با سیصد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ارسال ۵ هزار پهپاد آمریکایی به اوکراین/ آلمان فقط دو هفته مهمات برای جنگ با روسیه دارد

سیصد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۸۳
|
۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ 23 December 2022
|
39287 بازدید
|

ارسال 5 هزار پهپاد آمریکایی به اوکراین/ آلمان فقط ۲ هفته مهمات برای جنگ با روسیه دارد

بین الملل تابناک: سیصد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

واشنگتن‌پست: مقام‌های آمریکایی پیروزی اوکراین را بسیار غیرمحتمل می‌دانند
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۲۲:۲۸

روزنامه واشنگتن‌پشت جمعه نوشت که مقام‌های آمریکایی نسبت به احتمال پیروزی قطعی اوکراین در جنگ با روسیه تردید دارند.

واشنگتن با اشاره به سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به آمریکا نوشت: زلنسکی در دیدار کوتاه خود با جو بایدن رئیس جمهوری و قانونگذاران آمریکایی در روز چهارشنبه استدلال کرد که اوکراین توانایی پیروزی قطعی در جنگ را دارد- چیزی که مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی می‌گویند بسیار غیرمحتمل است.

به نوشته این روزنامه، خدمه هواپیمای ارتش آمریکا که زلنسکی را به واشنگتن برد تا لحظه آخر نمی‌دانستند که مسافرشان کیست.

ارتش آمریکا تصور می‌کرد که مسافران این هواپیما احتمالا سفیر و برخی دیگر از مقام‌های اوکراینی هستند.

واشنگتن پست نوشت: برنامه این سفر در ظرف چند روز انجام شد و تنها گروه بسیار کوچکی از مقام‌های ارشد دولت و کاخ سفید از آن مطلع بودند.

این روزنامه افزود: زلنسکی از چند ماه پیش به بایدن اعلام کرده بود که می‌خواهد اولین سفر خارجی‌اش (پس از آغاز جنگ) به آمریکا باشد.

کره شمالی ادعای آمریکا درباره ارسال سلاح به روسیه را رد کرد
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۲۱:۱۰

جمهوری خلق کره روز جمعه گزارش های منتشر شده اخیر درباره اقدام کره شمالی در ارسال سلاح به روسیه را کاملا رد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در همین زمینه گفت: «گزارش غلط رسانه های ژاپنی در این باره که جمهوری خلق کره پیشنهاد ارسال مهمات به روسیه داده، ارزش اظهارنظر یا تفسیر ندارد».

وی در ادامه گفت: «اصول جمهوری خلق کره درباره موضوع تبادل تسلیحات میان این کشور و روسیه تغییر نکرده و این موضوع هرگز اتفاق نیفتاده است».

بازرسی وزیر دفاع روسیه از خط مقدم در اوکراین
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۷:۱۹

وزیر دفاع روسیه به بازدید از مواضع ارتش کشورش در خط مقدم جنگ در اوکراین رفت.

به گزارش پایگاه گلوب اکو، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه برای دومین بار در کمتر از یک هفته گذشته از مواضع ارتش کشورش در خط مقدم جبهه جنگ در اوکراین بازدید کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد، نوشت: "شویگو در خطوط مقدم جنگ از شرایط استقرار خدمه ها و تجهیزات نظامی و همچنین حوزه های استقرار واحدهای ارتش و شرایط تامین پناهگاه و گرمایش بازرسی کرد."

وزارت دفاع روسیه ویدیویی از این بازدید شویگو به ضمیمه این بیانیه منتشر کرد.

به گزارش رویترز، والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه روز پنجشنبه اظهار کرد، خط مقدم جنگ در اوکراین با ثبات است و نیروهای روسیه متمرکز بر "تکمیل آزادسازی منطقه جمهوری خلق دونتسک هستند."

این جمهوری یکی از چهار منطقه‌ای است که مسکو بعد از برگزاری همه‌پرسی‌های ماه سپتامبر به خاک روسیه الحاق کرد.

ستاد کل ارتش اوکراین روز پنجشنبه در فیسبوک نوشت که درگیری‌ها در منطقه دونتسک در شرق این کشور متمرکز بر ناحیه باخموت و ناحیه آودیوکا هستند.

کرملین: اوکراین را تا حد چشمگیری خلع سلاح کردیم
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۷:۱۹

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) گفت که پیشرفت قابل توجهی در دستیابی به هدف خلع سلاح اوکراین حاصل شده است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «ما اظهارات زلنسکی در مورد حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین را شنیدیم، اما آنها بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های فعلی بیان شده‌اند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره احتمال بازگشت روسیه و اوکراین به میز مذاکره نیز اظهار داشت: «هر اختلافی بر سر میز مذاکره حل و فصل می‌شود، اما ابتدا به تکمیل عملیات ویژه نظامی و دستیابی به اهداف آن نیاز است».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه هیچ تماسی بین روسیه و آمریکا در مورد احتمال دیدار «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» رؤسای جمهور دو کشور وجود ندارد، تاکید کرد: «واضح است که سیاست ایالات متحده به شدت تحریک‌آمیز است».

پسکوف با بیان اینکه بایدن و زلنسکی به نگرانی‌های روسیه بی‌توجهی می‌کنند، ادامه داد: «ایالات متحده به نبرد واقعی و غیرمستقیم با روسیه تا [مرگ] آخرین اوکراینی ادامه می‌دهد. ارسال تسلیحات به اوکراین باعث طولانی‌شدن رنج مردم این کشور می‌شود»

وی با بیان اینکه آمریکا و دیگر کشورها ارسال تسلیحات به اوکراین را ادامه می‌دهند تا مانع از حل و فصل سریع بحران شوند، گفت: «هیچ تماس واقعی برای صلح از سوی بایدن و زلنسکی وجود نداشت و هیچ هشداری در مورد بمباران ساختمان‌های مسکونی در دونباس هم داده نشد».

این مقام روس ضمن تاکید بر اینکه سامانه‌های پاتریوت و هر سلاح دیگری که در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد، هدف قانونی برای نیروهای روسیه هستند، افزود: «گسترش فهرست تسلیحات غربی ارائه شده به اوکراین مانع دستیابی به اهداف عملیات نظامی روسیه نخواهد شد».

سود هنگفت صنایع دفاعی آمریکا از جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۷:۱۸

«الکساندر دارچیف» مدیر دپارتمان آمریکای شمالی وزارت امور خارجه روسیه در گفت و گوی خبری اعلام کرد که جنگ اوکراین سودهای هنگفتی برای صنایع دفاعی ایالات متحده به همراه داشته است.

وی در مصاحبه ای با تاس تاکید کرد: دستاورد این سود هنگفت برای صنایع دفاعی آمریکا به دلیل درگیری ها در اوکراین علی‌رغم کشمکش‌های داخلی شدید است. هرچند تشکیلات سیاسی بر این عقیده هستند که جنگ تا آخرین اوکراینی سرمایه‌گذاری سودآوری برای امنیت آمریکا است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: درحالیکه آمریکا به طور فزاینده ای درگیر جنگ در آمریکا می شود، تحلیلگران آمریکایی تجزیه و تحلیلی از خطرات ورود به این درگیری ها ارائه نمی دهند.

این دیپلمات با اشاره به همین عدم تجزیه و تحلیل ورود آمریکا به جنگ با اوکراین، چشم انداز نخبگان سیاسی آمریکا را که نشانگر منطق سیاسی آن است، اندک ارزیابی کرد.

واکنش انگلیس به ارسال تسلیحات نظامی کره شمالی به روسیه
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۷:۱۰

وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای، کره شمالی را به اتهام ارسال تسلیحات نظامی به روسیه و مشارکت ادعایی در جنگ اوکراین محکوم کرد.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد گفت: انگلیس از ارزیابی آمریکا مبنی بر اینکه کره شمالی تحویل تسلیحات به روسیه را برای استفاده توسط شرکت نظامی خصوصی روسی موسوم به «واگنر» که هزینه این تجهیزات را پرداخت کرده و هزاران سرباز در اوکراین دارد، حمایت می کند.

وی با بیان این ادعا که «این نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است» مدعی شد: این واقعیت که ولادیمیر پوتین برای دریافت کمک به کره شمالی روی آورده، نشانه ای از استیصال و انزوای روسیه است.

وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد: ما با شرکای خود کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که کره شمالی بهای بالایی را برای حمایت از جنگ غیرقانونی روسیه در اوکراین می پردازد.

ارسال ۵ هزار پهپاد آمریکایی به اوکراین

«والری گراسیموف»، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه، روز پنجشنبه گفت که آمریکا، انگلیس، لهستان و رومانی بیشترین سهم را در ارسال تسلیحات به اوکراین دارند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اوکراین از ابتدای سال ۲۰۲۲ و پس از حمایت‌های گسترده غرب، به کشوری متخاصم علیه روسیه تبدیل شده است.»

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه افزود: هم اکنون طول جبهه نبرد با اوکراین ۸۱۵ کیلومتر است و کشور‌های غربی از آغاز نبرد، بیش از ۳۵۰ تانک و ۵ هزار پهپاد به اوکراین ارسال کرده‌اند.

گراسیموف تاکید کرد که شراکت راهبردی با چین، واکنشی طبیعی در خصوص تقویت اقدامات خصمانه آمریکا در آسیا و اقیانوس آرام است.

واکنش کره شمالی به ارسال تسلیحات به روسیه

وزارت خارجه کره شمالی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد، خبرهای منتشره درباره اقدام کره شمالی در ارسال مهمات و تسلیحات به روسیه درست نیست.

کشورهای غربی مدعی هستند که روسیه به دنبال خرید سلاح از کشورهایی نظیر کره شمالی و ایران است؛ هر چند این کشورها مستنداتی در این زمینه ارائه نکرده اند.

چند روز پیش، نماینده انگلیس در سازمان ملل مدعی شده بود: «بریتانیا تقریباً مطمئن است که روسیه به دنبال تأمین تسلیحات از کره شمالی و دیگر کشورهای تحت تحریم شدید است، زیرا ذخایر آن‌ها به طور محسوسی رو به کاهش است.»

آلمان فقط دو هفته مهمات برای جنگ با روسیه دارد

مشکلات صنعتی در آلمان باعث شده تا این کشور در تولید مهمات کافی برای ارسال به اوکراین و حفظ توان دفاعی خود، دچار مشکل شود.

 روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات آلمانی و رهبران صنایع این کشور نوشت که اگر امروز جنگی مستقیم بین آلمان و روسیه درگیرد، مهمات برلین تنها کفاف دو هفته درگیری را خواهد داد.

در این گزارش آمده است که پایگاه‌های صنعتی آلمان از دشواری‌هایی مانند کمبود نیروی متخصص، اختلال زنجیره تامین، مشکلات مالی، کمبود ظرفیت تولید و مقررات زیست‌محیطی رنج می‌برند.

بر اساس این گزارش، راهکار آلمان برای برون‌رفت از این مشکل، گسترش تولیدات به دیگر کشورهای اروپاست، از جمله راه‌انداری دوباره یک کارخانه زمان شوروی در رومانی برای تولید گلوله‌های توپخانه با استاندارد ناتو و ساخت سلاح‌هایی با استاندراد شوروی که در اوکراین استفاده می‌شوند.

به گفته منابع اطلاعاتی، نیروهای اوکراین، روزانه ۶۰۰۰ گلوله توپخانه مصرف کرده و با کمبود موشک‌های ضدهواپیما مواجه هستند.

آلمان در حالی مهمات کافی برای تنها دو هفته جنگ را در انبارهای خود دارد، که کشورهای ناتو ملزم به داشتن مهمات کافی برای دست‌کم سی روز درگیری هستند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۴۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
دو هزارتا پهپاد ایران نتونستن تحمل کنتد و جر میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
شما تفاوتی بین کشور متجاوز و کشور مورد تجاوز قرار گرفته قائل نیستی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
لعنت خدا بر پوتین دیوانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
درود بر پوتین عاقل که داره پیش دستانه از خودش دفاع میکنه و یک تنه با ناتو داره میجنگه
البته اونجور که معلومه ناتو هم اونقدر قوی نیست که نشون میده شایدم اوکراین براش زیاد مهم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
امیدوارم روسیه کل آمریکارو با بمباران هسته ای نابود کنه شر این کشور از دنیا کنده بشه جنگ و استعمار هم از دنیا میره
پاسخ ها
سنیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اونوقت ما به کی نفت بفروشیم?
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
شما چقدر خطرناک هستی؟!!!!!!!!!!!!! جمعیت آمریکا بیش از 300 میلیونه و تازه بعدش مگه آمریکا گوجه فرنگیه که نابود بشه؟
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
خیلی خوبه انشاله هرچه دارنددراکراین دفن میشودومردم دنیاازشرشون خلاص بشووند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
دست المان باز بزارید به اندازه یه کره زمین تجهیزات و نیرو حاضر میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
درسته ما به خاطر بی کفایتی مدیریت داخلی از روسیه شاکی هستیم ولی در تاریخ می آد که چطور روسیه از همه طرف تحریم شد و با همه دنیا جنگید تا ارزشهای جهانی سازی دموکرات ها را نپذیرد. به قول سفیر روسیه در کانادا ما روس هستیم و در کشور ما تعریف خانواده یعنی یک زن یک مرد و بچه ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
عجب ! پس روسیه به اوکراین تجاوز کرده و هزاران نفر رو کشته که بگه ارزش هاش با غرب فرق داره ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
راجع به کمبود گاز اروپا هم حرف زده شد و الان وضعیت بر عکس شده و قیمت گاز کاهشی است. کشتیهای گاز مایع هم در بنادر صف کشیده اند.
روسیه می خواست 3 روزه کیف را بگیرد. در مقابل ناتو بدون سلاح اتمی 1 ماه هم دوام نمیاورد. در جنگ تمام عیار اتمی هم چند روزه از بین میرود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اروپا بابت تهیه گاز مجبور شد هزینه های گزاف بپردازه و هزار میلیارد دلار ضرر کنه. این مثل کسی است که از لج نانوای محله بره و زمین کشاورزی و کمباین بخره و گندم بکاره و آرد کنه و نون بپزه و بعد از این همه هزینه کرد بگه دیدی خودم نون پختم! خب پختی ولی با کلی هزینه. صحبت اینجاست که این همه تکبر اروپایی در نهایت برای چی هست؟ روسیه با قیمت ارزون داشت با خطوط لوله نورد استریم به اونها گاز می رسوند ولی اینها اومدند و جنگ راه انداختند و تحریم کردند و به این واسطه هزار میلیارد دلار فقط در حوزه انرژی ضرر کردند. این یعنی حاضر شدند از روی لج بازی و حماقت اقتصاد خودشون رو ضعیف تر کنند و اثرات این تقریض و خسارت اقتصادی هم در ادامه خودش را نشون خواهد داد.
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
تروریست های آمریکایی هر سلاحی میخوان در اوکراین و عربستان و تایوان و جاهای دیگه میریزند و پای ثابت تمام بحرانهای بشری هستند بعد بقیه را هم تهدید می کنند که شما سلاح ندین. اینها از روی تکبر خودشون را قانونگذار دنیا فرض کردن و فکر کردن به پشتوانه تسلیحات کشتار جمعی شون هر چه گفتن قانونه و بقیه ملزم به اجرای اونه.

این همون چیزی است که قرآن تاکید داره نباید اجازه بدین دیگران بر شما سلطه پیدا کنند. و زورگویی کنند. و در این راه هر نوع سلاحی که برای درهم شکستن چنین سلطه ای نیاز هست را بسازید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
المان ۲ هفته سلاح داره.‌باشه شما راست میگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
تو قرآن هم اومده که شما بخاطر کشور گشایی میتونین به هر کشوری حمله کنین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
خوش بحال آمریکا که به هرکه هر کجا سلاح بدهد، هیچ اشکالی نداره.
حتی اگر همه جا جنگ راه بیندازد باز عین صواب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
سفسطه نکن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
گل گفتی
ولی کیه که بفهمه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
من واقعا نمیفهمم چرا اینقدر مخاطبان تابناک آمریکا و انگلیس
را دوست می‌دارند آیا آمریکا و انگلیس در طول تاریخ جز بدبختی چیزی برای ایران به ارغوان آورده اند یا نه
آیا ما مردم جنایات انگلیس علیه ایران را فراموش کردیم؟
آیا ما محاصره‌ی اقتصادی آمریکا که مردم را به تنگ آورده فراموش کردیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
متاسفانه قوی که باشی همه نوچه ات میشن و عاشقت! مهم نیست حق باشی یا ناحق مثل همین غربگداهای ایرانی که تحریم شدن اما هنوز عاشق آمریکا هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
چرافقط‌امریکاحق‌داره‌عرغلطی‌بکنه‌‌هیچ‌کی‌حق‌اعترازنداره‌خدایاکی‌باشه‌این‌کشورزورگونابودبشه‌چندتاکشورنابودکردمردمش‌بخاک‌سیاه‌نشوند
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات