بازدید 44318
۱

قیمت عمده برنج کامفیروز در شیراز افزایش یافت

قوت غالب سفره ی ایرانیان برنج می باشد، این محصول در کشور خودمان با کیفیت بسیار بالایی کشت می شود و علاوه بر رفع نیاز داخلی، صادرات برنج ایرانی نیز انجام می شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ 09 September 2022

عوامل زیاد و متعددی در بالا رفتن قیمت برنج کامفیروز درجه یک به صورت کیلویی دخیل است. یکی از این عوامل وجود واسطه ها و دلال ها می باشد که توانسته اند از در این بازار از آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند پس با حذف این افراد می توان قیمت ها را به نحو قابل توجهی کاهش داد. برای رفع هر گونه ابهامات سایت آراد برندینگ را به شما معرفی می نماییم.

قیمت عمده برنج کامفیروز در شیراز افزایش یافت

از ویژگی های پخت این نوع برنج که بسیار مورد توجه قرار گرفته است این می باشد که بسیار سریع در حین پخت قد می کشد و مدت زمان کوتاهی را برای پخت به خود اختصاص می دهد به همین دلیل است که بسیاری از رستوران ها برای سریع تر آماده شدن پلو های خود از این نوع استفاده می کنند.

قیمت برنج کامفیروز شیراز

زمانی که صحبت از برنج خوش طعم و خوش عطر به میان می آید، برنج کامفیروز شیراز همچون نگینی می درخشد و همه آن را با این ویژگی ها می شناسند. اما واقعیت امر این است که به دلیل موقعیت جغرافیایی شهرستان کامفیروز و فاصله زیاد با رودخانه و دریا، کشاورزان برای آبیاری مجبور به استاده از منابع آب زیرزمینی اند که این امر صدمات زیادی را به کالبد ساختار زمین رسانده است.

قیمت عمده برنج کامفیروز در شیراز افزایش یافت

عدم ثبات در بازار ارز و تورم های ناشی از آن باعث شده تا قیمت برنج کامفیروز شیراز نیز دستخوش تغییرات متعددی شود. شاید در ظاهر نوسانات ارزی چندان به چشم نیاید اما با تحلیل عمیق پی خواهیم برد که این تورم و افزایش نرخ دلار سبب شده تا هزینه های تولید، بسته بندی، نیروی انسانی و حمل و نقل به طور مستقیم افزایش یابد. در نهایت این افزایش قیمت در روند ارائه ی محصول موجب افزایش قیمت برنج کامفیروز نیز می شود.

برنج کامفیروز از برنج های پرطرفدار در سطح ایران مخصوصا شیراز شناخته شده که افراد زیادی به دنبال خرید آن هستند. این محصول محبوب در شهرستان کامفیروز استان فارس کشت می شود. از ویژگی های بارز این محصول که موجب شهرت آن شده، طبع گرم این نوع برنج است. پس علاوه بر ارزش غذایی، ارزش دارویی نیز دارد که سرانه مصرف آن را در کشور افزایش داده است.

در حال حاضر استان های گیلان، گرگان و مازندران سه قطب اصلی تولید برنج در ایران محسوب می شوند اما باید خاطر نشان کرد که برنج کامفیروز فارس به دلیل عطر دلپذیر، خوش پخت بودن و البته طبع گرمی که دارد باعث شده تا در صدر میزان خرید برنج قرار بگیرد و  مشتریان ابتدا این نوع برنج را در لیست خرید خود قرار دهند.

به دلیل حفر چاه های غیر مجاز، برداشت آب مازاد از سفره های زیرزمینی و عدم بارش باران و خشکسالی موجب شده تا کشاورزان در تنگنا قرار بگیرند و میزان تولید سالیانه این برنج مرغوب کاهش پیدا کند.

قیمت عمده برنج کامفیروز

کیفیت، یکی دیگر از دلایل بالار فتن و کاهش قیمت عمده برنج کامفیروز می باشد. برنجی که دارای کیفیت باشد از دانه های یک دستی تشکیل شده است و از عطر خوبی برخوردار است. برای این که بتوانید عطر برنج خام را تشخیص دهید مقداری را در کف دستان خود بریزید و با دمیدن میتوانید از نوع اصل آن مطلع شوید.

قیمت عمده برنج کامفیروز در شیراز افزایش یافت

بسیار مواجه شده اید که در بسیاری از بسته بندی ها نوشته شده است کشت اول و یا کشت دوم و باعث سوال افراد می شود که کدام نوع از آن بهتر است؟ در جواب باید گفت: بر خلاف دیگر محصولات که تازگی آن شرط کیفیت است اما در این مجصول مجزا می باشد و هر چه برنج کهنه تر باشد از مرغوبیت بالا تری هم برخوردار است.

بسیار پیشنهاد می شود که برای صرفه جویی از هزینه ها برای تهیه برنج کامفیروز آن را به صورت عمده خریداری کنید. مصرف اندازه برنج باعث می شود تا از ضعیف شدن حافظه و آلزایمر جلوگیری کند. علاوه بر آن افرادی که دچار اسهال های خونی می باشند می توانند برای درمان خود از برنج استفاده کنند

از تفاوت های ویژه آن عبارت اند از:

برنج کشت دوم دارای پخت عالی تر و عطری بی نظیر می باشد دارای دانه های درشت تری بوده اما برنج کشت اول دارای دانه های درشت تر و سالم تری می باشد چرا که کمتر به آن مواد سمی می زنند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱
به نام خدا سلام
ببخشید اولا کامفیروز یک بخش از شهرستان مرودشت است و این بخش در قسمت بالادست سد درود زن واقع شده است پس خواهشاً تهیه کننده گان خبر لااقل اطلاعات جغرافیای خود را کمی بیشتر کنند تا اشتباهاتی به این بزرگی را مرتکب نشوند
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات