با تحولات منطقه و جهان

اولتیماتوم امیرعبداللهیان به غرب درباره مذاکرات هسته ای/ تعلیق ضمانت‌های تجارت با ایران از سوی آلمان/ افشای تماس‌های محرمانه میان نتانیاهو و ولیعهد عربستان / پرونده سازی امارات علیه قطر در پارلمان اروپا

اولتیماتوم امیرعبداللهیان به غرب درباره مذاکرات هسته ای، تعلیق ضمانت‌های تجارت با ایران از سوی آلمان، افشای تماس‌های محرمانه بین نتانیاهو و ولیعهد عربستان، پرونده سازی امارات علیه قطر در پارلمان اروپا و برنامه مکرون برای کاهش وابستگی عراق به ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۴۴
|
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 24 December 2022
|
95811 بازدید
|

اولتیماتوم امیرعبداللهیان به غرب درباره مذاکرات هسته ای/ تعلیق ضمانت های تجارت با ایران از سوی آلمان/ افشای تماس‌های محرمانه میان نتانیاهو و ولیعهد عربستان/ پرونده سازی امارات علیه قطر در پارلمان اروپا

بین الملل تابناک: اولتیماتوم امیرعبداللهیان به غرب درباره مذاکرات هسته ای، تعلیق ضمانت‌های تجارت با ایران از سوی آلمان، افشای تماس‌های محرمانه بین نتانیاهو و ولیعهد عربستان، پرونده سازی امارات علیه قطر در پارلمان اروپا و برنامه مکرون برای کاهش وابستگی عراق به ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اولتیماتوم امیرعبداللهیان به غرب درباره مذاکرات هسته ای

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که در اردن و در حاشیه نشست بغداد ۲ با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد، روز جمعه، دوم دی ماه در توئیتر نوشت: در دیدار با آقای بورل در مورد برداشتن گام‌های نهایی توافق، موافق بودیم.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: پنجره توافق از سوی ایران باز است، اما نه برای همیشه.

اولتیماتوم امیرعبداللهیان به غرب درباره مذاکرات هسته ای/ تعلیق ضمانت های تجارت با ایران از سوی آلمان/ افشای تماس‌های محرمانه میان نتانیاهو و ولیعهد عربستان/ پرونده سازی امارات علیه قطر در پارلمان اروپا

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: بر راه‌حل سیاسی در اوکراین تاکید کردم.

وی همچنین یادآور شد: نه فجایع گوانتانامو و ابوغریب و نه جنایت علیه زنان و کودکان یمن و افغانستان، به آمریکا اجازه موعظه دیگران را نمی‌دهد.

تعلیق ضمانت های تجارت با ایران از سوی آلمان

 آسوشیتدپرس مدعی شده دولت آلمان روز جمعه رسماً اعلام کرد، ضمانت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و اعتبار صادرات با ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

طبق ادعای این خبرگزاری وزارت اقتصاد آلمان همچنین اعلام کرد، «سایر فرمت‌های اقتصادی» از جمله گفت‌وگوها بر سر مسائل انرژی را نیز «به دلیل شرایط بسیار جدی در ایران» به حالت تعلیق درآورده است.

ضمانت‌های اعتبار صادرات از ضرر شرکت‌های آلمانی در شرایطی که مبلغ صادرات پرداخت نمی‌شود جلوگیری می‌کند.

ضمانت‌های سرمایه‌گذاری برای محافظت از سرمایه‌گذاری‌های مستقیم شرکت‌های آلمانی در برابر مخاطرات سیاسی در کشورهای مختلف اعطا می‌شوند.

وزارت اقتصاد آلمان گفته، استفاده از این ابزارها برای پیشبرد برخی پروژه‌ها در ایران چندین دهه معلق بود تا در سال ۲۰۱۶ که در نتیجه توافق با ایران «گشایشی کوتاه‌مدت» حاصل شد دوباره از سر گرفته شد. آلمان گفته در آن دوره (گشایش کوتاه‌مدت) برای چند پروژه ضمانت‌هایی اعطا شد یا ضمانت‌ها تمدید شدند اما از سال ۲۰۱۹ چنین ضمانت‌هایی داده نشده‌اند.

دولت آلمان گفته اکنون تصمیم گرفته این ضمانت‌ها را کامل تعلیق کند و تنها در صورت وجود دلایل محکم بشردوستانه معافیت‌هایی برای آنها در نظر بگیرد.

این وزارتخانه گفته مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال ۲۰۲۱ در مجموع به ۱.۷۶ میلیارد دلار رسید. این رقم در ۹ ماهه نخست سال جاری هم به ۱.۴۹ میلیارد یورو رسید.

افشای تماس‌های محرمانه بین نتانیاهو و ولیعهد عربستان

مطبوعات رژیم صهیونیستی اعلام کردند، نخست وزیر مکلف این رژیم از زمان پیروزی در انتخابات پارلمانی اخیر به منظور دستیابی به توافق عادی سازی روابط با عربستان، تماس‌های محرمانه‌ای با ولیعهد این کشور و رئیس جمهوری آمریکا برقرار کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که آماده مذاکره است، شروطی را تعیین کرد که شامل حل و فصل روابط با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و لغو ممنوعیت فروش تسلیحات پیشرفته به عربستان سعودی به طور کلی و هواپیما‌های اف-۳۵ به طور خاص است که این شرط ممکن است دشوار و شاید غیر ممکن باشد.

اولتیماتوم امیرعبداللهیان به غرب درباره مذاکرات هسته ای/ تعلیق ضمانت های تجارت با ایران از سوی آلمان/ افشای تماس‌های محرمانه میان نتانیاهو و ولیعهد عربستان/ پرونده سازی امارات علیه قطر در پارلمان اروپا

به نوشته این روزنامه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی، به هیچ گونه پیشرفتی در حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین متعهد نشده؛ اما تأکید کرده که کرانه باختری را در دوره نخست‌وزیری خود الحاق نخواهد کرد. او در این زمینه از روش مناخیم بگین، ششمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی الهام می‌گیرد که مذاکرات محرمانه‌ای با مصر در مراکش میان موشه دایان، وزیر خارجه خود و حسن تهامی، مشاور سادات را شروع کرد؛ مذاکراتی که زمینه را برای سفر سادات به قدس فراهم کرد.

یدیعوت آحارونوت نوشت، امارات پس از دریافت چراغ سبز از عربستان به توافقنامه‌های ابراهیمی پیوست و اگر ریاض چراغ سبز نشان نمی‌داد، این توافق‌ها صورت نمی‌گرفت. این روزنامه در ادامه نوشت، پس از گذشت دو سال و سه ماه از امضای این توافق‌ها، سعودی‌ها متوجه شدند که کشورهای امضا کننده به هیچ عنوان متضرر نشده‌اند و بلکه این تجربه موفقیت آمیز بوده و امکان رفتن به مرحله بعد نیز وجود دارد.

روزنامه مذکور نوشت، این جزئیات را به نقل از سه منبع مختلف فاش کرده است. براساس این گزارش، شروط آغاز روابط دو طرف دشوار است و امکان دست‌یابی به یک توافق زیاد نیست؛ اما عربستان توجه ویژه‌ای نشان داده و به نظر می‌رسد بن سلمان واقعا آماده مذاکره است.

یدیعوت نوشت، زیرساخت این مذاکرات فراهم است، چون اسرائیل و عربستان یک همکاری راهبردی را علیه جبهه ضد ایرانی ادامه می‌دهند و در این رابطه چتر اطمینان خاطر دهنده به کل فرماندهی مرکزی آمریکاست که دفتر آن در قطر قرار دارد. فرماندهی مرکزی آمریکا میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی هماهنگی انجام می‌دهد؛ اما به گفته منابع آمریکایی دو طرف مدت طولانی است که وارد تماس‌های مستقیم شده اند و هر دو از نتایج راضی هستند.

این روزنامه نوشت که احتمالا عربستان در قالب توافق عادی سازی روابط جایگاهی در مسجدالاقصی به دست آورد؛ مساله‌ای که به تیرگی روابط میان رژیم صهیونیستی و اردن منجر خواهد شد.

یدیعوت آحارونوت در پایان نوشت، نتانیاهو تلاش خواهد کرد از اقدامات رژیم صهیونیستی در مورد تغییر ماهیت مسجدالاقصی ممانعت کند، مگر آنکه بتسلئیل اسموتریچ، رئیس حزب صهیونیسم دینی و ایتامار بن گویر، رئیس حزب قدرت یهود دست به این کار بزنند.

پیشتر نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی، عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض را یکی از اهداف اصلی دیپلماتیک خود در صورت پیروزی در انتخابات اخیر پارلمان اعلام کرده بود.

در این خصوص نتانیاهو گفته بود: اگر موافقت عربستان نبود، امکان نداشت که بتوانیم با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس توافقنامه‌های ابراهیم را امضا کنیم. پس می‌توانیم بگوییم که عربستان در مسیر عادی‌سازی گام برمی‌دارد.

پرونده سازی امارات علیه قطر در پارلمان اروپا

برخی منابع دیپلماتیک از دست داشتن امارات در پرونده فساد مالی نائب رئیس پارلمان اروپا و جعل اسناد علیه قطر خبر دادند.

به گزارش تارنمای «امارات لیکس»، برخی منابع دیپلماتیک اروپایی فاش کردند که لابی امارات در اروپا در سرهم کردن اسناد جعلی برای «ایوا کایلی» نائب رئیس پارلمان اروپا با هدف اقدامات تحریک آمیز علیه قطر انجام شده است.

این منابع تاکید کردند که امارات با همکاری مسئولانی از وزارت کشور بلژیک، اسناد جعلی برای ایوا کایلی تهیه کردند مبنی بر اینکه او ۲۰ میلیون یورو از طریق یک بانک قطری دریافت کرده است.

به گفته این منابع، کمیسیون اروپا در حال انجام تحقیقات درباره جعل اسناد از سوی امارات و نقش ابوظبی در مساله «رسوایی فساد در پارلمان اروپا» است.

این کمیسیون تحقیقات گسترده ای را در خصوص این مساله و روابط مشکوک امارات با وزارت کشور بلژیک آغاز کرده است.

اولتیماتوم امیرعبداللهیان به غرب درباره مذاکرات هسته ای/ تعلیق ضمانت های تجارت با ایران از سوی آلمان/ افشای تماس‌های محرمانه میان نتانیاهو و ولیعهد عربستان/ پرونده سازی امارات علیه قطر در پارلمان اروپا

این منابع می گویند که کمیسیون اروپا از طریق مسئولان قضایی بلژیکی و اروپایی به دلایل و شواهدی دست یافته، مبنی بر اینکه با دخالت امارات، مسیر تحقیقات درخصوص پرونده شبهه فساد مسئولان پارلمانی اروپایی علیه قطر تغییر یافته است.

منابع امارات لیکس می گویند که تردیدهای بسیاری در خصوص روابط محکم و غیرعادی مسئولان اماراتی با مسئولان عالی رتبه وزارت کشور بلژیک و یک کانال ارتباطی دائمی با «محمد السهلاوی» سفیر ابوظبی در بروکسل وجود دارد.

همچنین دیدارهای غیرعادی دوره ای میان «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات و مسئولان وزارت کشور بلژیک انجام می شود که آخرین آن، دیدار با «یان یامبون» معاون نخست وزیر و وزیر کشور بلژیک در ۲۲ فوریه گذشته است.

تحقیقات یاد شده نشان می دهد که امارات تاثیر منفی زیادی بر نتایج تحقیقات وزارت کشور بلژیک داشته و بدون شواهد قانع کننده اتهاماتی علیه قطر مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، ایوا کایلی، عضو یونانی پارلمان اروپا و نائب رئیس این پارلمان اکنون بازداشت است و پلیس پیش از این مبلغ ۹۰۰ هزار یورو را که در چمدان های او و همسرش بود، مصادره کرد.

همسر کایلی یک شهروند ایتالیایی به نام «فرانچسکو جورجی» به عنوان کارمند پارلمان اروپا مشغول به کار است.

بر اساس این گزارش، اعضای پارلمان اروپا اخیرا با ۶۲۵ رای موافق در مقابل تنها یک رای مخالف به اخراج کایلی رای دادند.

کایلی در پی یورش پلیس بلژیک به خانه‌ها و دفاتر مشکوک برخی مقام‌های اروپایی در بروکسل و کشف دست کم ۱.۶ میلیون دلار پول نقد بازداشت و از سمت خود تعلیق شد.

وکلای کایلی می‌گویند که او بی‌گناه است و هیچ ارتباطی با پرونده دریافت رشوه از قطر ندارد. دوحه نیز ارتکاب هرگونه تخلفی را رد کرده است.

کایلی ۴۴ ساله پیشتر گوینده خبر در تلویزیون بود و از یونان به پارلمان اروپا راه یافت. پس از افشای فساد مالی وی، حزب «پاسوک» یونان بلافاصله وی را اخراج کرد.

دادستان‌های بلژیک چند ماه قبل، تحقیقاتی را در مورد تلاش یک کشور حوزه خلیج فارس «برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی پارلمان اروپا آغاز کرد.»

برنامه مکرون برای کاهش وابستگی عراق به ایران

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه حضور «محمد شیاع السودانی» در نشست بغداد۲ را نشانه موفقیت این نشست دانست و خبر داد که در این نشست، نقشه راهی برای اجرای پروژه های مهم عمرانی در عراق تنظیم شده است.

وی در بازگشت از امان در گفت‌وگو با چند نشریه از جمله النهار لبنان مدعی شد، مسائل عراق و لبنان و سوریه فقط در چارچوب کاهش تأثیر ایران در منطقه قابل حل است.

اولتیماتوم امیرعبداللهیان به غرب درباره مذاکرات هسته ای/ تعلیق ضمانت های تجارت با ایران از سوی آلمان/ افشای تماس‌های محرمانه میان نتانیاهو و ولیعهد عربستان/ پرونده سازی امارات علیه قطر در پارلمان اروپا

او گفت که از سال ۲۰۲۰ برنامه‌ای گسترده را برای تقویت اقتصاد عراق و اجرای پروژه های بزرگ سرمایه‌گذاری به منظور «تقویت استقلال این کشور در برابر ایران و افزایش نقش منطقه‌ای عراق» آغاز کرده است.

مکرون گفت که پس از بر سر کار آمدن «محمد شیاع السودانی» با پادشاه اردن گفت‌وگو و وی را متقاعد به ضرورت برگزاری این نشست کرده و او نیز حاضر به انجام این ریسک شده و تأکید کرد که حضور السودانی در این نشست نشانه موفقیت آن است و اگر این نشست برگزار نمی‌شد «عراق دوباره از طرح‌های منطقه‌ای دور می‌شد.»

مکرون تأکید کرد که نقشه راهی برای همکاری تنظیم شده که از ماه آینده آغاز می‌شود و شامل پروژه‌های مهمی در عرصه آب و برق و گاز و توسعه اقتصادی است که همه اینها به کاهش وابستگی عراق به ایران می‌انجامد.

وی تاکید کرد، در روزهای آینده نشست مشابهی درباره لبنان نیز برگزار خواهد شد و افزود که مهم ترین مساله در لبنان ایجاد راه حل سیاسی و انتخاب رئیس جمهور و نخست‌وزیر پاکدست در لبنان است.

مکرون در پاسخ به سؤالی درباره نقش حزب الله نیز افزود که حزب الله در سطح امنیتی در لبنان حضور و نفوذ بالایی در قدرت دارد. ضمن اینکه در نهادهای انتخابی هم حاضر است و از «ضعف نظام و نبود سازوکار سیاسی برای حل مشکلات استفاده می‌کند.»
وی تأکید کرد که در ماه‌های آینده دست به ابتکار عمل تازه‌ای درباره لبنان خواهد زد.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۶
در انتظار بررسی: ۹۰
انتشار یافته: ۱۳۳
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
بایدن گفته توافق با ایران در اولویت نیست بعد شما اولتیماتوم میدی!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
کدخدا با دست پس میزنه با پا پیش میکشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
چرا امانویل مکرون با امیر عبدالهیان در اردن دیدار نکرد؟!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
این که با دست پس میزنه نظر شماست الان یک ساله میگن با این شروط ایران مذاکره ای در کار نیست. شما هم که گفتین نیازی به مذاکره نداریم پس اولتیماتوم دادن معنایی ندارد. با دست پس زدن برای کسی هست که دلار تو کشورش شده ۴۰ هزار تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
آیا به مانند اجلاس بغداد، در اجلاس اردن هم عکس دست جمعی گرفته شد؟ آیا امیر عبدالهیان باز هم در ردیف اول ایستاد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
ساعت 13:20 شنبه 3 دی:
دلار: 40،500 تومان، سکه: 20 میلیون
این است نتیجه اولتیماتوم!
ناشناس
| Canada |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
آقای امیر عبدالهیان،
همین الان قیمت سکه 20 میلیون تومان را هم رد کرد. تو رو خدا دیگه اولتیماتوم نده!
تقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
با دست پس میزنی با پا پیش می‌کشی دلم به آتیش می‌کشی الان دیگه اگر برجام امضا هم بشه دلار راه خودش را خواهد رفت
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
بعد از تحریم دو هفته قبل صدا و سیما ازسوی اتحادیه اروپا، اکنون همه کانالهای این سازمان از ماهواره یوتل ست (هاتبرد) قطع شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
چرا مازوت سوزی می کنید؟!! کمبود برق که نداریم!! درآمد صادرات دلاری برق به قیمت سرطان شهروندان!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
بایدن در یک اقدام مهم تصمیم دارد با سوشا مکانی دیدار کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
تو متن اصلا اولتیماتوم نیومده . هر چند دیگه اصلا توافق نمی شود . برجام به موزه تاریخ رفت . اولویت غرب ادامه تحریم است
تمنا میکنیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
خاااااااااااااااهش میکنیم
التماس میکنیم
اولتیماتوم نده
بزار این زمستان وحشتناک سرد را پشت سر بزارن
بدبختشون نکن
کمی بهشون رحم کن
بیچاره ها دارن دنبال هیزم میگردن برایس زمستون
شما دیگه یه ذره کوتاه بیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
جالب هست گفتیم آنها در در ظاهر می‌گویند نیست و دراصل پیام می‌دهند چون نمی خواهند این چیزها را رها کنند
یا گفتیم همانند سال 88 که به خیال خودشان تحریم می کرد و تهدید ولی آخرش مجبور شدن ایران هسته ای را قبول کنند در حالی که قبل 88 اصلا به بستن کامل آن راضی نمی شدن و الان هم بعد آشوب با مواضع ایران محکم ایران روبرو خواهند شد که دیگر خبری ازتوافقات نیم بند و فراقانونی آژانس خبری نیست و این هم فقط جواب شما نبود و مکرون هم بود که می خواستند دستان ایران در هسته ای و بعد موشکی و.. بببندن از سال 83 ولی الان ایران از این چیزها عبور کرد و منتظر ایران قوی تر در اروپا باش که که فقط در منطقه خلیج فارس نخواهد ماند
منتشر نمی کنی جناب تابناک؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
احتمالا غربیها از اولتیماتوم آقای امیرعبدالهیان خیلی ترسیده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
خود ما هم ترسیدیم!!!! وای به حال اونها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
خیلی، اصلا بهم ریختن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
واویلاااااااآمری‌ا رو نابود کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
پیشنهاد می کنم تحلیل های آبکی خبرگزاری فارس را در مورد قیمت دلار مطالعه کنید و احتمالا همین افراد مسئول نظام پولی کشور هستند و یا نقش مشاوره دارند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
قربونت برم برای زمان باید احترام قائل بود و هر چیزی رو نخوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
چقدر برخی از ایرانیان خودشان و کشورشان را تحقیر میکنند. خود مکرون از نفوذ ایران و اقتدار آن صحبتن میکند و در نظر دارد که این اقتدار را بشکند و خودش جای ایران را بگیرد ولی برخی خودکم بین ها آیه یاس میخوانند!!! ایرادی ندارد شما در همان یاس خودتان بمانید. آمریکا هم بهتر از برخی ایرانیان به عظمت و استلال ایران پی برده است، این خودزنی ها جای بجث دارد. امیدوارم آزادگی و اقتدار ایران را علیرغم مشکلات موجود همه ما دریابیم و به عزت ملی پایبند باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
قربونت اول شبکه های لندنی را نبین که دشمن همه شما هستند و احترام بگذار به خودت و ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
دلار در یک و سال و نیم دولت فعلی از 25 هزار رسیده به 40 هزار تومان بعد شما می گی آیه یاس نخون!!! دقیقا این اقتدار که می گید کجا هست؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
دوست عزیز ۱۳:۲۹ دوباره متن رو بخون .مکرون هیچ صحبتی از اقتدار ایران نکرده بلکه گفته تاثیر داره. تاثیر با اقتدار خییییلی متفاوته رفیق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
رئیسی در عرض یک سال و نیم از آغاز دولتش حدود پنجاه درصد قیمت دلار را افزایش داد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
چون معاونت اقتصادی قوی داره
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
تازه ان شالله متخصصان اقتصادی ش رو از دانشگاه امام صادق و علوم استراتژیک هنوزبه خط نکرده !
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اینو میگن جراحی موفق؟..
سنیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
کاری نداره الان دستور میده فردا بشه ۸۰ هزار تومان
کی به کیه
پیشرفت دستوری ندیده بودید که دیدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
حدود 50 درصد؟!! نه عزیز بیش از 60 درصد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
تا 7 برابر حسن روحانی خیلی مانده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
دکتر ظریف کجایی، دقیقاً کجایی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
یادتونه مجلسی ها چه حرف هایی بار این بنده خدا کردند؟ اه مظلوم می گیره تازه اولشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
وضعیت امروز نتیجه کارهای اون بیعرضه و تیمش هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
البته برجام در زمان همین دکتر ظریف امضا و نقض شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اون که بی عرضه بود خب این ها که عرضه دارن درستش کنند مگر نگفتن مشکلات راه حل داره و گردن قبلی ها نخواهیم انداخت؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
معمولاً آن کسی اولتیماتوم می دهد که دست بالا را داشته باشد.
آیا با دلار 40،200 تومانی می توان به غرب اولتیماتوم داد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
از اربابات بپرس تا بهت بگن
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
با این حساب از دلار 7 تومانی تا 40 هزار تومانی باید کجا می بودیم الان؟ لابد وسط گوشته یاهسته زمین!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
منت کشی نکنید. تا زمستان بعدی صبر کنید شاید اتفاقی افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
زمستان سرد دستگاه دیپلماسی کشور
چوب و هیزم بخرید برای در امان ماندن زمستان برجام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
فعلا افزایش هزینه های 80 درصدی در عنگلیس و بقیه کشورهای اروپایی تان را در روز اول زمستان داشته باشید تا اخر زمستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
عزیزجان اون 80 درصد رو از کجا آوردی یعنی تورم اونجا نزدیک 80 درصد شده؟ باز به اعداد
ما نزدیکتره این 80 درصد
اصلا کی به کی هست افزایش 800 درصدی هزینه های زندگی در اروپا و 959 درصدی در آمریکا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
روسیه هم بازگشت نتانیاهورا تبریک گفت عایا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
بلی
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
قابل توجه آقایان،
قیمت گاز در اروپا از 300 یورو، اکنون به 120 یورو برای تولید یک مگاوات ساعت برق پایین آمده.
فرضیه زمستان سرد اروپا تنها یک افسانه بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
تو که راست میگی پس چرا قیمت انرژِی و برق در کشور ملکتون 80 درصد افزایش یافته ؟ کمتر دروغ بگید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
تاشناس 12:09:
اخبار 20:30 زیاد نگاه می کنی؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
قیمت چند برابر شده را با این عددها می خواهی به چی برسی؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
رفیقات هم به این نظر وارونه مثبت داده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
در هرحال اقدام پارلمان اروپا در مبارزه با فساد اعضای پارلمان امیدوارکننده است. حالا چرا باید به این اقدام بجا و درست انگ " پرونده سازی امارات علیه قطر" زد؟ آیا ما باید نقش وکیل وصی کشور قطر را بازی کنیم؟ آیا نمی دانیم قطر برای بدست آوردن حق میزبانی همین جام جهانی اخیر به زپ پلاتر و میشل پلاتینی رشوه پرداحته است؟
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟