج می‌شود و به خانه‌ای در خیابان عنصری مشهد برده شده، سپس از کشور خارج و فروخته شده است. بعد ایرج ناصری مقدم به رئیس تعاون روستایی نامه می‌زند، مبنی بر اینکه خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به اینکه عرضه محصول خارج از روال عرضه در بورس صورت پذیرفته ساز و کار حقوقی توسط معاون مالی و اداری سازمان مرکزی در نظر گرفته شود تا در آینده مشکل حقوقی برای سازمان ایجاد نشود و بخشی از پول نیز به حساب همسر آقای شاه میری و سایر افرادی رفته که از آن‌ها نام نمی‌برم.

وی افزود: در بحث خرما ترک تشریفات گرفته اند، به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان کمااینکه امروز دامدار کجل خریده کیلویی ۶ هزار تومان بعد به شرکت درنا تامین ماکیان فروختند و رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به وزیر جهاد کشاورزی نامه می‌زند که به بخش تخصصی دهد و جالب است محسن قاسمی دوست آقای شاه میری آن را خریداری کرده است، اما هزینه سپرد خرید را اتحادیه مرکزی پرداخت می‌کند؛ یعنی فساد اندر فساد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: در بحث مربوط به تخلفات بازار، گاه فروش بیش از ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی ناموجود از هزار و صد میلیارد تومان نقدینگی تولیدکنندگان جمع آوری می‌شود، ایجاد کوتاج تقلبی، تبعیض و رانت در بکارگیری شرکتی که اهلیت و اعتبارسنجی نشده است به صورت محرمانه بدون رعایت تشریفات قانونی و سرمایه ثبتی این شرکت یک میلیون تومان بوده بعد قرار بوده ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن نهاده وارد کند، ضمن اینکه چندین مرحله تلاش و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی از طریق تنظیم نامه محرمانه رسمی برای تخصیص و پرداخت بیش از ۷۰۰ میلیون یورو ارز صورت گرفت.

صفایی دلویی گفت: برخلاف ادعای غلط بنابر مستندات موجود مکاتبات زیادی از طرف وزارت جهاد کشاورزی جهت تخصیص بیش از ۷۰۰ میلیون یورو برای کالای وارد نشده پرداخت شده و واگذاری تعهدات انجام نشده است، یک شرکت خصوصی به شرکت دولتی پشتیبانی امور دام تخلف کرده است، عدم برخورد با برنامه ریزان، عاملین و عامرین و تخلف از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت دولت در حوزه‌های تجاری این‌ها کوتاج‌هایی است که به صورت تقلبی نصب شده است.

وی افزود: امروز ساداتی نژاد و همکارانش موشکی به دام و طیور کشور زدند که برای سال‌ها جا دارد به جای اول برگردد کما اینکه در این ۱۰ ماه ۳۵ درصد شیر تولیدی ایران کاهش یافته و اگر این روال تداوم یابد نیاز نداریم نهاده وارد کنیم بلکه باید گوشت، پنیر، شیر و تخم مرغ وارد کنیم.

صفایی دلویی تصریح کرد: وقتی رئیس جمهور برای عزل مدیر متخلف وارد می‌شود وزیر جهاد کشاورزی با وجود همه این اسناد باز هم از این روند حمایت می‌کند که جا دارد این روش به اغنای نمایندگان منجر نشود.

ساداتی نژاد: سازمان تعاون روستایی به دلیل رویکرد حمایتی زیان‌ده است

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص نحوه عملکرد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران توضیحاتی داد.

سیدجواد ساداتی نژاد در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نماینده گناباد و بجستان در خصوص علت تخلفات گسترده مدیران سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: سوال نمایندگان از دستگاه‌های اجرایی در راستای بهبود امور است. باید توضیح دهم در شرایط حساس جهانی دولت‌ها برای تامین غذا اقدامات متعددی دارند از اسفندماه سال گذشته بخش زیادی از تلاش کشور‌ها برای تامین غذا بوده است.

وی ادامه داد: تلاش دولت برای تامین امنیت غذایی با اجرایی شدن طرح مردمی سازی یارانه‌ها و تغییر نرخ ارز صورت گرفت و برای ایجاد آرامش در حوزه غذا با وجود شرایط سخت در جهان اقداماتی انجام شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی از جمله سازمان‌های مهم در حوزه امنیت غذایی و تنظیم بازار است، بیان کرد: نقش حمایت از کشاورز و دامپرور به عهده این سازمان است و به قولی سازمان تجارت و بازرگانی کشور محسوب می‌شود. از سوی دیگر نگاه حمایتی به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی را دارد. تمام تلاش این سازمان حمایت از کشاورز و تولیدکنندگان است و زمانی که قیمت محصول زیر قیمت تمام شده باشد خرید تضمینی، حمایتی و توافقی انجام می‌دهد تا از تولیدکننده حمایت شود.

وی افزود: همچنین اگر شرایط برای مصرف کننده سخت باشد و شاهد افزایش قیمت در بازار باشیم این سازمان برای تنظیم بازار و مداخله در آن اقدام می‌کند و طبیعتا این عملیات دارای هزینه است و سازمان‌هایی که نقش حمایتی و تنظیم گری دارند زیان ده می‌شوند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه این سازمان در کنار کشاورز قرار دارد، بیان کرد: اخیرا شاهد مازاد تولید در بازار بودیم که اگر این مازاد جمع نمی‌شد، منجر به حذف تولید، تولیدکننده می‌شدیم، از این روی، سازمان تعاونی روستایی نقش زیادی در حمایت از تولید دارد و با شفافیت باید کار خود را ادامه دهیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۴۱
سلام
ضمن تشکر از نمایندگان محترم در خصوص وضعیت نابسامان تولید کشاورزی، دامداری و باغداری. تنها سازمان تعاون دارای مشکل نیست. بلکه تمام بخش های وزارتخانه مشکل دار هستند. آقای ساداتی نژاد را هدفدار وارد دولت نموده اند و ایشان هم با آوردن افراد خاص از بیرون به مشکلات دامن زده است. سازمان تحقیقات کشاورزی که می توانست منشاء توسعه در کشور باشد دچار روزمرگی شده است. بنابراین هر موقع جلوی ضرر گرفته شود منفعت است. با رفتن آقای ساداتی نژاد و همکارانی که خارج از وزارتخانه آورده است، مشکل حل خواهد شد.
به جای آنکه در شرایط سخت مثل تمام کشورها به مردم کمک کنند بار هزینه را انداختند گردن مردم تا از جیب آنها تامین شود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
چقدر غلط املایی در خبر بالاهست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
الحمد لله قیمت مرغ و تخم مرغ و گوشت از قیمتهای دولتی هم بالاتر رفت
مجلسیها اگر یه کم هوش و استعداد داشتند میفهمیدند این آقا بدرد آبدارچی شدن وزارت هم نمیخوره.
وای به این نمایندگان.... که این وزرا را تایید کرده اند
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
شما حالت خوبه؟


نمایندگان؟؟؟؟؟؟؟؟؟


متاسفم که از دنیای سیاست بی خبری
این آقا یک فرد دانشگاهی بود و هیچ تجربه اجرایی موثر نداشت و کلا با انتصابات کاملا نامناسب در وزارتخانه و کلیه سازمانهای وابسته فاتحه را خواند و کلیه افراد با تجربه و مدیران لایق را کلا حذف نمود.و واقعا شایستگی ادامه کار را ندارد.
آفرین بر گناباد و بجستان... عجب نماینده خوش فکر و شجاعی دارند!! از آبادیهای کوچک عجیب است که اینجور نماینده های مجرب بفرستند مجلس... گناباد که قبلاً به دراویشش معروف بود... ظاهراً غیر از درویش بازی و صوفی گری چیزهای دیگری هم داشته اند و رو نمیکردند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
خودت بجه کجایی؟ اخه یعنی چی خودتون را عقل کل می دونید و یک نگاه از بالا به پایین دارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
بله مردمان متمدن خردمندی که شاهد هوش درایت اینها قدیمی ترین قنات تاریخ بشر است که ثبت میراث جهانی شده است
وضعیت فساد در وزارت جهاد کشاورزی غیر قابل تصور است
فعلا صد تومن بدید تخم مرغ بخرید تا ببینیم بعدا چی میشه
ایشون به صورت جهادی کمر به نابودی کشاورزی و دامداری بستن
واقعا این حجم از خرابکاری از هر کسی بر نمیاد
هنوز یکسال نشده ایشان وزیر شدن نزدیک 9 ماه موشک را ساخته و زده به بنیان کشاورزی مملکت و ترکوندش !!! یعنی قبلا اونجا گل وبلبل بوده مشکل دام و علوفه نهادها و هزار گیر دیگه تو همین 9 ماه ایجاد شده !!! خدایا توووبه
اقای وزیر به جای پاسخ به اینهمه خرابکاری وظایف وزارتخانه و سازمانهای تابعه رو شرح میده ، واقعا از کجا پیدا کردین اینارو، مجلس هم مقصره که رای اعتماد داده به اینها ، تازه این فقط یک وزارتخانه هست ، بقیه هم اگه بدتر نباشند چندان بهتر هم نیستند. خدا به دادمان برسه ، هرچند او هم دیگه خسته شده از بس گندکاری اقایون رو جمع و جور کرده .
همه نمایندگان دستشون تو ی کاسه هست.من خودم دامدارم بتون قول تا یکسال دیگه ایران با بزرگترین معضل یعنی گوشت قرمز مواجه میشه
این آقا هم مثل عبدالملکی است
ساداتی نژاد با عدم آآشنایی با ساختار و وظایف وزارت جهاد کشاورزی ضربه ای بر پیکره این بخش زد که به زودی شاهد ورشکستگی واحدهای تولیدی و تحصن ها و تجمع های فعالین این بخش و سونامی بیکاری خواهیم بود.
ضعیف ترین و مشکل سازترین وزیر کابینه که با تصمیمات فاجعه بارش تحت عنوان حمایت از تولیدکننده گرونی سرسام آور مواد غذایی رو به مردم تحمیل و سفره ها رو بشدت محقر کرد همین آقاست
شایستگی باقی وزرا و مدیران برزودی به همه اثبات خواهد شد
ضربه ای که ساداتی نژاد برما زد تا بیست سال آینده جای آن پر نخواهد شد ، امروز کل دامداران کشور برشکسته بدهکار و در تامین مخارج زندگیشان نیز با مشکل مواجه شده اند . هر روز قول و وعده هایه دروغین میدهد بدون آنکه حتی یکی از آنها عملی شود .تشکر و قدر دانی فراوان از نمایندگان باغیرت ملت درپناه حق تعالی باشید
کلا این دولت بمب اتمی به زندگی مردم زد
یه زمانی تابناک از عملکرد وزرا نظر سنجی می کرد بنده به بی‌کفایتی ایشون رای دادم ولی دیگران رای به کفایت داده بودن فقط یه همشهری همشهری خودشو میشناسه
حمایت از زراعت و دامپروری آنقدر زیاد بود که الان با سرمایه‌ای که در این یکسال جمع کردم ، میخوام ایران رو ترک کنم
البته بدهی
با تحریم موجود وضعیت اصلاح نمیشود
من همشهری ساداتی نژادهستم ،این اقای ساداتی نژادبراشهرخودشم نتونس کاری بکنه فقط شعارودروغ تحویل ماداد چطور یه وزارتخانه به این مهمی دادن دستش کاش مجلس بجای کارت زردکارت قرمزمیدادبش
واقعا ساداتی نژاد ضربه ای سنگینی به وزرات جهاد زد با آوردن نیروهای نا آشنا به وزاتخونه ،چقد نیروهای متعهد وزحمتکش وزارتخونه رو که دردوره ی روحانی کنار گذاشته شده بودن ،ساداتی نژاد هم از اونا استفاده نکرد فقط هرکه رو که خودش می شناخت که اصلا حتی با وزراتخونه آشنایی نداشت آورد سرکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
در تکمیل نظر جنابعالی ، جالبتر اینکه تمامی مفسدین را هم نگه داشت ، کافی یه نگاه به مکانیزاسیون بیلندازید !!
این که مثل دلال کالایی رو از کشاورزی با ثمن بخس بخری وبه قیمت زر به مصرف کننده بدهی ، از وظایف سازمان مورد حمایت وزارت جهاد است که وزیر مجددا از آن حمایت میکند .
با این شیوه ،مملکت نیاز به وکیل و وزیر ندارد
نماینده کاشان در خانه ملت که بود کاشان راازنظراستان شدن به نابودی کشاند ونفرین مردم کاشان عملی شدباکارت زرد ومنتظرکارت قرمز واخراج اینکاره نبود
یکی از هنر های جهاد کشاورزی این است که نهاده های مورد نیاز دامداران را فقط به کسانی که مجوز دام داری دارند عرضه میکند و در ادامه همان نهاده با قیمت آزاد به بازار عرضه میشود . با این حمایت دامدار سنتی بدون مجوز توان ادامه کار و دامداری ندارد . ولذا جا دارد به وزیر جهاد کشاورزی و همه دست اندر کاران تولید کنندگان آمار ،عرض خسته نباشید داشته باشیم.
کاش هروقت یک وزیری استیزا ویا بر کنار میشد اون نماینده هایی که اون را تایید و رای مثبت بهش داده اند هم توبیخ وحتی صلاحیتشون هم زیر سوال میبردند که دیگر در انتخاب وزرای دولت هم دقت بیشتر وهم حساب کار خودشون هم بکنند تا دیگر هزینه تراشی برای مردم نکنند
نجومی بگیران بیسواد مجلس تا باحال صد دفعه کارت قرمز از مردم گرفتند چی شد؟
این آقا فکر بعد از برکناری از وزارت را هم کرده و بعد از ایجاد تونل گلاب درصدد جدا کردن شهرستانهای نطنز و گلپايگان و خوانسار و الحاق آنها به کاشان است و استان کاشان را به استانداری خودش درست کند و فلاکت را در استان اصفهان گسترش دهد.
این یک سال نشده که نصف پول ما کشاورزان بدبخت نداده
مشکل فقط ساداتی نژاد نیست کل کابینه به خصوص رئیس دولت از درک بدیهیات عاجزه
باید تا میشه دولت را کوچک کرد و همه کارها را تا می شود به بخش خصوصی سپرد و اقتصاد آزاد را در کشور جاری و ساری کرد
چون دولت هر چقدر بزرگ شود خرابکاری او بیشتر است و به جای اینکه به فکر مردم باشد به فکر جایگاها و ارتباطات است
الان اوضاع طوری شده که مردم از دولت انتظار دارند که دولت خرابکاری نکند و درست کردن پیشکش
من در سیستم دولتی بودم و می دانم که با بزرگ شدن دولت اوضاع پیچیده تر و کندتر می شود و متاسفانه در برخی جاها قسمتی را به بخش خصوصی و یا خصولتی واگزار کرده اند اما طولی نکشیده است که همان قسمت با ترفند های منافع سازمانی بزرگتر از قبلش شده است
شما موبایل و تلفن را اگر به یاد داشته باشید بعد از اینکه خصوصی شد و حتی الان که تا حدودی دولت در آن دخالت و نصف بیشتر خدمات خودش را از دولت می گیرد اما از لحاظ عملکرد بهتر از زمانی است که دولتی کامل بود و مسلما اگر کاملا خصوصی شود دست بسیاری از رانت خواران قطع و خدماتش بهتر می شود
س من مرغداری 14هزاری دارم ریختم درمورخ 24.2علان یک کیلو گوشت درآمد 46هزارتومان دارن از ما میخرن35اونم..45روزه 400ملیون ضرر این دوره یک ماه دارم را میرم دامدار کارت بگیرم امروز تمام شد کاراش میگن بحساب بازرگان واریز میشه رفتیم جوجه آرین ریختم بازرگان ما شارژ نمیشه دست امور پشتیبانی هست سهمیه ما آقای وزیر داریم بدبخت میشویم جواب خانواده چی بدم.
مرغداری که بیچاره کرد بخدا ریختم 14هزار 400ملیون ضرر واسم درست شده علان داره 46درمیاد یک کیلو گوشت35از من نمیخرن دامدارکارت یک ماه رارفتم امروز به پایان رسیده میگن شما جوجه آرین دارین بازرگان شما شارژ نشده دست امور پشتیبانی هست بازرگاتون یک ماه الکی را رفتم
همین آقا در مجلس که بود خدا خدا می کرد که روحانی را بدرقه کند و خودش بیاد که امد و کشاورز و مردم هر دو را بیچاره کرد.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات