مخالفت براتی با برداشت کامرانی‌فر درباره تأیید صلاحیت‌ نامزدها

کد خبر: ۱۱۳۴۶۴۸
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰ 12 August 2022
|
4694 بازدید

دبیرکل فدراسیون فوتبال صبح روز جمعه در یک برنامه زنده تلویزیونی ادعا کرد کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال همچنان می‌تواند پروسه تائید یا رد صلاحیت کاندیداهای نهایی فدراسیون فوتبال را تغییر دهد چون قانونگذار این اجازه را در اختیار آنها قرار داده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ خبرگزاری قوه قضاییه در مطلبی نوشت که بررسی مفاد کامل اساسنامه و آئین نامه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال هیچ نشانه ای بر صحت ادعای کامرانی فر یافت نشد.

این خبرگزاری با احمدرضا براتی، حقوقدان ورزشی و عضو هیئت رئیسه کنونی فدراسیون فوتبال درباره نظریه هایی که این روزها در ارتباط با موضوع بررسی صلاحیت ها یا برگزاری انتخابات در محافل ورزشی عنوان می شود گفت گو کرده است.

مخالفت براتی با برداشت کامرانی‌فر درباره تأیید صلاحیت‌ نامزدها

وی اذعان کرد ملاک اظهار نظر و تصمیم گیری در این مواقع نص صریح قانون است.

براتی در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان مبنی بر اینکه آیا امکان تغییر در تصمیم کمیته های انتخاباتی تا پیش از انتخابات وجود دارد یا خیر؟ گفت: کمیته های انتخاباتی در عین استقلال، تابع مقررات هستند. در اساسنامه و مقررات انتخاباتی فدراسیون، مواعد و فرجه هایی مشخص شده که همه ارکان فدراسیون و از جمله کمیته های انتخاباتی باید از آن تبعیت نمایند. اسامی نامزدهای واجد شرایط در واپسین لحظات موعد قانونی منتشر و برای اعضای مجمع ارسال شده و این به آن معناست که خوشبختانه این کمیته ها ضمن اشراف به وظایف قانونی خود ، از اهمیت این مواعد نیز آگاه هستند.

وی در ادامه افزود: این نظریه که کمیته های انتخاباتی هنوز می توانند تصمیم خود در مورد صلاحیت ها را تغییر دهند با صراحت مقررات و فلسفه مواعد قانونی مغایر است.

در این مطلب جزئیات این مغایرت و شواهد عینی آن براساس بند و ماده قانونی ذکر نشده است.

به نوشته این خبرگزاری، اظهارنظر حقوقی احمدرضا براتی کارشناس و حقوقدان ورزشی با تفسیر و برداشت کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال با الزامات مندرج در آئین نامه انتخاباتی فدراسیون فوتبال مغایرت دارد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات