با سیصد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله سنگین موشکی روسیه با اوکراین با ۱۲۰ موشک+ فیلم/ لاوروف: فرمول‌بندی صلح زلنسکی را نمی‌پذیریم

سیصد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۴۳
|
۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷ 29 December 2022
|
62167 بازدید
|

حمله سنگین موشکی روسیه با اوکراین با 120 موشک+ فیلم

بین الملل تابناک: سیصد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بلاروس موشک اس-۳۰۰ اوکراین را در خاک خود منهدم کرد
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۲۱:۵۶

وزارت دفاع بلاروس روز پنجشنبه اعلام کرد که یک موشک اس-۳۰۰ ارتش اوکراین را که وارد آسمان این کشور شده بود ، منهدم کرده است.

به گزارش"نیوزویک" وزارت دفاع بلاروس افزود: این موشک حدود ساعت ۱۱ صبح (به وقت محلی) روز پنجشنبه در نزدیکی شهر ایوانوو در منطقه برست سقوط کرد.

این وزارت خانه توضیح داد که پدافند هوایی بلاروس موشک شلیک شده از سوی اوکراین را در نزدیکی روستای هارباچا در منطقه برست، که در ۱۵ کیلومتری مرز اوکراین قرار دارد، منهدم کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع بلاروس آمده است: لاشه این موشک در یک مزرعه کشاورزی پیدا شد. تحقیقات نشان می دهد لاشه متعلق به یک موشک سامانه اس-۳۰۰ است که از خاک اوکراین شلیک شده است.

به گزارش ایرنا، کی‌یف ادعا می‌کند که نیروهای روسیه از آغاز عملیات ویژه نظامی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) از حریم هوایی بلاروس برای حمله به اوکراین استفاده می کند.

مارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید نیز هفته جاری در پاسخ به سوالی در مورد نقش بلاروس در جنگ روسیه و اوکراین و حمایت نظامی احتمالی مینسک از مسکو گفت: ما مدتهاست که از نقش بلاروس در تجاوزگری روسیه نگرانیم.

بلاروس از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت کرده و اجازه داده تا از خاک این کشور برای حمله زمینی نیروهای روس استفاده شود.

بلاروس اعلام کرده که وارد جنگ اوکراین نمی‌شود اما الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری این کشور در گذشته با اشاره به «تهدیدات کی‌یف و غرب» برای کشورش به نیروهای نظامی دستور داده بود تا در کنار نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شوند.

بلاروس سفیر اوکراین را احضار کرد
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - ۲۲:۰۱

وزارت خارجه بلاروس امروز و به دنبال سقوط موشک اوکراینی در این کشور، سفیر اوکراین را احضار کرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری بلتا، وزارت خارجه بلاروس «اگور کیزیم» (Igor Kizim) سفیر اوکراین در مینسک را احضار کرد تا اعتراض کشورش را به سقوط دوباره موشک اوکراینی به اطلاع وی برساند.

در همین ارتباط، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌ جمهور بلاروس امروز پنجشنبه دستور داد تا موضوع سقوط یک موشک اوکراینی در خاک این کشور مورد پیگیری مقامات مینسک قرار گیرد.

بایدن با ارسال سامانه موشکی به اوکراین مخالفت کرد
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - ۲۰:۱۰

رسانه آمریکایی پولیتیکو روز پنج شنبه به وقت محلی نوشت: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در سفر اخیر خود به واشنگتن، از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست دریافت موشک های موسوم به ای تی ای سی ام اس با برد ۳۰۰ کیلومتر کرده است، اما کاخ سفید با این درخواست مخالفت کرده است.

پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که دولت بایدن ارائه این تسلیحات به اوکراین را بسیار تحریک آمیز می داند و معتقد است این تسلیحات می تواند روسیه را تحریک کرده و جنگ در اوکراین را متشنج تر کند.

بر اساس این گزارش، بایدن در دیدار با زلنسکی گفته است: این ایده که ما تجهیزاتی متفاوت از تسلیحات ارسالی کنونی، به اوکراین ارائه کنیم، می تواند در ناتو، اتحادیه اروپا و سایر جهان اختلاف ایجاد کند. آنها به دنبال جنگ با روسیه نیستند و نمی خواهند وارد جنگ جهانی سوم شوند.

همزمان با سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن ، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن بسته ۱.۸۵ میلیارد دلاری کمک تسلیحاتی جدید از جمله سامانه موشکی پاتریوت به کی‌یف می‌دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از اعلام آمریکا مبنی بر ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت به اوکراین، اعلام کرد که ارسال این سامانه‌ها جنگ را طولانی خواهد کرد.

 

هک اطلاعات افسران ناتو در اوکراین
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - ۱۹:۳۳

یک گروه از هکرهای روسی اطلاعات شخصی افسران نیروهای سایبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را افشا کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گروه هکرهای شیطانی روسی (RaHDit) سومین فهرست متشکل از بیش از ۱۰۰ نفر را ارائه کرد که شامل پرسنل نظامی ناتو و افراد ارائه دهنده خدمات و مشاوره به مراکز سایبری در بالتیک و اوکراین می شود.

این خبرگزاری با اعلام این که فرد اعلام کننده این خبر به شرط ناشناس ماندن این خبر را اعلام کرده است به نقل از وی افزود، این مراکز ناتو هستند که حملات سایبری را انجام می دهند و ماموران امنیتی عادی اوکراین و فعالان مردمی تنها نقش یک پوشش را ایفا می کنند.

بر پایه این گزارش ، فهرست افسران در حال جنگ علیه روسیه که داده های آنها فاش شده در پورتال پروژه نمسیس در بخش "همدستان و مزدوران خارجی" - "نیروهای سایبری ناتو" منتشر شده است.

پیشتر نیز هکرهای روسی اطلاعات "ارتش سایبری" اوکراین را شامل بیش از 700 سرباز و افسر این کشور منتشر کرده بودند.

لاوروف: فرمولبندی صلح زلنسکی را نمی پذیریم
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - ۱۹:۲۶

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش "فرمولبندی صلح" رئیس جمهوری اوکراین را به عنوان پایه و اساس مذاکرات صلح نخواهد پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه به نظر نمی رسد کی یف هنوز برای مذاکرات صلح واقعی آمادگی داشته باشد، گفت روسیه فرمولبندی صلح ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را به عنوان اساس مذاکرات صلح نخواهد پذیرفت.

وی در مصاحبه با خبرگزاری « آر آی ای»روسیه خاطر نشان کرد ، ایده کی یف برای بیرون راندن روسیه از مناطق شرقی اوکراین و جزیره کریمه با کمک غرب چیزی جز توهم نیست.

زلنسکی: اوکراین به یکی از رهبران دنیای آزاد تبدیل شده است
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - ۱۹:۰۵

رئیس‌جمهور اوکراین طی سخنرانی در پارلمان کشورش مدعی شد که اوکراین به "یکی از رهبران دنیای آزاد" تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه گفت: ما به غرب کمک کردیم تا خودش را پیدا و احساس کند که چقدر پیروز و مسلط است. هیچ کسی اینجا از روسیه دیگر هراسی ندارد.

زلنسکی در ادامه ادعای خود عنوان داشت: علی‌رغم حملات روسیه علیه زیرساخت‌های انرژی کی‌یف، اوکراین به پیروزی که تمامی نسل‌ها رویای آن را دارند، نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به تعداد ماهواره‌های استارلینک در اوکراین گفت: به زودی تعداد این ماهواره‌ها در اوکراین به ۳۰ هزار خواهد رسید. علاوه بر آن، هدف اصلی ما بازگرداندن تمامیت ارضی اوکراین و آزادسازی تمامی اسرا و زندانیان جنگی است. همچنین از ابتدای شروع جنگ، ۱۴۵۶ زندانی به کشور بازگشته‌اند.

رئیس‌جمهور اوکراین غیر مستقیم هشدار داد: سرکوب علیه کلیسای ارتدوکس اوکراینی ادامه خواهد داشت زیرا این کلیسا با روسیه روابطی دارد.

همچنین براساس گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی خطاب به قانونگذاران، کابینه و مقامات ارشد کشورش گفت: تقریبا هیچ کشوری بجز ما چنین اتحادی را کسب نکرده است؛ اتحادی که هیچ کسی در دنیا نمی‌تواند آن را باور کند.

این رئیس‌جمهور در پایان این سخنرانی ۴۵ دقیقه‌ای ضمن تشکر از شرکای غربی اظهار کرد: ما از شرکای غربی خود به خاطر ارسال تسلیحات تشکر می‌کنیم. اوکراین در حوزه صنعت دفاع به زودی به یکی از قدرتمندترین کشورها در اروپا و جهان تبدیل خواهد شد.

حمله سنگین موشکی روسیه با اوکراین با 120 موشک

مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: روسیه افزون‌بر ۱۲۰ فروند موشک صبح امروز (پنجشنبه) برای نابودی زیرساخت‌های ضروری غیرنظامی و کشتن دسته جمعی غیرنظامیان اوکراین شلیک کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، میخائیلو پودولیاک (Mikhaïlo Podoliak) بدون اشاره به تلفات احتمالی این حمله، اضافه کرد: آژیرهای ضدهوایی اوکراین در سراسر این کشور شنیده شده است.

این گزارش با اشاره به اینکه کی‌یف حملات موشکی عظیم روسیه را محکوم کرده است، به نقل از شهردار پایتخت، اضافه کرد: صدای انفجار در چندین شهر از جمله لویو (Lviv)، ژیتومیر (Jytomyr) و اودسا شنیده شد.

ویتالی کلیچکو (Vitali Klitchko) در تلگرام اعلام کرد که هم اینک سه نفر از جمله یک دختر ۱۴ ساله در جریان حملات صبح امروز مجروح و همگی در بیمارستان بستری شدند.

نیروی هوایی اوکراین نیز در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که روسیه در چند جبهه با موشک‌های کروز از هواپیماها و کشتی‌ها به اوکراین حمله کرده است.

تعداد بازدید : 13854

در همین پیوند آندری سادووی (Andriï Sadovy) شهردار لویو اظهار کرد که ۹۰ درصد شهر بدون برق است و ترامواها و ترولی‌بوس‌ها (Trolleybus: اتوبوس برقی که انرژی را از دو سیم بالای سر و با استفاده از تیرهای واگن برقی با فنر می‌گیرد) دیگر در شهر کار نمی‌کنند و ممکن است آب قطع شود.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ به نقل از خبرنگار رویترز و رسانه‌های محلی اعلام کرد که صدای انفجار در کی‌یف، ژیتومیر و اودسا شنیده و قطع برق در مناطق اودسا و دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) اعلام شده است تا آسیب احتمالی به زیرساخت‌های راهبردی به حداقل برسد.

اخراج دیپلمات لیتوانی از خاک روسیه

پس از اخراج یک کارمند سفارت روسیه در لیتوانی، وزارت خارجه روسیه نیز غروب چهارشنبه به وقت تهران از اخراج دیپلمات لیتوانی در مسکو خبر داد.

به گزارش وبگاه «کامرسانت» به نقل از وزارت خارجه روسیه، در واکنش به اخراج یکی از کارکنان سفارت روسیه، کاردار لیتوانی به وزارت خارجه روسیه احضار شد و مراتب اعتراض روسیه به وی ابلاغ شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «وزارت خارجه روسیه همچنین یکی از دیپلمات‌های لیتوانی را در واکنش به اقدامات این کشور، عنصرنامطلوب اعلام کرد.»

این کارمند سفارت لیتوانی باید در پنج روز خاک روسیه را ترک کند. نام دیپلمات اخراج شده ذکر نشده است.

پیشتر گزارش شده بود که لیتوانی ادعاهایی را علیه فعالیت یکی از دیپلمات‌های روسی در این کشور مطرح کرده و خواستار اخراج وی شده است.

این گزارش حاکیست، دولت لیتوانی سه ماه قبل ضمن مسدود کردن مسیر ریلی به شهر «کالینینگراد» در روسیه، از ورود کالاهایی نظیر زغال‌سنگ، فلزات، مصالح ساختمانی و فناوری‌های پیشرفته به این منطقه نیز جلوگیری کرد.

دولت روسیه نیز از لیتوانی درخواست کرده بود که به قطع «تحریک‌آمیز» جریان تردد به این بخش از روسیه خاتمه دهد و در غیر این صورت مسکو از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد.

بعد از آن، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به این اقدام، تاکید کرد که مسکو به زودی به تصمیم لیتوانی برای اعلام محاصره حمل‌ و‌نقل منطقه کالینینگراد پاسخ خواهد داد و مردم لیتوانی به طور جدی عواقب این اقدامات را احساس خواهند کرد.

کالینینگراد در منطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است. کرملین بارها اعلام کرده بود که قصد دارد در کالینینگراد سامانه موشکی اسکندر را مستقر کند تا با سامانه دفاعی موشکی آمریکا و ناتو در اروپای شرقی مقابله کند. این منطقه به دژ موشکی روسیه نیز شهرت دارد.

 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
پوتین جانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
در فیلم چیزی ندیدیم روسیه در ناتوانی بسر می برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
اصلا این جنگ همه چیزش مشکوکه
نه ماهه جنگ میکنند یک فیلم درست حسابی از اصابت موشک به خونه ایی تانکی، درست حسابی نشون داده نشده،
همه مستندات دود انفجار و لاشه تانک و لاشه هواپیماست که معلوم نیست فیلم کی و کجا گرفته شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
شما دیگه زیادی فاز توطئه و ساختگی بودن داری
شاید هم بدل شما این کامنت رو فرستاده چون کامنت شما مشکوکه شاید هم یک سایبری آلبانی یا اوکراینی هستی بگذریم که ارزش پاسخ هم نداری
پس این همه ویرانی کشک است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
خدایا این جنگ خانمان سوز را هر چه زودتر تمام کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
این جنگ تاوان جنایت های اروپایی هاست و پاسخ به برخی شرارت های آمریکا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
روسیه جنگ نرم با آمریکا را باید جدی تر از جنگ سخت با اوکراین بگیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
اوکراین از امریکا انگلیس،المان و......اسلحه می خرد چرا روسیه را موشک باران نمیکند اگر اوکراین موشکهایی که امریکا واروپا بهش،داده بکار ببرد دیگر اثری از روسیه باقی می ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
برای اینکه غرب بهش اجازه نمیده رییس جمهور دلقک اوکراین با پیروی از سیاستهای غرب در جهت منافع ایشان اوکراین رو نابود کرد.هر جا امریکا وارد شد به جز خرابی و جنگ چیزی باقی نگذاشت
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
چون هنوز اربابش بهش اجازه نداده. نکنه فکر کردی واقعا زلنسکی مستقل هست و خودش تصمیم می گیره. اگه یه موشک سرخود بزنه فردا ترورش می کنه همون امریکا.
مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
مرگ وننگ برمتجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
پس مرگ بر اربابت آمریکا
کمتر از 250 سال تاریخ داره به 50 تا کشور حمله کرده
آلمان و ژاپن و ایتالیا و.... در زمان جنگ جهانی دوم الان هم حمله به عراق و افغانستان و سوریه و.... که با خفت و ذلت از خاورمیانه فرار کرد
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
«لاوروف: فرمولبندی صلح زلنسکی را نمی پذیریم»
خوب جناب لاوروف شما که جنگ نمی فرمایید نیازی به صلح هم نیست. یک عملیات چند روزه است آن هم «پس از دستیابی به کلیه ی اهداف از پیش تعیین شده» پایان خواهد یافت. راستی جناب لاوروف که کثیرالسفر بودند می دانم حالا خیلی مغذبند از این که اجازه ی پرواز بر فراز امریکا و اروپا و بسیاری از کشورهای آسیایی را ندارند. برای حل این مشکل راه حلی داریم: لطف کنند به جمهوری های این کشور استقلال بدهند در آن صورت به اندازه ی کافی کشور برای رفت و آمد خواهند داشت.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
اوکراین با حمله به پایگاه های داخل روسیه، عمدا روسیه را تحریک به حمله ی موشکی میکند هر موشک کروز روسی بالای یک میلیون دلار قیمت دارد و تولید موشک با سرعت بسیار کمی صورت میگیرد. با این کار ذخایر موشکی روسیه که محصول دهها سال تولید هست ته کشیده و خسارات وارد شده هم بعدا از پول های مسدود شده روسیه جبران میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
شما فقط خسارت اقتصادی رو می‌بینی؟ اتفاقاً بهتر دیگه هیچ ساختمان و بنایی در اوکراين سالم نخواهد ماند. و تسلیحات غربی نابود می‌شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
زنده باد ملت بزرگ اوکراین ننگ و مرگ بر متجاوزان روس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
ننگ بر اربابت آمریکا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
بایدآنقدراوکراین را روسیه موشکباران کندتازلنسگی جنگ طلب دستها رابالاببرد!@@@.
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات