با دویست و هشتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

هشدار سازمان ملل درباره در پیش بودن وضعیت خطرناک در اوکراین/ حمله پهپادهای اوکراین به پایگاه هوایی روسیه/ بازدید پوتین از پل کریمه/ هشدار روسیه درباره تروریسم هسته ای

دویست و هشتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۱۱
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰ 06 December 2022
|
13879 بازدید
|

حمله پهپادهای اوکراین به پایگاه هوایی روسیه/ بازدید پوتین از پل کریمه/ هشدار روسیه درباره تروریسم هسته ای

بین الملل تابناک: دویست و هشتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه برای فروش نفت خود کف قیمت تعیین می کند
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۲۲:۳۷

۲ مقام آگاه امروز سه شنبه اعلام کردند که در واکنش به تعیین سقف قیمت توسط گروه ۷ برای بهای نفت خام صادراتی روسیه، مسکو در صدد بررسی تعیین کف قیمتی خود برای فروش های بین المللی نفت خام است.

بر اساس اعلام این رسانه، در گزارش این شبکه تلویزیونی آمده است: روسیه اعمال بهای ثابت برای نفت خام صادراتی خود و یا در نظرگرفتن بیشترین تخفیف را در برابر بهای انواع نفت شاخص جهان، بررسی می کند تا بتواند نفت خود را به فروش برساند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین نیز در این ارتباط اعلام کرد که مسکو اقدام تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه را نمی پذیرد و در حال آماده‌ سازی برای شیوه پاسخ‌ دهی به این اقدام آمریکا و کشورهای اروپایی است.

وی همچنین افزود: اقدام تعیین سقف قیمت، بازارهای انرژی جهان را بی‌ثبات می‌کند، اما به توانایی مسکو برای حفط عملیات نظامی‌اش در اوکراین ضربه‌ای نمی‌زند. تحریم‌ها علیه روسیه «ضربه‌ای آشکار» به کشورهای اروپایی است.

توافق تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه توسط کشورهای گروه هفت و استرالیا از روز دوشنبه ۵ دسامبر (۱۴ آذر) اجرایی شد. تعیین سقف قیمت برای فروش نفت روسیه در بازارهای جهانی تازه‌ترین اقدام متحدان اوکراین برای کاهش درآمدهای ارزی روسیه است.

کمیسیون اروپا روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای گروه ۷، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و استرالیا توافق کردند که قیمت نفت دریایی روسیه را از ۵ دسامبر به ۶۰ دلار در هر بشکه محدود کنند. کشورهای گروه هفت شامل انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا هستند.

کمیسیون اروپا افزود: «این سقف قیمت برای نفت‌های خریداری‌شده بالاتر از سقف قیمت قبل از ۵ دسامبر که در کشتی‌ها بارگیری شده و قبل از ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳ تخلیه می‌شود، اعمال نمی‌شود.»

ولادیمیر پویتن، رئیس جمهور روسیه پیش از این ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) در واکنش به این تصمیم جدید کشورهای غربی برای نفت روسیه گفت که مسکو بهای رونق اقتصادی و صادرات انرژی کشورهای دیگر به کشورهایی که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کرده‌اند را نخواهد پرداخت. رئیس جمهور روسیه اعمال سقف قیمت را «حقه» و «اخاذی فاحش» خواند.

براین اساس، سیاست تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، اگر کشتی با پرچم کشور ثالث عمداً نفت روسیه را بالاتر از سقف قیمت حمل کند، شرکت‌های اتحادیه اروپا از بیمه کردن، تأمین مالی و خدمات رسانی به این کشتی برای حمل و نقل نفت یا فرآورده‌های نفتی روسیه به مدت ۹۰ روز پس از خرید محموله، خودداری خواهند کرد. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه لهستان، لیتوانی و استونی در تلاش بودند تا سقف قیمت‌ها را در سطوح بسیار پایین‌تر تعیین کنند.

بورل: ضمانت های امنیتی اوکراین موجب پایان جنگ می شود
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۲۱:۲۲

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است که پایان جنگ در اوکراین نیازمند ضمانت های امنیتی برای این کشور است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه در یک نشست در پاریس اعلام کرد که پایان بحران در اوکراین از طریق «ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» و نه روسیه به دست خواهد آمد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه در خصوص روسیه گفت در مورد روسیه، بعداً صحبت خواهد کرد. بورل مدعی شد که پایان دادن به جنگ در اوکراین باید با رعایت قوانین بین‌المللی صورت گیرد.

به باور بورل این امر (پایان جنگ در اوکراین) باید دربرگیرنده ترکیبی از پرداخت غرامت از سمت مسکو به کی یف، برگزاری محاکمه‌های جنایات جنگی و خروج نیروهای روسیه از اوکراین باشد.

ارسال بسته مشکوک به سفارت اوکراین در دانمارک
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۲۰:۱۱

وزیر خارجه اوکراین از ارسال بسته مشکوک به یکی دیگر از سفارت های این کشور در اروپا خبر داد.

« دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین امروز دوشنبه اعلام کرد که سفارت این کشور در دانمارک یک بسته مشکوک دریافت کرده است.

بنا به گفته وزیر خارجه اوکراین، بسته مشکوک ارسالی به سفارت این کشور در دنمارک مشابه بسته هایی که اخیرا به نمایندگی های دیپلماتیک اوکراین در دیگر کشورهای ارسال شده است.

وزیر خارجه اوکراین روز شنبه اعلام کرد که در پی وقوع تهدیدهایی علیه دیپلمات‌های این کشور در روزهای اخیر در ۱۲ کشور آنها ۱۸ بار هدف تهدید قرار گرفته اند.

هشدار سازمان ملل درباره در پیش بودن وضعیت خطرناک در اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۹:۱۹

مارتین گریفیتس، هماهنگ‌کننده امداد اضطراری سازمان ملل متحد اعلام کرد که با فرا رسیدن فصل زمستان، وضعیت خطرناک جدیدی در اوکراین بوجود آمده و مردم این کشور را بسیار آسیب پذیر تر کرده است.

مارتین گریفیتس هماهنگ‌کننده امداد اضطراری سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل به آوارگی مردم و ویرانی در اوکراین اشاره کرد و بار دیگر این جنگ را غیر ضروری دانست.

این مقام ارشد سازمان ملل گفت تخمین ها حاکی از کشته شدن حدود ۱۷ هزار نفر در این جنگ هستند اما بدون شک تعداد بیشتری جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد با فرا رسیدن فصل زمستان و سرما، وضعیت بشردوستانه خطرناک جدیدی در اوکراین بوجود آمده است و مردم این کشور را بسیار آسیب پذیر تر کرده است.

گریفتیس تصریح کرد که نهاد های بشردوستانه شبانه روز تلاش می کنند تا با مردم اوکراین در شرایطی که حملات متعدد به زیرساخت های این کشور می شود، کمک کنند.

وی از رسیدن کاروان های امدادی بشردوستانه به مناطقی که اخیرا به کنترل اوکراین درآمده است، استقبال کرد و گفت تقریبا ۷۵ درصد از کمک فوری مالی برای اوکراین تامین شده است.

گریفیتس به نیازهای روز افزون بشردوستانه در جهانی که به جنون کشیده شده است، اشاره کرد و گفت این جنون بر مردم اوکراین نیز تاثیر می گذارد.

پوتین از پل کریمه بازدید کرد
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۷:۲۴

«ولادیمیر پوتین»، روز دوشنبه از پل کریمه که شبه‌جزیره کریمه را به خاک روسیه متصل می‌کند، بازدید کرد.

به نوشته نشریه «ایندیپندنت»، «مارات خوسنولین»، معاون نخست وزیر روسیه نیز پوتین را حین رانندگی با یک خودروی مرسدس بنز روی پل کرچ که تصاویر آن از تلویزیون روسیه پخش شد همراهی کرد.

این بازدید در روزی صورت گرفت که اوکراین اعلام کرد به دنبال وقوع دور جدیدی از حملات موشکی روسیه برق مناطق وسیعی از این کشور قطع شد.

در تصاویری که از این بازدید رئیس جمهور روسیه از پل کرچ منتشر شد، او با کارگران پروژه تعمیر این پل و همچنین یک مقام مسئول این پروژه درباره تعمیرات صورت گرفته،‌ صحبت کرد.

رئیس جمهور روسیه در حین این رانندگی گفت: «ما در حال رانندگی در سمت راست پل هستیم. سمت چپ این پل آن طور که من فهمیدم در دست تعمیر است اما به هر صورت باید تعمیرش کامل شود. هنوز کمی خرابی دارد و ما باید آن را به وضعیت ایده‌آل برسانیم.»

پوتین در بخش‌هایی از این پل که بزرگترین پل در اروپا محسوب می‌شود پیاده روی کرد و از قسمتهایی که هنوز آثار سوختگی ناشی از آن بمبگذاری روی آنها مشهود بود بازدید کرد.

نشست نمایندگان تل آویو- اوکراین در ورشو
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۷:۲۳

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که مسئولان رژیم صهیونیستی و اوکراین نشستی را طی روزهای آتی در ورشو برای کمک به بازسازی اوکراین برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، شبکه "کان" رژیم صهیونیستی اعلام کرد: طی روزهای آتی مسئولان اسرائیلی نشستی را در ورشو با حضور مسئولان ارشد اوکراینی از جمله وزیر دفاع اوکراین و وزرای دیگر برای کمک به بازسازی اوکراین برگزار خواهند کرد.

قرار است رژیم صهیونیستی ۲۰ ژنراتور برق را به اوکراین منتقل کند.

براساس گزارش شبکه کان در این نشست درباره چگونگی کمک رژیم صهیونیستی به اوکراین برای بازسازی این کشور بعد از جنگ روسیه صحبت خواهد شد.

مایکل برودسکی، سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین گفت: ما برای اولین بار در این نشست درباره چگونگی کمک به بازسازی اوکراین بعد از جنگ صحبت خواهیم کرد.

وی درباره درخواست اوکراین از رژیم صهیونیستی برای دادن سلاح به این کشور گفت: ما می‌دانیم که آن‌ها در جنگی سخت و وحشیانه هستند و برای حفظ جانشان تلاش می‌کنند. این برای ما قابل درک است اما چیزی که قابل درک نیست این است که آن‌ها همچنان درخواست کمک امنیتی را دارند و در عین حال در سازمان ملل علیه ما رأی می‌دهند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بعد از پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات خواهان گشودن صفحه جدیدی شد و بعد از چند لحظه در سازمان ملل علیه ما رأی داد.

شویگو: حملات به نیروگاه اتمی زاپروژیا تروریسم اتمی است
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۷:۲۳

وزیر دفاع روسیه ضمن بیان این که «مسکو حملات نظامیان اوکراینی به نیروگاه اتمی زاپروژیا را به عنوان تروریسم اتمی طبقه‌بندی می‌کند»، افزود: ۳۳ موشک شلیک شده توسط اوکراین به زاپروژیا را طی دو هفته گذشته رهگیری کرده‌ایم.

وی افزود: نیروهای مسلح روسیه از تاسیسات حیاتی در سرزمین‌های آزاد شده محافظت می‌کنند و به آزادسازی دونباس ادامه می‌دهند.

شویگو همچنین گفت: نیروهای ما هفت شهر در دونتسک و لوهانسک را تحت کنترل درآورده‌اند و با سلاح‌های دقیق به تاسیسات فرماندهی ارتش اوکراین حمله می‌کنند.

حمله پهپادهای اوکراین به پایگاه هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که در حمله پهپادهای اوکراین به پایگاه هوایی فدراسیون سه تن از نیروهای فنی هوا فضا زخمی شدند.

به گزارش تاس، وزارت دفاع روسیه افزود: پهپادهای اوکراینی به فرودگاه دیاگیلوو در منطقه ریازان و انگلس در منطقه ساراتوف حمله ور شدند که توسط پدافند هوایی نیروهای هوافضای روسیه رهگیری شدند.

این گزارش می افزاید، بر اثر سقوط و انفجار پهپادهای سرنگون شده یک هواپیمای روسی آسیب جزیی دید.

ارتش روسیه همچنین موفق شد انتقال ذخایر نیروهای مسلح اوکراین را پس از تلاش برای حمله به پایگاه های هوایی روسیه مختل کند.

مولداوی هم از جنگ اوکراین بی‌نصیب نماند

در پی رهگیری موشک‌های روسیه توسط سامانه ضدهوایی اوکراین، قطعاتی از یک موشک در خاک مولداوی فرود آمد.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، یک کارشناس روس می‌گوید، قسمت‌هایی از لاشه‌ یک موشک که در خاک مولداوی فرود آمدند، متعلق به یک موشک پدافند هوایی اوکراین بودند.

این قطعات روز دوشنبه در نزدیکی شهر بریچنی در مولداوی فرود آمدند که در نزدیکی مرز این کشور و اوکراین قرار دارد.

وزارت کشور مولداوی از کشف بخش‌هایی از لاشه‌ این موشک خبر داد و از ارائه جزئیات بیشتر درباره مبدا آن خودداری کرد، اما تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این لاشه‌ها متعلق به یک موشک سامانه اس-۳۰۰ هستند، سامانه زمان شوروی که هنوز در ارتش اوکراین به کار گرفته می‌شود.

این پیشامد همزمان با موجی از حملات هوایی روسیه به اوکراین اتفاق افتاد. نیروهای روسیه از نخستین روزهای ماه اکتبر، حملات هوایی متعددی به پایگاه‌های نظامی و زیرساخت‌های اوکراین انجام داده‌اند.

در ماه گذشته میلادی نیز در پی این حملات، یک موشک اس-۳۰۰ اوکراینی که هدف از شلیک آن رهگیری موشک روس بود، در انجام ماموریت خود ناموفق بود و در خاک لهستان به زمین برخورد کرد. این رویداد به مرگ دو غیرنظامی منجر شد.

به گفته مقامات مولداوی، در ماه اکتبر هم یک موشک روسی سرنگون‌شده به‌وسیله سامانه پدافند هوایی اوکراین، در خاک مولداوی به زمین اصابت کرد که خسارت جانی نداشت.

روسیه به اهداف عملیات ویژه در اوکراین دست خواهد یافت

– دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو به اهداف عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین دست خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی گفت: روسیه باید به اهدافش دست یابد و به آنها خواهد رسید.

وی در پاسخ به سخنان آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تمایل واشنگتن به برقراری صلحی پایدار در اوکراین افزود: نتیجه آنچه در حال روی دادن است، باید صلحی عادلانه و پایدار باشد. ما می توانیم با این مساله موافق باشیم.

پسکوف با اشاره به اینکه مسکو این مساله را بیش از یکبار عنوان کرده است، در عین حال گفت: اما در مورد چشم انداز هر گونه مذاکره ای، ما در حال حاضر هیچ چشم اندازی مشاهده نمی کنیم.

سخنگوی کرملین در پاسخ به این پرسش که برای ایجاد چشم انداز انجام مذاکرات چه اتفاقی باید روی دهد، توضیح داد که اهداف عملیات ویژه نظامی باید تحقق یابد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
پوتین نبود الان نصف مردم اوکراین توسط دولت اوکراین کشته شده بودند. همین موضوع محبوبیت پوتین رو بالا برده. خوب دست آمریکا رو خوند و خنثی کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
زنده باد مقاومت اوکراین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
به امید هرچه زودتر نابودی ارتش متجاوز به یک کشور مستقل .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
زنده باد ولادیمیر پوتین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
فکر نکنم پوتین چند صبایی بتونه دوام بیاره آن غرور وتکبری که داشت ضایع شد آنهم در مقابل آن بچه ای که فکرشو نمی‌کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
...... غیرت زلنسکی دنیا بوی خون گرفت از حماقت این
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
چی گفتی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
پوتین کثیف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
درودبرپوتین مرگ بر زلنسکی گدای ترسو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
روسیه هم اون اولش هم میتونست پیروز بشه این سیاست کاریش به موقش تمام ارتش اوکراین باخاک یکسان میکنه...
ناشناس
|
Syrian Arab Republic
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
اروپایی های احمق دنیا فقط اوکراین نیست ،فاجعه انسانی در افغانسنان ، یمن ،سوریه ،لبنان که بدست شماها بوجود امده را ببینید
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟