اتوبوس‌های تازه نفس در تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود اتوبوس های تازه نفس جدید و اورهال شده به ناوگان حمل ونقل عمومی تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۴۹
|
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲ 26 September 2022
|
14125 بازدید
|
۴

به گزارش «تابناک»، بهرام نکاحی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد ورود اتوبوس‌های تازه نفس به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر تهران گفت: معمولا در شش ماهه دوم سال و با آغاز سال تحصیلی شاهد افزایش اقبال عمومی به استفاده از اتوبوس هستیم، به همین دلیل ۵۵۰ دستگاه اتوبوس که به علت نیاز به تعمیرات اساسی و تخصصی از رده فعالیت خارج شده بودند، بعد از اورهال برای مهرماه آماده شدند و به ظرفیت فعال ناوگان اتوبوسرانی اضافه شدند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در بحث تامین اتوبوس بیش از ۱۰۰ اتوبوس و مینی بوس نو که مربوط به قرار داد شهرداری تهران با ایران خودرو دیزل است آماده تحویل شده، افزود: این تعداد شامل ۵۳ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی بوس است.

نکاحی با بیان اینکه در نظر داریم براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه اورهال، تا پایان امسال، ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس ملکی و شرکتی را اورهال کنیم، در ادامه به هزینه اورهال این اتوبوس‌ها اشاره کرد و گفت: اورهال اتوبوس‌ها به سطح بازسازی مربوط می‌شود؛ بگونه‌ای که ما در حوزه تعمیرگاهی، اتوبوس‌ها را در سه سطح تقسیم بندی می‌کنیم و براین اساس سطح یک تعمیرات پرهزینه ترین است که حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه اورهال هر اتوبوس است، سطح دو برای تعمیرات اتوبوس‌ها حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را در بر می گیرد و در سطح سوم تعمیرات اتوبوس ها نیز که پایین ترین سطح است، هزینه بازسازی هر اتوبوس ۵۰۰ میلیون تومان است و این در حالی است که قیمت خرید یک اتوبوس نو، ۵ تا ۸ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

وی افزود: اتوبوسی که در سطح یک، اورهال شود تا ۵ سال توان ارائه خدمات مطلوب را دارد و هم زمان نیز با اورهال اتوبوس‌ها، نوسازی را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد چرایی کند بودن پروسه نوسازی اتوبوس‌ها ادامه داد: ما در این حوزه دو چالش داریم، یکی از آنها به توان خودروساز داخلی مربوط می شود؛ چراکه خودروساز داخلی ظرفیت تامین ندارد و در این ۱۲ سالی که عملا خرید اتوبوس تعطیل شده بود تولید آن نیز متوقف شده بود و همچنین اتوبوس عمدتا ثبت سفارش می شود و بعد از ثبت سفارش ۶ ماه زمان لازم است تا اتوبوس تولید و تحویل شود و این دو چالش در حالی است که تمام ناوگان شرکتهای اتوبوسرانی کشور دچار فرسودگی و کمبود هستند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Turkey
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
اون هدایایی که تو اربعین فرستادن عراق با اون چند صد تا اتوبوس نو می شد خرید کو اولویت مردم؟
امین
|
France
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
مسخره کردین از ساعت 7:30 شب به بعد یه اتوبوس گیر نمیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
خط ولیعصر به معلم و امام خمینی به معلم با یک یا حداکثر در بعضی وقت ها دو دستگاه اتوبوس فعال است بارها رانندگان در پاسخ به اعتراض مردم می گویند که به تنهایی و با یک دستگاه اتوبوس در خط فعال هستند زمان انتظار در برخی موارد به بیش از یک ساعت می رسد این در حالیست که طبق زمانبندی سایت اتوبوس رانی تهران هر 15 دقیقه باید یک اتوبوس سرویس دهی کند شنیده شده که مسئولین این خط اتوبوسهای را برای سرویس دهی به بخش خصوصی ارسال می کنند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
خواهشا" یه چند تا از این اتوبوسها برای خط آزادی تهران پارس مستقر کنید.
اتوبوسهای این خط افتضاح هستند . کف بعضی از این اتوبوسها کاملا سوراخ شده و اگه مسافر هواسش نباشه بیچاره میشه .
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟