با صد و چهل و دومین روز حمله روسیه به اوکراین

درخواست آمریکا از شهروندانش برای ترک فوری اوکراین/هشدار روسیه به اسرائیل پس از درخواست بایدن/رئیس جمهور برزیل: راه پایان جنگ اوکراین را می‌دانم، اما نمی‌گویم

صد و چهل و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۵۵
|
۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ 15 July 2022
|
379506 بازدید
|

درخواست آمریکا از شهروندانش برای ترک فوری اوکراین/هشدار روسیه به اسرائیل پس از درخواست بایدن

بین الملل تابناک: صد و چهل و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

فرمانده نیروی هوایی انگلیس: آماده مقابله با تهدید روسیه هستیم
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۲۲:۰۰

فرمانده نیروی هوایی انگلیس در ادامه اظهارات تحریک‌آمیز مقامات لندن علیه مسکو ادعا کرد که جنگنده‌ها و خلبانان این کشور برای مقابله با حمله احتمالی روسیه در آمادگی کامل به‌سر می‌برند.

مایکل ویگستون در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای ادعا کرد، روسیه در روزهای اخیر به طور فزاینده‌ای تهاجمی‌تر شده و این امر می‌تواند به گسترش دامنه جنگ منجر شود.

وی گفت: ما باید برای احتمال (درگیری مستقیم با روسیه) آماده باشیم و به نظر من مهم‌ترین مساله برای امنیت اروپا این است که از احتمال تهاجم روسیه خارج شود.

فرمانده نیروی هوایی انگلیس ادعا کرد: در ذهن من شکی نیست که روسیه مهم‌ترین تهدید برای امنیت انگلیس و اروپا است؛ کافیست به رفتار آن نه تنها در اوکراین که در گرجستان نگاه کنید؛ بنابراین ما باید آماده باشیم.

وی اضافه کرد: ما باید آماده باشیم که در کنار متحدان خود در ناتو بایستیم و از قلمرو ناتو، نه فقط انگلیس دفاع کنیم. شک ندارم که این یک تهدید آشکار است و ما برای مواجهه با آن، در حال تمرین هستیم.

ویگستون ادامه داد: امیدواریم کار به آنجا نکشد اما روزی که روسیه علیه یک کشور ناتو اقدام تهاجمی انجام دهد، ما آماده خواهیم بود.

روسیه 384 عضو پارلمان ژاپن را تحریم کرد
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۲۱:۵۸

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه 384 عضو پارلمان ژاپن را تحریم کرد.

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن ماه پیش از اعمال تحریم علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین خبر داده بود.

نخست وزیر ژاپن دایره تحریم‌ها علیه روسیه را توسعه داده و هرگونه صادرات به شرکت‌های نظامی روسی را تحریم کرده و 140 مقام روسیه را به لیست تحریم‌های این کشور اضافه کرد.

وی گفته بود: «حمله روسیه به اوکراین مشکل اروپایی‌ها به شمار نمی‌آید و باید به طرف روسی نشان داد که حمله نظامی این کشور به اوکراین پیامدهایی به همراه دارد».

ژاپن پیش از این نیز در ماه مارس سه نهاد روس و تعدادی از مقام‌های این کشور از جمله «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس جمهور و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه را تحریم کرده بود.

«شونیتشی سوزوکی» وزیر امور مالی ژاپن گفته بود که توکیو و واشنگتن با همکاری یکدیگر، تلاش خواهند کرد تا روسیه بهای سنگینی را برای حمله به اوکراین پرداخت کند.

وی که این سخنان را پس از دیدار و گفت‌وگو با «جانت یلین» وزیر خزانه‌داری آمریکا مطرح می‌کرد، گفت: «دو طرف توافق کردند که هماهنگی با یکدیگر برای اقدام علیه روسیه را ادامه دهند».

سوزوکی گفت: «اقدام بانک مرکزی روسیه در افزایش سود نشان دهنده تاثیرگذاری تحریم‌های اعمالی علیه این کشور است».

وزارت خزانه داری آمریکا نیز گفته بود که این کشور در همکاری با ژاپن و کشورهای گروه هفت، تلاش خواهد کرد تا روسیه را از ساختار مالی جهان کنار زده و بیشترین هزینه را علیه مسکو تحمیل کند.

نخست‌وزیر مجارستان: تحریم‌های ضد روسی به هدف خود نرسیده‌اند
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۲۰:۰۴

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان جمعه (۱۵ ژوئیه) گفت تحریم‌ها علیه روسیه، دست برنده را به چین داده و به اروپا آسیب می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، رئیس دولت مجارستان در گفت‌وگویی رادیویی گفت که محدودیت‌های ضد روسیه عموماً به هدف خود نرسیده زیرا به حل وضعیت اوکراین کمکی نکرده است. طبق این گزارش، اوربان در مورد «تحریم‌هایی که باعث بحران انرژی در منطقه یورو شده و این امکان را برای چین فراهم می‌کند که کالاهای بیشتری از روسیه را با قیمت‌های تخفیفی به دست آورد، گفت: چین برنده است، آمریکا شکست نمی‌خورد و اروپا در رنج است.

او در مورد وضعیت اقتصادی اروپا اظهار داشت «سیاست اروپا به ریه‌ها شلیک کرد نه به پای خود، بنابراین اکنون به دلیل کمبود انرژی در حال خفه شدن است». نخست‌وزیر مجارستان در ادامه هشدار داد: در برخی کشورها گاز وجود نخواهد داشت، در حالی که سایر کشورها گاز خواهند داشت، اما بسیار گران خواهد بود.

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۲۰:۰۴

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه را احضار کرد تا نگرانی خود را درباره مرگ یک تبعه انگلیسی، که ادعا می‌شود توسط نیروهای جدایی‌طلب طرفدار روسیه در «دونتسک» اسیر بود، ابراز کند.

به گزارش تارنمای دولت انگلیس، «تیم بارو» معاون وزیر امور خارجه انگلیس در جلسه با سفیر روسیه خواستار روشن شدن وضعیت «پل اوری» شد.

گفته می‌شود «پل اوری» ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) توسط نیروهای جدایی‌طلب طرفدار روسیه در «دونتسک» به دلیل ارتکاب "فعالیت های مزدورانه" دستگیر شد. وزارت امور خارجه انگلیس به خانواده او اطلاع داده که نامبرده پنج روز پیش "به دلیل بیماری" از دنیا رفته است.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس می‌گوید که از شنیدن خبر مرگ «پل اوری» شوکه شده و «روسیه باید مسئولیت کامل این موضوع را بپذیرد.»

وی با بیان این ادعا که «پل اوری» هنگام انجام کارهای بشردوستانه دستگیر شد افزود: او در اوکراین بود تا سعی کند به مردم اوکراین در مواجهه با تهاجم بی‌دلیل روسیه کمک کند. وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: دولت روسیه و نیروهای نیابتی آن به جنایات خود ادامه می دهند و آن‌ها باید پاسخگو باشند.

روسیه: تحریم‌های غرب به رکود جهانی منجر می‌شود
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۱۵:۱۲

معاون وزیر امور خارجه روسیه در جریان سخنرانی نسبت بروز یک رکود جهانی ناشی از تحریمهای غربی ها علیه کشورش هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی در جریان یک اجلاس سیاسی در خصوص موضوع اهداف توسعه پایدار گفت: تلاش کشورهای غربی برای تداوم مارپیچ اعمال تحریم های یکجانبه علیه روسیه باعث تشدید تورم در کشورهای غربی و بروز یک رکود جهانی می شود.

سرگئی ورشینین تصریح کرد: محاسبات اشتباهی که در طول همه‌گیری در حوزه سیاست‌های کلان اقتصادی، سیاست‌های حوزه غذایی و انرژی از جانب بزرگ‌ترین اقتصادهای کشورهای غربی صورت گرفت، مدت‌ها قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه به موج بی‌ثباتی در بازارهای جهانی کالاها منجر شد.

وی افزود: تلاش شرکا برای انداختن تقصیر به گردن دیگران و به راه انداختن یک مارپیچ از تحریم‌های یکجانبه، حتی اگر صندوق بین‌المللی پول آن را به رسمیت بشناسد، منجر به تورم در خود کشورهای غربی و بدتر از آن، منجر به یک رکود جهانی قریب‌الوقوع خواهد شد.

ماکرون: مسکو از گاز به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌کند
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۱۵:۱۰

امانوئل ماکرون گفت، فرانسه باید آماده کمبود انرژی در پاییز باشد، زیرا روسیه از قطع گاز به عنوان سلاحی در جنگ با اوکراین استفاده می‌کند.

 امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «تی‌اف۱» گفت، از آنجا که هیچ چشم‌اندازی از پایان زودهنگام جنگ اوکراین مشاهده نمی‌شود، پاریس می‌خواهد هرچه سریعتر وابستگی خود به انرژی روسیه را قطع کند.

ماکرون مسکو را به استفاده از محموله‌های انرژی به عنوان «سلاح جنگی» متهم کرد و در روز ملی فرانسه گفت، پاریس همین حالا نیز تنوع‌بخشی به منابع تامین انرژی خود و ذخیره انرژی برای زمستان آتی را آغاز کرده است.

او گفت: روسیه همین حالا هم با وقفه در فعالیت خط لوله انتقال گاز «نورداستریم ۱» به بهانه تعمیرات، قطع صادرات را آغاز کرده است.

ماکرون گفت: این یک پیام واضح است مسکو از گاز به عنوان یک سلاح جنگی استفاده خواهد کرد... باید از گاز روسیه بی‌نیاز شویم.

تخمین زده می‌شود که فرانسه کمتر از ۲۰ درصد از گاز خود را از روسیه وارد می‌کند.

این رئیس‌جمهوری فرانسه هشدار داد، گذار از گاز روسیه بدین معناست که «تابستان و آغاز پاییز بسیار دشوار خواهد بود.»

ماکرون گفت، حتی در صورت طولانی شدن جنگ، فرانسه به حمایت دفاعی از کی‌یف ادامه داده و تحریم‌های مضاعفی علیه روسیه وضع می‌کند.

او گفت: می‌خواهیم این جنگ را بدون آنکه خود درگیر آن شویم خاتمه دهیم.

همچنین ماکرون که برای افزایش ذخایر سوخت خود در زمستان، به نروژ، قطر، الجزایر و آمریکا روی آورده، از مقامات، مصرف‌کنندگان و صنایع خواست در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

تحریم‌های جدید کانادا علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۱۵:۱۰

دولت کانادا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه بخش نفت و گاز و صنعت شیمی روسیه وضع کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، در سندی که بر روی وبسایت وزارت خارجه کانادا منتشر شد آمده است: چهاردهم ژوئیه ۲۰۲۲ کانادا «مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (روسیه)» را اصلاح کرد تا ارائه دو مورد از خدمات به صنایع نفت، گاز و شیمی روسیه را ممنوع کند.

بر اساس این سند، شهروندان و شرکت‌های کانادایی از ارائه تعدادی از خدمات به طرف‌های روسی منع شده‌اند، خدماتی از جمله خدمات جانبی برای تولید سازه‌های فلزی، وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه تریلرها، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، تجهیزات الکتریکی و دیگر بخش‌ها.

رایزن دوم سفارت روسیه در کانا به خبرگزاری تاس گفت این تحریم‌ها آسیب‌زا بوده و تاثیرات منفی آن دامن کانادا را هم خواهد گرفت.

این دیپلمات گفت: باور داریم که دور جدیدی از تحریم‌ها کاملا بی‌اساس و آسیب‌زا است. همانطور که مکررا هشدار داده‌ایم، همه تحریم‌های اقتصادی شمشیری دو لبه بوده و به کانادا نیز آسیب خواهد زد.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که از زمان اجرایی شدن این تحریم‌ها، کسب‌وکارهای کانادا ۶۰ روز فرصت دارند تا قراردادهای خود با صنایع و خدمات مذکور را به سرانجام برسانند.

مخالفت آلمان با کاهش تحریم‌ها علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۱۵:۰۷

وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی با ابراز مخالفت با کاهش تحریم‌ها علیه روسیه گفت که چنین کاری نه تنها عرضه گاز را تضمین نکرده بلکه اروپا را بیشتر در معرض "باجگیری"‌ قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سخنرانی خطاب به گروهی ازشهروندان آلمانی در شهر برمن گفت: "آیا کاستن از تحریمها علیه روسیه تامین گاز را تضمین می‌کند؟ خیر. این کار یک دعوتنامه برای همه آنهایی است که حقوق بشر،‌ آزادی و دموکراسی را زیر پا می‌گذارند."

این سیاستمدار حزب سبز آلمان ادامه داد که کاستن از تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها تامین گاز از جانب روسیه را تضمین نخواهد کرد بلکه موجب خواهد شد آلمان "دو برابر بیشتر در معرض باجگیری قرار بگیرد".

بربوک تاکید کرد، بنابراین، آلمان "تا زمانی که اوکراین به ما نیاز داشته باشد از اوکراین حمایت خواهد کرد. به همین دلیل است که ما همچنین این تحریم‌ها را حفظ کرده و در عین حال اطمینان می‌دهیم که جامعه ما دچار چند دستگی نیست."

رئیس جمهور برزیل: راه پایان جنگ اوکراین را می‌دانم، اما نمی‌گویم
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۱۵:۰۶

رئیس‌جمهوری برزیل می‌گوید راه پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را پیدا کرده، اما می‌خواهد ابتدا آن را در گفت‌وگوی خود با ولودیمیر زلنسکی در روزهای آتی مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل گفت: به او (ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین) نظرم را می‌گویم. می‌دانم که این مناقشه می‌تواند حل شود، اما (فعلا) به کسی نمی‌گویم.

قرار است زلنسکی و بولسونارو روز دوشنبه گفت‌وگوی تلفنی داشته باشند.

بولسونارو از ارائه جرئیات بیشتر درباره این نقشه صلح خودداری کرد، اما گفت که این مناقشه می‌تواند با شیوه‌ای مشابه پایان جنگ آرژانتین و انگلیس در ۱۹۸۲ خاتمه یابد. آرژانتین در آوریل ۱۹۸۲ به جزایر فالکلند تحت کنترل انگلیس حمله کرد و باعث شد لندن گروه ضربت دریایی بزرگی را اعزام کند. نهایتا آرژانتین در ژوئن ۱۹۸۲ تسلیم شد.

بولسونارو گفت: می‌دانم چطور می‌توان به جنگ اوکراین پایان بخشید. او به تسلیم شدن اشاره کرد و گفت: نظرم را در این باره به زلنسکی می‌گویم. می‌دانم که این مناقشه چطور حل می‌شود اما به کسی نمی‌گویم.

بولسونارو که چند روز پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین به مسکو سفر کرده بود، با انتقادات زیادی مواجه شد. او همچنین پس از آغاز حمله در ۲۴ فوریه، موضعی بی‌طرف گرفته و از پیوستن به تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه و آسیب زدن به مسکو از طریق تحریم‌های بین‌المللی خودداری کرده است.

هشدار آمریکا به شهروندانش برای ترک فوری اوکراین

سفارت آمریکا در اوکراین در هشداری از همه شهروندان آمریکایی خواست که فورا خاک اوکراین را ترک کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اوکراینین نیوز، این هشدار در پی حملات موشکی نیروهای روسیه به شهرهای اوکراین صادر شد.

این بیانیه در وبسایت رسمی سفارت آمریکا در اوکراین منتشر شده است.

بیشتر بخوانید

این سفارتخانه خاطرنشان کرد، وضعیت امنیتی در سراسر اوکراین به دلیل تداوم حملات روسیه و در ضمن وجود درگیری‌های فعال در این کشور و شرایط امنیتی نامشخص، همچنان خشونت آمیز و غیرقابل پیش بینی است.

در متن این بیانیه آمده است: سفارت آمریکا از شهروندان آمریکایی می‌خواهد که وارد اوکراین نشوند و همچنین از آنهایی که در اوکراین هستند می‌خواهد، در صورت ایمن بودن شرایط، فوراً با استفاده از گزینه‌های در دسترس حمل و نقل زمینی خصوصی از آنجا خارج شوند. از تجمعات بزرگ و رویدادهای سازماندهی شده با توجه به این که ممکن است به عنوان اهداف نظامی روسیه در هر نقطه از اوکراین، از جمله مناطق غربی آن تعیین شوند، خودداری کنید.

هشدار روسیه به اسرائیل پس از درخواست بایدن

معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد، رژیم صهیونیستی در مقابل درخواست بایدن برای تامین تسلیحات اوکراین، به اندازه کافی عاقل باشد و تصمیم درستی در مورد درخواست‌های واشنگتن بگیرد.

به گزارش روسیا الیوم، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: امیدوارم اسرائیل آنقدر عاقل باشد که به درستی و بر اساس ماهیت روابط با روسیه عمل کند.

این هشدار روسیه پس از آن صورت گرفت که وب سایت آمریکایی اکسیوس گزارش داد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از نخست وزیر اسرائیل درخواست ارائه کمک نظامی به اوکراین کند.

رژیم صهیونیستی قبلاً به کی‌یف تسلیحات ارائه نداده و به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوسته است.

این درخواست بایدن در حالی مطرح شده که پیشتر وزیر دفاع اوکراین با افشای ناتوانی و ضعف کارآیی سامانه‌های گنبد آهنین رژیم صهیونیستی اعلام کرد، کشورش نیازی به این سامانه‌ها ندارد.

واکنش تند کره شمالی به اقدام اوکراین

تصمیم دولت اوکراین برای قطع کامل روابط با کره شمالی و اجرای تحریم‌های جهانی علیه این کشور، با واکنش تند دولت پیونگ‌یانگ همراه شد.

وزارت خارجه کره شمالی امروز (جمعه) گفت که اوکراین پس از پیوستن به اقدامات «ناعادلانه و غیرقانونی» آمریکا که حاکمیت پیونگ‌یانگ را نقض می‌کند، حق ندارد از حق حاکمیت صحبت کند.

به نوشته «رویترز» این وزارتخانه از به‌ رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک دفاع کرد و گفت که اوکراین هم‌اینک نیز به اقدامات تحت رهبری آمریکا از جمله تحریم‌ها به بهانه برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی کمک کرده است.

پیونگ‌یانگ در ادامه تاکید کرد که برنامه‌های اتمی و موشکی این کشور، یک بازدارندگی دفاعی است؛ اما آمریکا «سیاست خصمانه‌ای» با اعمال تحریم‌های بین‌المللی و برگزاری رزمایش‌های نظامی با کره جنوبی اتخاذ کرده است.

طبق این گزارش، وزارت خارجه کره شمالی ادامه داد: «اوکراین حق ندارد پس از انجام اقداماتی که به شدت فاقد انصاف و عدالت بین ملت‌هاست، با پیوستن فعالانه به سیاست خصمانه ناعادلانه و غیرقانونی ایالات متحده در گذشته، موضوع را مطرح یا به آن اعتراض کند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «ما به تقویت و توسعه دوستی و همکاری با همه کشورهایی که به حاکمیت ما احترام می‌گذارند و بر اساس اصول برابری حاکمیتی، عدم مداخله در امور داخلی و احترام متقابل با ما رفتار مطلوب دارند، ادامه خواهیم داد.»

سفارت کره شمالی در مسکو هفته قبل به اسپوتنیک گفت، پیونگ‌یانگ استقلال جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخته است.

 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۲
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
برنده جنگ اوکراین کشورهایی هستند که کنار می ایستند. ما به هیچوجه نباید در جنگ اوکراین دخالت کنیم. باید مثل هند رابطه خوبی با روسیه و چین داشته باشیم اما دخالت در جنگ اوکراین هم به لحاظ اخلاقی به ما ضربه میزنه و هم عواقب بد سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی میتونه داشته باشه.
پاسخ ها
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
آفرین حرف شما درسته،روسیه الان اون روسیه خیانتکار نیست وبه ایران به چشم حامی نگاه میکند،چون بخوبی میداند ایران چه توانایی های دارد و جرأت وتوان فکر دیگه رو ندارد ما باید روابطمان را با روسیه وچین به عنوان متحد حفظ کنیم، خصوصا چین کهاقتصادش در حال پیشی گرفتن از غرب است وبه دنبالجایگزین کردن یوآن چین دربازارهای جهانی با دلار است، که با توجه به تبدیل دلار به سلاح و فشار غرب به کشورها این عملکرد چین درصد موفقیت بالا دارد نباید بااحساسات ونگاه به گذشته سریع روسیه را دشمن ببینیم دنیا وسیاستهای کشورها تغییر میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
حرفهای شما عاقلانه است اما کو گوش شنوا؟
ایرجی
| Australia |
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
عنایت بفرمایید ما توی دو تا جنگ جهانی بی طرف بودیم و اشغال شدیم ، بجای بی طرفی باید با ذکاوت در این صفحه شطرنج حضور داشته باشیم. البته که جنگ باعث خسارت همه جوره هست ،ولی باید با مهره های خودمون بازی کنیم تا بازنده نباشیم
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
در جنگ اوکراین هم روسیه و هم غرب یعنی هر دو طرف اصلی جنایتکارند. ما نباید طرف هیچکدوم رو بگیریم. این دعا بسیار با این شرایط سازگاری داره:
اللهم الشغل الظالمین بالظالمین
خدایا ظالمان را به هم مشغول بگردان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
چطور فروش پهپادبه روسیه کاربدی هست!!؟ مثل اینکه یادت رفته امریکاوغرب دشمن ایران هستن. جالبتراینجاست که غربیهابه روسیه گفتن ماروتحریم گازی نکن. یکی نیست بگه شماچراایران روتحریم نفتی وگازی کردید. یعنی تحریم برای غرب خوب نیست ولی برای کشورهای دیگه مهم نیست.
غفار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
صددرصدخخ
حرفت کاملادرسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
اون وقت اوکراین چه گناهی کرده؟ چرا چرت میگی
بلوچ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
آمین
جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
انشاالله بزودی کل دنیا سقوط پوتین و اذناب منطقه ای اش را جشن خواهد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
باش تا صبح دولتت بدمد غرب لیس
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
ان شاالله بزودی نابودی امپراطوری شیطانی غرب را به همراه نوکران محلی شان خواهبم دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
اشتباه منفی زدم هزاران و بلکه یک ملیارد لایک و مثبت
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
اولا اون جانباز رو پاک کن چون جانباز هیچ وقت از اوکراینی که پشتش آمریکاست دفاع نمیکنه
همین امریکا عراق رو شوراند تا تو جانباز و ناقص شدی
باعث جنگ اوکراین روسیه نیست امریکاست که در صدد گسترش ناتو هست و روسیه تاب نمیاره همسایه اش منافعش رو تضعیف کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
جانباز غربگدا تا حالا ندیده بودم یعنی چی دنیا که فقط آمریکا نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
نابودی اسرائیل امریکا انگلیس نزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
و روسیه سلام بر چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
آره جون خودت
ناشناس
|
Syrian Arab Republic
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
ماکرون چقدر نابغه ایی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
این حرفا فقط مصرف داخلی دارن وگر نه همه میدونن که قطع گاز یه نوع تحریمه. منع واردات هم یه نوع تحزیمه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
تمام ثروت جهان دست بلوک غرب هست فکرشو بکنید هرکی از هر نقطه جهان به اینها پناهنده بشود خانه شغل پول بیمه آسایش ووووو می‌دهند میخوام بگم تجاوز روسیه بهانه بزرگی به اینا داده حتی اگه حق با غرب باشه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
ان شاالله با شلیک چند بمب اتمی همه تبدیل به خاکستر میشود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
دقیقا- تا حالا شنیده اید هیچ کسی به روسیه پناهنده شده باشد .
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
ساده لوحی!!!
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
اها پس این داد و قال مردم آمریکا و انگلیس و استرالیا و.و.و.و از تورم و بی خانه مانی وهزینه هنگفت سوخت وهزار تا کوفت زهر مار اونوقت از کجا در اومده عامو
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
شما فکرشو کن اگه روزی کشورهای متخاصم ثروتشان را از امریکا
بکشن بیرون چه اتفاقی می افته
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
اشتباه میگید .الان .هفتاد درصد انرژی جهان در آسیا هست واین یعنی ثروت و همیشه آواز دهل از دور خوش هست الان .چندین کشور اروپای .دارن با مشکل اقتصادی وحتی قحطی بعداز جنگ اکراین بسر میبرند .اینها همه تبلیغات هست مردم خودشون بیکارند ولیمه ندارند چطور میان به پناهندگان بیمه کار میدن.نه بخدا قسم پناهده در کشور اروپای درست مثل افغانیها در ایران هستند حتی بدتر از ایران .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
واقعا فکرت احمقانه هست، همین الانش که جنابعالی داری سنگ غرب رو به سینه میزنی کلی مهاجر بدبخت رو تو سرما وگرما در جاهایی که کمترین امکانات رو داره نگهداری میکنه، روسیه وچین اش دهن سوزی نیستن ولی در حال حاضر در جبهه مقابل غربند وعقل سلیم میگه مجبوریم باهاشون متحد باشیم، نه کسانی که هر لحظه به فکر به زانو درآوردن وخنجر زدن از پشت واز روبروبه ایرانند
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
الان بهترین موقیعت که ایران خودش رو وارد بازار جهانی کنه هم اسلحه و هم نفت گاز
احمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
به امید پیروزی اسلام در تمام نقاط جهان و سربلندی ایران عزیز مان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
تحریم را کمی روسیه تحمل کند تا مزه اش را بکشد
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
تو بند بند وجود انگلیسیها دروغ و کشتاره جالب اینه خودشو تکثیر کرده صد رحمت به مغول اونا روباه صفت نبودن از زمان قدرت گرفتن انگلیس در صد سال پیش همه مرزای دنیا بهم ریخت.جای نیست دخالت نکرده باشه.مذهبی سیاسی اقتصادی نژادی مرزی همه به جان هم انداخته ،ده برابر جمعیت خودش خون ریخته. فقط خدا میتونه این غول چراغ برگردونه.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟