معمولا عروسکهای جام جهانی فوتبالیستهایی پرانرژی هستند که مشتاقند در مورد رویدادها و کشور میزبان اطلاع رسانی کنند. اگرچه این عروسکها بیشتر برای بچهها جذابند اما محصولات مختلفی که با آنها تولید میشوند تا سالها یادگاری این رویدادهای بزرگ هستند.
لعیب اما برای اولین بار در قرعه کشی جام جهانی فوتبال که در فروردین ماه برگزار شد معرفی شد. این نماد در تبلیغات بازیها بسیار کاربرد دارد و دارای یک شخصیت سرگرم کننده و شاد است که «از دنیایی موازی که همه عروسکهای مسابقات در آن زندگی میکنند آمده است».
او زاییده تخیل هر یک از طرفداران فوتبال است و فیفا صفتهای زیادی را از جمله شجاعت، شوق، سرگرم کنندگی، بازیگوشی و ماجراجویی برای آن برشمرده است. نام این عروسک به معنای بازیکن حرفهای و ماهر است که حال و هوای مثبتی به مسابقات میدهد. از این شخصیت انواع محصولات تبلیغاتی مختلف تولید و عرضه شده است.