بازدید 2905
شادی گل بازیکن ترکیه دردسرساز شد

احضار سفیر آلمان به وزارت خارجه ترکیه

سفیر برلین در آنکارا در اعتراض به اظهارات وزیر کشور آلمان علیه «مریح دمیرآل» به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد.
کد خبر: ۱۲۴۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶ 03 July 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، یورگن شولز، سفیر آلمان در آنکارا در اعتراض به اظهارات نانسی فایزر وزیر کشور آلمان علیه مریح دمیرآل به وزارت امور خارجه ترکیه فراخوانده شد.

سفیر آلمان در آنکارا در اعتراض به مطالب منتشر شده توسط وزیر کشور آلمان علیه مدافع تیم ملی ترکیه با هدف تحت فشار قرار دادن اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شده است.

نانسی فایزر وزیر کشور آلمان پس از بازی تیم ملی ترکیه و اتریش در چارچوب دور حذفی یوفا ۲۰۲۴ با انتشار مطلبی در شبکه‌ های اجتماعی خواستار برخورد یوفا با مریح دمیرآل بازیکن تیم ملی فوتبال ترکیه به دلیل شادی گل‌ در این بازی شده بود.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه ای، واکنش‌ های صورت گرفته نسبت به شادی گل مریح دمیرآل، مدافع تیم ملی ترکیه پس از گلزنی مقابل اتریش توسط مقامات آلمانی را دارای «اهداف سیاسی» توصیف کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه در این باره آمده است: واکنش مقامات آلمانی به دمیرآل خود مصداق بیگانه‌ هراسی به شمار می‌ رود. واکنش‌ های سیاسی صورت گرفته به این شادی گل که با استفاده از نمادهای تاریخی و فرهنگی و بدون هدف قرار دادن یک گروه دیگر صورت گرفته را محکوم می‌ کنیم.

گفتنی است، نانسی فیشر وزیر کشور آلمان پس از بازی تیم ملی ترکیه و اتریش در چارچوب دور حذفی یوفا 2024 با انتشار مطلبی در شبکه‌های اجتماعی خواستار برخورد یوفا با مریح دمیرآل به دلیل شادی گل‌ در این بازی شده بود.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) نیز از آغاز تحقیقات انضباطی درباره مریح دمیرآل به دلیل آنچه که "رفتار نامناسب" او خوانده شده، خبر داده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# نتایج انتخابات # انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات