تبلیغات غیر واقعی پزشک‌نماها آسیب جدی است

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه ضوابط تابلوها و تبلیغات پزشکی مشخص بوده اما این مهم رعایت و اجرا نمی شود، گفت :بیشتر از افراد جامعه پزشکی، تبلیغات سوء و غیر واقعی مداخله گران و پزشک‌نماها آسیب های را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۳۵
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵ 17 July 2022
|
4133 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر محمد رئیس زاده شامگاه شنبه در حاشیه برنامه های بازدید خود در جمع خبرنگاران، در خصوص ساماندهی تابلوهای پزشکان افزود: سازمان نظام پزشکی وظیفه مهمی را بر عهده دارد، که در این خصوص یک کارگروهی تشکیل شده که در ۶ ماه گذشته بر مسائل محوله فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از پنج هزار سایت نشان هایی به اشتباه برای کارهای پزشکی و زیبایی فعالیت می کنند، اضافه کرد: جمع آوری این سایت ها، کار بسیار سختی است، و در این ارتباط اصل مشکل ما در حوزه غیر پزشکی، پزشک نماهاو مداخله گران غیر مجاز است.

این مسوول با بیان اینکه در حوزه پزشکی هم نیاز به بازبینی مجدد داریم، ادامه داد: عنوانینی که در تابلوها درج می شود و تبلیغاتی که صورت می گیرد و همه این موارد باید ساماندهی شوند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه در این خصوص کارگروهی در این خصوص با همکاری وزارت، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آغاز شده است ادامه داد: در آینده نزدیک پس از جمع بندی به آن توجه جدی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام پزشکی وظیفه دارد این مهم را بصورت سرانجام برساند، اظهار داشت: عموم مردم حق دارند، نشانی دقیق دریافت کنند و بجای مراجعه نکنند که دچار آسیب شوند.

این مسوول به عموم توصیه کرد در هنگام مراجعه به پزشک به مراکز مجوز دار مراجعه کرده و برای اطمینان بخشی و معتبر بودن آن در سایت نظام پزشکی جستجو کنند.

رئیس زاده یادآوری کرد: در زمان حاضراقداماتی برای موضوع پزشک نماها کارهای با داسرای جرایم پزشک یو با داستان ها، مسووللن قضایی و حق. ی جلستی داریم

وی با بیان اینکه هدف از سفر به زنجان بازدید ظرفیت های بخش درمان است خاطر نشان کرد: در این ارتباط جامعه پزشکی در شرایط سخت اقتصادی و کرونا به مردم خدمت گزاری می کنند در واقع جها د انجام می دهند.

گفتنی است از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، کلنگ‌زنی پروژه ساختمان مرکزی نظام پزشکی مرکز استان زنجان، افتتاح مطب تخصصی و فوق‌تخصصی، آزمایشگاه تشخیص طبی و مطب رادیولوژی و سونوگرافی و دندان‌پزشکی حوزه صنفی و خیریه است.

سایر برنامه‌های وی، دیدار با مقامات ارشد استان و خانواده اولین شهید مدافع سلامت، نشست مشترک اعضای شورای هماهنگی استان، هیات های مدیره و بدوی شعبه اول و دوم، تجدید نظر انتظامی پزشکی، روسای کمیته‌های تخصصی مشورتی ۱۶گانه، معاونین، مشاورین، دادستان و دادیاران و اعضای شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی مرکز استان زنجان، رونمایی از پوستر دوره تربیت مربی بحران و نشست خبری با رسانه‌های گروهی، بازدید از خیریه‌های سلامت، است که، عصر امروز شنبه ۲۵تیر و صبح فردا ۲۶تیرماه با ویژه‌مراسم کلنگ‌زنی در مرکز همایش‌های بین‌المللی مهرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان و انجمن خیریه مهرانه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...